CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
IES CAN PUIG CURS
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Dona Kolors, Innovació social en costura
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LA PEDAGOGIA SISTÈMICA: L’ESCOLA COM UN ESPAI D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07 Carles Parellada Enrich (ICE UAB – Bellaterra) Una reflexió sobre la funció educativa dels centres en relació a les famílies

LA PATERNITAT, LA MATERNITAT, UN ACTE DE GENEROSITAT LA DOCÈNCIA, UN ACTE VOCACIONAL AMB UN CLAR COMPROMÍS SOCIAL

EL PAPER DE LA FAMÍLIA I EL DE L’ESCOLA LA VIDA ARRIBA A TRAVÉS DE LA MARE, LA FORÇA DEL VIURE, A TRAVÉS DEL PARE El projecte de vida és quelcom de tots dos, i requereix del consentiment de la mare LA RESPONSABILITAT DE L’EDUCACIÓ DELS FILLS ÉS, EN PRIMER LLOC, DE LA FAMÍLIA, UN CONTEXT FEMENÍ. LA RESPONSABILITAT DELS APRENENTATGES PER A LA VIDA DEPÈN, EN BONA PART, DE L’ESCOLA, UN CONTEXT MASCULÍ

LES CARACTERÍSTIQUES DE LES RELACIONS ENTRE ELS PARES I ELS FILLS: . LA MIRADA I LA PRESÈNCIA . L’ACCEPTACIÓ DE COM SÓN . AMB LÍMITS CLARS . COMPARTINT EXPERIÈNCIES ESTIMULANTS I CREATIVES . DEIXANT ESPAIS DE TEMPS PER PERDRE . MODELS D’ADULTS QUE AJUDEN A APRENDRE SOBRE LA FRUSTRACIÓ, ELS CONFLICTES, ...

. APRENENTATGE SIGNIFICATIU . ACTITUDS SEGURITZANTS LES CARACTERÍSTIQUES DELS ESPAIS ESCOLARS: . CONTEXTS PREPARATS . REPTES SUGGERENTS . APRENENTATGE SIGNIFICATIU . ACTITUDS SEGURITZANTS . EQUIPS D’ADULTS AMB PROJECTES . AMB FINESTRES OBERTES A L’ENTORN

EL PAPER DE LA FIDELITAT I L’AMOR Una de les preguntes bàsiques per plantejar-nos les nostres possibilitats d’èxit en els objectius de l’educació per part de la família i de l’escola seria: ON TENIM POSADA LA MIRADA ELS PARES I MARES? ON TENIM POSADA LA MIRADA ELS/LES MESTRES? CAP ON HAN DE MIRAR ELS FILLS I LES FILLES? EL PAPER DE LA FIDELITAT I L’AMOR

LA PERSPECTIVA SISTÈMICA ELS ANTECEDENTS LA SEVA APORTACIÓ A L’EDUCACIÓ I A LA PEDAGOGIA

BERT HELLINGER I ELS ORDRES DE L’AMOR LA FENOMENOLOGÍA CONSTEL·LACIONS FAMILIARS I EDUCACIÓ REGLES SISTÈMIQUES: . PERTINENÇA . EQUIL·LIBRI ENTRE EL DONAR I EL REBRE . JERARQUIA ELS VINCLES: . INTRAGENERACIONALS . INTERGENERACIONALS . TRANGENERACIONALS MALA CONSCIÈNCIA: PROCESSOS DE CANVI BERT HELLINGER I ELS ORDRES DE L’AMOR

ELEMENTS PER A UNA BONA TASCA EDUCATIVA UBICAR-SE CONTEXTUALITZAR INCLOURE ENFOCAR LA MIRADA

. ESTAR OBERTS A LA PERCEPCIÓ (sense expectatives) EL PERFIL DE L’EDUCADOR/A SISTÈMIC: ACTITUDS QUE AFAVOREIXEN LA COMUNICACIÓ . ESTAR OBERTS A LA PERCEPCIÓ (sense expectatives) . LA CAPACITAT D’ESCOLTAR (reconeixement, inclusió) . LA CONFIANÇA (mirada positiva) . L’ASSENTIMENT DE TAL I COM SÓN LES COSES (amb el que hem rebut és suficient, el respecte) . LA CAPACITAT DE SORPRENDRE’NS (la flexibilitat) . LA DISPONIBILITAT PER AFAVORIR LA RESILIÈNCIA (amb la coherència, la claredat i els límits) . L’ESTABLIMENT DE RELACIONS AMOROSES (biologia)

ALGUNES CONCLUSIONS LA PEDAGOGIA SISTÈMICA SE CENTRA EN LES RELACIONS I LA FORÇA DELS VINCLES QUE S’HI DONEN (FIDELITAT I AMOR) COMPORTA UN CANVI DE PARADIGMA: AMPLIA LA MIRADA ÉS INTEGRADORA, INCLUSIVA; PROPOSA CANVIAR EL “PERÒ” I LA “QUEIXA”, PEL “I” I LA “SOLUCIÓ” PROCURA CREAR PONTS ENTRE ELS DIFERENTS CONTEXTS

