El viatge de Primària a Secundària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Toca fusta FENT DECORATS
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Durada dels estudis = 2000 hores
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Història i Cultura de les Religions
Dispositiu Local d’Inserció
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
DIADA DE LA PAU A SJO.
Presentació de 1r d’ESO Curs
La formació professional, una opció de futur i amb futur
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Interacció escola - entorn.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
Caixes de descobriment
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
Tindrem prou energia?.
Vulneració dels drets socials
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

El viatge de Primària a Secundària Antoni Argent Professor i Economista Diputació de Barcelona

OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals canvis que es produeixen. Saber què implica el canvi d’etapa. Afavorir el coneixement de l’ESO. Positivitzar la nova situació.

Etapa de PRIMÀRIA 6 cursos acadèmics (edat 6-12 anys) 3 cicles: inicial, mitjà i superior. Objectius: - Adquirir una BASE COMUNA que els permeti assegurar el seu desenvolupament personal i social. Proporcionar elements bàsics de cultura. Desenvolupar la capacitat d’esforç, de treball i d’estudi. Adquirir i desenvolupar les habilitats i les competències relatives a l’expressió i comprensió oral i escrita.

Etapa de SECUNDÀRIA Objectius: 4 cursos acadèmics (edat 12-16 anys) 2 cicles (1r,2n – 3r,4rt) Objectius: Proporcionar elements bàsics de cultura. Preparació per accedir a la FP específica de grau mig o al Batxillerat Preparació per la incorporació a la vida laboral Adquirir una formació per fer front als deures i exercir els drets com a ciutadans. Objectiu general ESO: que els nois/es adquireixin eines per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir en la societat.

Assessorament Informació Canvis Adolescència Com ajudar-los? Assessorament Informació

CANVIS ENTORN: Edifici, companys, professorat... SOCIALS: Relació amb els pares, amics, professors Importància de les amistats Altres interessos: extraescolars, amics... PSICOLÒGICS: Etapa de desconcert, rebel·lió Fenomen “voler ser grans abans d’hora” Grans (6è Primària)  Petits (1r ESO) FÍSICS: Canvi hormonal Existència de diferències de creixement METODOLÒGICS: + Matèries, + deures, treballs grup... 1 professor per matèria

ADOLESCÈNCIA Canvis d’humor sense motiu aparent Inici de la maduració sexual Fenomen dels ídols Necessiten sentir-se socialment independents Conductes no desitjades. Períodes de rebeldia

ASSESSORAMENT / INFORMACIÓ TRASPÀS d’INFORMACIÓ de l’escola a l’institut. TRACTAMENT DIVERSITAT Adaptacions curriculars Plans Individualitzats Treballs cooperatius / Desdoblament grups.  Figura del TUTOR/A