Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Les intel·ligències múltiples
Howard Gardner
3
INTRAPERSONAL Capacitat per a comprendre’s a un mateix
Conèixer les pròpies pors, desitjos i capacitats Utilitzar aquesta informació efectivament en la pròpia vida Capacitat d’accedir als propis sentiments i emocions Jutjar-los i actuar d’acord amb ells
4
Les persones amb aquesta intel·ligència :
Estan motivades per establir i assolir objectius Tenen un alt coneixement d’elles mateixes Apliquen els seus propis sistemes de valors i creences
5
Les persones amb aquest intel·ligència :
Cerquen expressar les seves emocions i opinions Reflexionen sobre l’ésser humà intentant comprendre les experiències interiors Són capaces de treballar de forma independent
6
INTERPERSONAL Capacitat per entendre les intencions, motivacions i desitjos de la gent i treballar efectivament amb els altres
7
Les persones amb aquesta intel·ligència :
Saben adoptar diferents rols en les activitats col·laboratives Utilitzen diferents formes per relacionar-se amb els altres i els saben influir Saben organitzar un grup Tenen capacitats mediadores
8
Les persones amb aquesta intel·ligència :
Comprenen tant els missatges verbals com els no verbals Són sensibles a les qüestions socials i polítiques Formen i saben mantenir una varietat de relacions socials
9
CINESTESICACORPORAL Capacitat per utilitzar tot el cos o alguna part (com les mans)
10
Les persones amb aquesta intel·ligència
exploren l’entorn i els objectes amb el tacte i el moviment prefereixen tocar i manipular allò que han d’aprendre aprenen millor mitjançant l’experiència directa i la participació
11
Les persones amb aquesta intel·ligència
recorden millor allò que han fet són hàbils amb tasques que requereixen motricitat fina o grossa tenen equilibri i coordinació Els beneficia molt fer descansos per poder bellugar-se
12
Les persones amb aquesta intel·ligència
gaudeixen de: les sortides de camp construcció de maquetes dramatitzacions i jocs muntatge d’objectes exercici físic
13
VISUALESPACIAL pensar en tres dimensions
capacitat per pensar en tres dimensions percebre imatges internes i externes produir i descodificar informació gràfica
14
Les persones amb aquesta intel·ligència
aprenen mitjançant la vista i l’ observació reconeixen fàcilment cares, objectes, formes, colors, detalls i escenes mouen bé objectes en un espai (conduir, pilotar) i s’orienten bé
15
Les persones amb aquesta intel·ligència
construeixen imatges mentals pensen en termes gràfics utilitzen aquestes imatges per a recordar informació gaudeixen creant imatges i volums
16
Les persones amb aquesta intel·ligència
Saben descodificar gràfics, taules, mapes i diagrames Aprenen mitjançant representacions gràfiques o audiovisuals
17
MUSICAL capacitat per realitzar, compondre i apreciar esquemes musicals
18
Les persones amb aquesta intel·ligència
escolten i aprecien una gran varietat de sons, incloent-hi els ambientals, la música i la veu humana interpreten models provinents d’aquestes fonts creen els seus propis models utilitzant instruments, la veu o la tecnologia
19
Les persones amb aquesta intel·ligència
tenen sentit del ritme i responen a la música artísticament els agrada improvisar i experimentar amb sons de diferents tipus recopilen música i informació sobre ella en diferents formats
20
NATURALISTA capacitat per reconèixer i classificar espècies del propi entorn (persones, plantes, animals o altres elements) observar, identificar, extreure significats i comparar hipòtesis encarregar-se de les plantes i els animals
21
Les persones amb aquesta intel·ligència
els agrada saber com funcionen les coses els interessa la manera d’evolucionar dels sistemes s’interessen per l’impacte de la intervenció humana en el medi ambient
22
LINGÜÍSTICA pensar en paraules
capacitat per pensar en paraules utilitzar el llenguatge per expressar significats complexos Percebre el significat de les paraules, l’ordre, so, ritme i inflexió Influir en l’estat d’ànim, persuadir o transferir informació
24
mitjançant les paraules podem:
25
Les persones amb aquesta intel·ligència
aprenen: escoltant escrivint llegint parlant
26
LOGICOMATEMÀTICA sensibilitat als patrons lògics i numèrics
27
Les persones amb aquesta intel·ligència
saben reconèixer i resoldre problemes o generar solucions no verbals poden desxifrar patrons i relacions en el món que els envolta poden manipular símbols abstractes per a representar objectes concrets
28
Les persones amb aquesta intel·ligència
utilitzen la tecnologia per resoldre problemes matemàtics perceben la funció dels objectes en el seu entorn
29
Les persones amb aquesta intel·ligència
estan familiaritzades amb els conceptes de:
30
Les persones amb aquesta intel·ligència
Són capaces de: construir hipòtesis comprovar-les recollir dades formular models detallar de forma racional tot aquest procés
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.