ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Advertisements

21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
LA TARDOR Cicle Inicial.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Projecte de P-3 4a Part Curs
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Arnau Pajares, Abril Roqué, Umaru Ceesay, Laia Planas Curs:
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un bocí de pastís...?.
DIADA DE La pau i la no violència.
Descobrint un tresor amagat
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
vista pels nens i nenes de 2n
DIADA DE LA PAU A SJO.
EL COLOR BLAU.
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
La història de Sísif Mitologia Grega.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
XIII a Setmana de la solidaritat
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
BIODIVERSITAT A L’HORT
CREIXEM EL COS HUMÀ Alumnes de Primer de Primària.
Les diferents realitats del món
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA PANDILLA.
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS PRIMERS DIES A P3.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA CICLE SUPERIOR Curs 2015/2016

APRENEM CONSTRUINT A partir de les seves pròpies vivències, els alumnes de 5è i 6è han après de forma cooperativa, l’organització territorial de Catalunya i Espanya (continguts de medi social de cicle superior). Partir de la pròpia realitat serveix per a començar a construir nous aprenentatges de forma significativa i apropa el món i la societat que els envolta a l’Escola.

COM HO VAM FER? Al tornar de les vacances teníem moltes ganes de parlar i ens vam explicar on havíem anat i què havíem fet. Aleshores vam aprofitar per buscar la localitat, la comarca o comunitat autònoma a la qual pertanyia i la capital de cada indret on havíem estiuejat.

Per identificar on era cada lloc, els alumnes de 5è vam elaborar entre tots un mapa de Catalunya i els de 6è un mapa d’Espanya. No va ser una tasca fàcil perquè, tot i que teníem un model, dibuixar un mapa gran és difícil.

EL PROCÉS Com que érem molts a cada classe, vam decidir fer més d’un mapa i veure quin ens quedava millor. Un cop seleccionat el mapa que penjaríem al suro, cada nen/a va portar una fotografia d’un paisatge o d’un moment d’on havia passat l’estiu i, un per un, els vam situar als respectius mapes.

ELS RESULTATS

I ENCARA UNA MICA MÉS Com que alguns nens/es havien anat de vacances fora de Catalunya i d’Espanya, vam aprofitar per conèixer una mica més el món i ubicar aquests destins més llunyans en uns mapes mundis. Déu n’hi do com van anar de lluny alguns! I això és tot, ha estat una experiència molt engrescadora i hem après moltes coses compartint les nostres experiències.

5è de Primària

6è de Primària