LES ADDICCIONS A LES XARXES SOCIALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

Presentació de la IoT Catalan Alliance
Centre d'Hàbits Saludables
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Ester Busquets i Alibés
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Programa BIBE: perspectives de futur
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Federació Catalana d’ONGD
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
El viatge de Primària a Secundària
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Una història de la tecnologia
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Dispositiu Local d’Inserció
Grups interactius a L’Esquitx
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
SALUT MENTAL.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
LA VIDA DE LES PERSONES.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

LES ADDICCIONS A LES XARXES SOCIALS NOVA ERA VIRTUAL LES ADDICCIONS A LES XARXES SOCIALS Andrew McGrath Olsina Raquel Ibarra Cabello Sara Lopez Ramallo Raquel Hinojosa Álvarez

MAPA CONCEPTUAL 1 ADDICCIONS A LES XARXES SOCIALS XARXES SOCIALS: INTERACCIONS SOCIALS VIRTUALS ADDICCIONS: DEPENDÈNCIA PER INCREMENT DESMESURAT DELS HÀBITS ESTRATÈGIES DE PREVENCIÓ: 1.PAUTES ÀMBIT FAMILIAR 2.PAUTES ÀMBIT EDUCATIU TRACTAMENT TERAPÈUTIC DE L’ADDICCIÓ: TERÀPIA MOTIVACIÓ DEL PROPI PACIENT FACEBOOK: 1.200 M. VISITES MYSPACE: 810 M. VISITES TWITTER: 54,2 M. VISITES DADES GRÀFIQUES: ESTADÍSTIQUES/ENQUESTES GRUPS DE TREBALL GRUP ADULTS 20-30 ANYS GRUP JOVES 15-20 ANYS

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE 3 Les xarxes socials són formes d’interacció social, definida com un intercanvi dinàmic entre persones, grups e institucions en un context de complexitat social. Un sistema obert i en construcció permanent que involucra a un conjunt que s’identifica en les mateixes necessitats i problemàtiques i que s’organitzen per potenciar els seus recursos. Es tracta d’un nou fenomen de socialització mai vist a la història de la humanitat, i que per sí mateix està creant un llenguatge propi, uns nous costums, unes noves maneres de socialització i una manera molt peculiar de comunicació entre persones. El grup Nova Era Virtual ens hem centrat en l’estudi de les addiccions socials. Les addiccions són dependències que ocasionen greus conseqüències a la vida real de les persones addictes. Aquestes dependències deterioren qualitativament la vida personal i professional dels addictes fins a situacions extremes ( problemes de salut física i mental, problemes laborals, problemes acadèmics, etc).

CARACTERITZACIÓ DE LES ADDICCIONS ADDICCIONS QUÍMIQUES ADDICCIONS LEGALS TABAC ALCOHOL FÀRMACS ETC ADDICCIONS ILEGALS CANNABIS COCAÏNA OPIACIS ADDICCIONS SOCIALS ADDICCIONS LEGALS SEXE TREBALL INTERNET ROBAR FOC

PERFIL DE L’ADDICTE A LES XARXES SOCIALS 5 EDAT DE L’ADDICTE A LES XARXES SOCIALS L’edat de l’addicte a les xarxes socials (Facebook, Tuenti, etc) es situa en la franja de 14-30 anys. Tanmateix, Enrique Echeburúa destaca als adolecents (són els més connectats a la xarxa i els més familiaritzats amb les TIC) com a principal grup de risc. Així doncs, la franja de 14-20 anys és la que disposa d’un major risc d’addicció. TRETS DE PERSONALITAT CARACTERÍSTICS DE L’ADDICTE A LES XARXES SOCIALS: Els principals trets de personalitat característics de l’addicte a les xarxes socials són els següents: Intolerància als estímuls desplaents tant físics (fatiga, dolors, insomni, etc) com psíquics (preocupacions, disgustos, responsabilitats, etc). Impulsivitat. Introversió. ESTATS EMOCIONALS AMB INFLUÈNCIA EN L’ADDICCIÓ A LES XARXES SOCIALS. Els principals estats emocionals que poden influir en l’addicció a les xarxes socials són els següents: Estrès (fustracions afectives, competitivitat, fracàs escolar). Ansietat. Disfòria.

