Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
2
SISTEMA NERVIÓS CENTRAL
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? DETERMINISME GENÈTIC DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA NERVIÓS CENTRAL EDUCACIÓ FAMÍLIA ENTORN QUIN PAPER TÉ L’EDUCACIÓ ?
3
EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT MÉS TARDANA
4
DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS A ESPANYA DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT
5
CREIXEMENT VEGETATIU: 0
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? CREIXEMENT VEGETATIU CREIXEMENT VEGETATIU: 0
6
NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE MATERNITAT MÉS TARDANA
7
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI NUCLIS FAMILIARS TOTAL DE NUCLIS NUCLIS SENSE FILLS NUCLIS AMB FILLS NUCLIS AMB FILLS < 6a NUCLIS AMB FILLS > 6a NUCLIS DE PARES I FILLS NUCLIS DE PARE O MARE SOLS AMB FILLS ’27% ’73% ’98% ’02% ’41% ’59% Font: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edició
8
NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS)
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) USA : 51% ESPANYA : 85’41% Font USA: United States Census Bureau Font ESPANYA: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edició
9
MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES
10
NECESSITAT DE FILLS PERFECTES
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU MANCA D’OBSERVACIÓ DUBTE I POR A ERRAR SENTIMENT DE CULPA SOBREPROTECCIÓ NECESSITAT DE FILLS PERFECTES MANCA D’ACCEPTACIÓ ES DELEGA MASSA SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ
11
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES INVOLUNTARI MANCA NO CONSCIENT DE CRITERI EDUCATIU ELS DUBTES NO ES PLANTEGEN AMBIVALÈNCIA EDUCATIVA TOLERÀNCIA AUTORITARISME VOLUNTARI ELS CRITERIS EDUCATIUS ES DELEGUEN ELS DUBTES ELS RESOLEN ELS TÈCNICS EDUCACIÓ RÍGIDA FILLS DISRUPTIUS FILLS PASSIUS FILLS AMB TRASTORNS AFECTIUS
12
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
QUALITATS FONAMENTALS DELS PARES CAPACITAT PER GENERAR AFECTE CAPACITAT DE CONTENCIÓ DE LES PRÒPIES ANSIETATS - ESTABILITAT EMOCIONAL - RECOLZAMENT EMOCIONAL FOMENT DE L’ESPERANÇA - PACIÈNCIA PENSAR - SENTIT COMÚ
13
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
NECESSITAT D’AFECTE “L’ACTITUD EDUCATIVA DELS PARES” << ELS NENS I NENES APRECIEN L’AFECTE PER LA MIRADA, L’EXPRESSIÓ DE LA CARA, EL TO DE LA VEU, LA PACIÈNCIA, LA GENTILESA I LA COMPRENSIÓ AMB LES QUE SÓN TRACTATS >> Illingworht, R.S. << UN DELS PRINCIPALS EFECTES DE LES MANQUES AFECTIVES EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, ÉS LA INCAPACITAT PER DONAR O REBRE AFECTE EN LES ETAPES POSTERIORS DE LA VIDA >> Bowlby, J.
14
TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES EL PAPER DE LA DONA FAMILIAR LABORAL EL CLAN FAMILIAR REDUCCIÓ + AÏLLAMENT LA CULTURA MEDIÀTICA PENSAMENT MIMETISME
15
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI QUI EDUCA? PARES? ESCOLA? TELEVISIÓ / INTERNET?
16
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI ACTITUDS EDUCATIVES ACTITUD > TÈCNICA + TEMPS AFECTE ACCEPTACIÓ DISCIPLINA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ ESTABILITAT CONTENCIÓ TOLERÀNCIA SENTIT COMÚ
17
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ ENSENYAR LES REGLES DEL JOC FORMACIÓ > INFORMACIÓ HEM D’ESTABLIR LIMITS A LA LLIBERTAT? EDUCACIÓ DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ
18
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ PRECOÇ SABER EDUCAR PER ENDAVANT I AMB LES PETITES COSES TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ I DE LA SON
19
COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.