La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter"— Transcripción de la presentación:

1 Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter
Laura Alonso Muñoz Silvia Marcos García Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter

2 QUÈ ÉS TOPSY? TOPSY és una eina de monitoratge de tendències en Twitter que porta des de 2006 funcionant. Es tracta d'una aplicació de amb part gratuïta i part de pagament que permet mostrar un mapa exacte i puntual dels termes, enllaços, fotos, vídeos i influencers sobre el que més es parla en Twitter. Va ser comprada per l’empresa Apple i, en definitiva, serveix per a saber sobre QUÈ es parla a les xarxes socials.

3 3 FUNCIONS PRINCIPALS SOCIAL SEARCH: permet analitzar links, tweets, fotos, vídeos i “influenciadors”. A més, també analitza paraules clau segons la seva influència, exposició, idioma o ubicació, una funció molt útil quan es vol buscar la tendència sobre un tema en concret. SOCIAL ANALYTICS: la seva funció és l’anàlisi comparatiu i es pot fer tant d’un màxim de tres temes, com de tres dominis hashtags o nom d’usuaris. El que fa és buscar entre milions de missatges, pàgines web, tweets, retweets, etc. El que ens dóna com a resultat és una anàlisi molt específica on es diferencien la relació entre els resultats depenent del temps (dies, setmanes, etc.), influència, etc. SOCIAL TRENDS: analitza les tendències a nivell mundial o per país diferenciant entre links, tweets, fotos i vídeos (x quantitat i x idioma)

4 PRESTACIONS Permet conèixer les tendències del món digital, saber què està fent ressò a les xarxes socials i fins a saber quin és la conjuntura que marcarà tendència en cadascun dels temes que siguin d'utilitat per a tu i per la teva marca Compta amb una cerca senzilla i una avançada. Senzilla: ofereix la possibilitat de buscar l'historial dels continguts que cada persona seleccione, permet tindre els resultats en temps real i dóna la opció de delimitar les teves consultes per dia, per setmana, per mes o per any, de tal manera que es pugui tenir accés a resultats segmentats des del principi. Avançada: permet introduir i descartar paraules clau, fer una cerca utilitzant la URL de la pàgina web personal, blog o usuari de la teva xarxa social, desglossar el perfil de les persones que han tingut alguna interacció amb tu o indicar si aquestes persones tenen una influència “normal, influent o molt influent”. Permet seguir les notícies més rellevants segons els teus interessos i, fins i tot, comparar les teves campanyes (en el cas que siguis una empresa) amb les dels teus competidors a partir d’alertes disponibles sobre paraules clau o tipus de contingut que apareix en els llocs que elegeixis.

5 PRESTACIONS La seva monitorització permet trobar i contactar amb les persones més influents de cada plataforma amb base a la seva activitat i la seva participació en cada tendència. El seu motor de cerca ofereix dades en temps real sense importar la delimitació de les consultes. Això es tradueix en la possibilitat d'analitzar un perfil de Twitter, una campanya social mitjana, l'estratègia dels principals competidors o l'activitat de qualsevol lloc amb només col·locar la seva URL. Permet correlacionar l’activitat digital d’una marca amb les tendències del món real per a establir i predir amb major precisió escenaris futurs.

6 EXEMPLE CERCA NOTÍCIA: Obama obre les relacions amb Cuba Paraules clau: Cuba, Obama, Raúl Castro

7 TOPSY Vs TOPSY PRO Cal destacar que, malgrat que aquesta ferramenta té una versió gratuïta, si es vol fer un treball molt més profund i exaustiu és necessari utilitzar les opcions de pagament. Clickant sobre la imatge accedireu a una web on s’explica molt bé les diferències entre ambdues opcions.

8 LIMITACIONS Social Analytics (versió gratuïta) sols mostra l’anàlisi d’un mes. A la versió PRO compara més temps, destaca els tweets sobre els temes més exitosos, paraules relacionades, etc. Topsy està  destinat especialment per a empreses. Si volem accedir a la versió de pagament hem de posar el nostre corporatiu, no val amb comptes de Google, Yahoo, etc. No permet fer un filtratge de resultats en castellà, tot i que si que podem veure els resultats en aquest idioma.  És més útil per a dissenyar campanyes de marketing i estratègies front la competència que per a fer una possible recerca d'investigació. Tot i que la versió free et permet fer prou coses, és la versió pro la de més utilitat per als usuaris, ja que et permet, per exemple, saber si els resultats per a una cerca en twitter són positius o negatius, ens mostra paraules relacionades amb la que hem buscat per si ens pogués ser d'utilitat o les àrees geogràfiques de distribució, entre d'altres coses. 


Descargar ppt "Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter"

Presentaciones similares


Anuncios Google