ESTRATÈGIES DE PREVENCIÓ 6 Les estratègies de prevenció i d’intervenció social es desenvolupen principalment en dos àmbits d’intervenció diferents ÀMBIT EDUCATIU. L’àmbit educatiu ha de seguir unes estratègies d’intervenció preventiva en forma de pautes educatives. Aquestes pautes educatives tenen com objectiu fomentar un ús racional de les TIC (xarxes socials). PAUTES D’INTERVENCIÓ PREVENTIVA DINS DE L’ÀMBIT EDUCATIU. Inserir en els currículums educatius dels adolecents continguts educatius que estimulin l’ús racional de les TIC (xarxes socials). Potenciar l’educació de valors. Potenciar l’educació del consum responsable. Potenciar la socialització entre companys d’estudi. ÀMBIT FAMILIAR. L’àmbit familiar ha de seguir unes estratègies d’intervenció preventiva en forma de pautes. Aquestes pautes tenen com a objectiu fomentar un ús racional de les TIC (xarxes socials). PAUTES D’INTERVENCIÓ DINS DE L’ÀMBIT FAMILIAR. Limitació horaria en l’ús de les TIC (màxim dues hores diàries). Ubicació de les TIC en estances comunes de la llar. Fomentar la relació social cara a cara. Fomentar aficions com la lectura, el cinema, etc. Estimular la comunicació dins del nucli familiar. Potenciar la pràctica esportiva (preferentment activitats esportives en equip). Potenciar l’autodisciplina. Fomentar activitats d’oci no consumistes.

TRACTAMENT TERAPÈUTIC DE L’ADDICCIÓ 7 El tractament terapèutic té com a principals objectius el control de la conducta nociva i l’aprenantatge de l’ús racional de les xarxes socials. El tractament terapèutic de l’addicció a les xarxes socials es desenvoluparà en dues fases.

PRESENTACIÓ DELS RESULTATS I DADES NUMÈRIQUES 8 A partir de la recerca d’informació i de diversos articles, hem trobat informació molt rellevant on podem veure l’addicció a les xarxes socials: España es el segundo país de Europa que más contactos mantiene a través de portales como Facebook, Tuenti, Hi5 y MySpace. Insomnio, ansiedad y problemas para relacionarse «cara a cara» representan la parte oscura del nuevo fenómeno. Això és, un 73,7% de l’audiència total d’Internet a Espanya. (Estudio publicado por World Metrix). Cifran en 20.000 el número de adictos a Internet en Ferrol. Casi el 65% de los menores de entre 14 y 19 años se comunican a través de Internet. El 4,2% de los jóvenes necesita atención clínica por su adicción a Internet. El 95% de los adolescentes latinoamericanos accede a Internet diariamente. Aquestes són algunes de les notícies que hem adjuntat per demostrar el seriós problema de les xarxes socials.

CONCLUSIONS 9 El nombre d’usuaris de les xarxes socials ha experimentat un creixement massiu en un període de temps relativament breu. Els experts en addiccions alerten sobre la potencialitat addictiva de les xarxes socials i l’augment de casos de socioaddicció que deriven de l’ús abusiu d’aquestes xarxes socials. Cal tenir present que l’addicció a les xarxes socials és considerada pels especialistes en addiccions com una socioaddicció. L’edat de l’addicte a les xarxes socials es situa en la franja de 14-30 anys, tanmateix, els adolecents de 14-20 anys destaquen com a principal grup social de risc. La prevenció i la intervenció social són l’element clau per fomentar un ús racional de les xarxes socials. Les estratègies de prevenció i d’intervenció social tenen dos àmbits d’intervenció diferenciats: l’àmbit familiar i l’àmbit educatiu. El tractament terapèutic té com a principals objectius el control de la conducta nociva i l’aprenentatge de l’ús racional de les xarxes socials.

PUNTS DE REFLEXIÓ PEL DEBAT Considereu que l’ús irracional i abusiu de les xarxes socials pot arribar a derivar en una socioaddicció? Considereu que la societat en general ha de conscienciar-se dels perills que comporta l’ús abusiu de les xarxes socials? Considereu necessàries les estratègies preventives dins dels àmbits familiars i educatius?