LES GRANS FITES DEL CREIXEMENT DELS INFANTS: . APRENEN (CONEIXEMENTS AMB SENTIT) . ESDEVENEN AUTÒNOMS . ES MOSTREN I ACTUEN DE FORMA CREATIVA . ES FAN RESPONSABLES I SOLIDARIS, COOPERANT AMB LA COMUNITAT

L’AMOR ÉS LA MIDA JUSTA DE TOTES LES COSES TOTS ELS PARES I MARES ESTIMEN ELS SEUS FILLS I FILLES. PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE. TANMATEIX, TOTS ELS MESTRES APRECIEN ALS SEUS ALUMNES, I PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE TAN SOLS UN COR AGRAIT POT APRENDRE. PERQUÈ UN FILL, UNA FILLA ESDEVINGUI AGRAIT HA DE REBRE DELS SEUS PARES, DELS MESTRES. HA DE REBRE EL NECESSARI, NI MÉS NI MENYS. SI REP MÉS DEL QUE ÉS NECESSARI, ESDEVÉ ARROGANT, I ES TORNA EXIGENT, SI REP POC, ESDEVÉ INESTABLE I ES TORNA COMPULSIU, A LA RECERCA DEL QUE LI MANCA. TAN SOLS UNA PERSONA AGRAIDA ESDEVÉ UN CIUTADÀ RESPONSABLE I SOLIDARI L’AMOR ÉS LA MIDA JUSTA DE TOTES LES COSES

LA GRAN APORTACIÓ DELS I DE LES MESTRES A L’AULA ÉS L’ALEGRIA PER VIURE

LOS SIETE SABERES NECESARIOS PARA LA EDUCACIÓN DEL FUTURO Edgar Morin, Paidós EDUCAR PARA SER CALIDAD DE VIDA LIBERTAD Y LÍMITES Rebeca Wild, Herder LOS PATITOS FEOS Boris Cyrulnik, Gedisa SABER DIR NO Asha Phillips, Empúries MODELOS DE FAMILIA Andrea Fiorenza y Giorgio Nardone, Herder NIÑOS Y ADOLESCENTES DIFÍCILES Andrea Fiorenza, RBA-Integral EL REGAL DE LA COMUNICACIÓ Sebastià Serrano, Ara Llibres Monogràfics PEDAGOGIA SISTÈMICA Cuadernos de Pedagogía 360, setembre 2006 Aula Innovación Educativa 158, gener 2007 ERES UNO DE NOSOTROS Marianne Franke, Alma Lepik SIN RAÍCES NO HAY ALAS Bertold Ulsamer, Herder BIBLIOGRAFIA I

BIBLIOGRAFIA II FELICIDAD DUAL: BERT HELLINGER Y SU PSICOTERAPIA SISTÉMICA Güntar Weber, Herder ÓRDENES DEL AMOR Bert Hellinger, Herder SI SUPIERAN CUANTO LOS AMO Jirina Prekop y Bert Hellinger, Herder COMPRENDRE LA COMUNICACIÓ Sebastià Serrano, Editorial Proa EL MURMULLO DE LOS FANTASMAS EL AMOR QUE CURA DEL GESTO A LA PALABRA Boris Cyrulnik, Gedisa PAZ, AMOR Y AUTOCURACIÓN Bernie Siegel, Editorial Urano LOS VÍNCULOS AMOROSOS Fina Sanz, Editorial Kairós GESTALT, EL ARTE DEL CONTACTO Serge Ginger, Editorial RBA Integral INTRODUCCIÓN A LA PNL Joseph O’Connor y John Seymour, Urano EL ERROR DE DESCARTES Antonio Damasio, Editorial Critica

FORMACIÓ Introducció a la Pedagogia Sistèmica segons l’enfoc sistémico-fenomenológic de Bert Hellinger Consta de set mòduls de caps de setmana, amb un total de 150h, reconegudes pel CUDEC de Mèxic i l’Institut Gestalt de Barcelona (inici 12 i 13 de gener del 2008). Continuïtat amb un segon any d’investigació i eines pràctiques La formadora principal és Angèlica Olvera, juntament amb Marianne Franke, Mercè Traveset i Carles Parellada (Informació a l’Institut Gestalt, C/ Verdi 94, Barcelona, 932372815, o a Carles.Parellada@uab.es, 935811650/938011646) Tallers mensuals sobre la pràctica educativa: Solucions a situacions difícils, dintre dels contexts educatius, des de la Pedagogia Sistèmica Dirigits a educadors, mestres i professors de les diferents etapes educatives que volen encarar i resoldre alguns assumptes difícils en el seu context de treball (en relació amb els alumnes, sigui a nivell de l’aprenentatge o comportament, entre els alumnes, amb els propis col·legues, o amb les famílies. Inici dimecres 3 d’octubre 07 (18h./21h. Institut Gestalt, Mercè Traveset, Carles Parellada)