PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducció: Es tracta de la posada en pràctica d’una proposta de interdisciplina curricular. La meva motivació va sorgir a partir de l’assignatura d’Innovació.
Advertisements

Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
CAMPUS FOR PEACE AFRICA
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
APRENENT JUNTS.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Ports Nets: Un model de gestió integrada
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
El viatge de Primària a Secundària
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS DEL TREBALL COOPERATIU A SECUNDÀRIA AUTOR: MARC NAVAZO RAVENTÓS TUTORA: ROSA RODRÍGUEZ ARREGI CURS: 2014-2015 Màster de Formació del professorat de Secundària, Batxillerat i Formació Professional JUSTIFICACIÓ PROPOSTA INNOVADORA CONCLUSIONS PROJECTE INTERDISCIPLINARI UNIÓ D’UNES ASSIGNATURES AMB ALTRES. (Castañer & Trigo. 1998). RELACIÓ ENTRE CONTINGUTS. (García, González & Contreras. 2014). ES POT INCIDIR EN LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES. (Majó. 2010). COMPORTA UNIÓ ENTRE EL PROFESSORAT. (Alomar et al. 2006).   COMPETÈNCIES BÀSIQUES  ORGANITZACIÓ GRUPS DE 3 PER CERCAR, ANALITZAR I ESCOLLIR INFORMACIÓ. GRUPS DE 4 PER CREAR I DISSENYAR EL GUIÓ TEATRAL. EL DISSENY D’UN PROJECTE INTERDISCIPLINARI REQUEREIX DE LA COHESIÓ DEL PROFESSORAT DE LES MATÈRIES IMPLICADES. RELACIÓ ENTRE CONTINGUTS DE TOTES LES MATÈRIES CURRICULARS. EXISTEIX UN BINOMI ENTRE DIVERSIÓ I APRENENTATGE. FINS QUE NO ES PORTI A LA PRÀCTICA NO ES SABRÀ SI ES COMPLEIXEN ELS OBJECTIUS. REFERÈNCIES L’EDUCACIÓ FÍSICA EN UN PROJECTE INTERDISCIPLINARI: L’EXPRESSIÓ CORPORAL COM A BLOC PRINCIPAL. ENSENYAMENT DE TÈCNIQUES PER COMUNICAR I EXPRESSAR A TRAVÉS DEL COS. (ODC, 2010). PERMET DESENVOLUPAR LA CAPACITAT CREADORA DE L’ALUMNAT.(López & Sánchez. 2010; Larraz. 2008; Parlebas. 2003). IMPROVISACIONS INDIVIDUALS I COL·LECTIVES. (Gavira & De Lara, 2004). Alomar, E., Civis, M., Coderch, J., Cols, M. & Marquilles, P. (2006). Projecte entorn de bones pràctiques educatives. Una experiència de treball cooperatiu i interdisciplinari. Aloma, 19, 315-330.  Buscà, F. (2011). Innovar en educación física. Tándem: Didáctica de la Educación Física, 11 (37), 64-68. Castañer, M. & Trigo, E. (1998). Desde la Educación Física a la interdisciplinariedad. Intervención en conductes motrices significatives, 643-653. Domingo, J. (2008). El aprendizaje cooperativo. Cuadernos de Trabajo Social, 21, 231-246. Gavira, G. R., & de Lara, D. C. (2004). L'escenari: espai conegut per a una pedagogia alternativa. Educació social: revista d'intervenció socioeducativa, 28, 121-130. González, M. (2012). Desenvolupament de les competències a l'escola: una experiència a través del teatre. Revista Catalana de Pedagogia, 7, 283-298. Laguna, E. & Riera, J. (1998). La interdisciplinarietat. Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, 2, 15-24. Majó, F. (2010). Pels projectes interdisciplinaris competencials. Guix: Elements d'acció educativa, 368, 11-17. Navarro, I., González, C., López, B. & Botella, P. (2015). Aprendizaje de contenidos académicos y desarrollo de competencias profesionales mediante prácticas didácticas centradas en el trabajo cooperativo y relaciones multidisciplinares. Revista de Investigación Educativa, 33 (1), 99-117. Prat, Q. & Camerino, O. (2012). Les tecnologies per a l’aprenentatgei el coneixement (TAC) en l’educació física. La WebQuest com a recurs didàctic. Apunts: Educació Física i Esports, 3 (109), 44-53. Pujolàs, P. (2008). Cooperar per aprendre i aprendre a cooperar: el treball en equips cooperatius com a recurs i com a contingut. Suports: revista catalana d'educació especial i atenció a la diversitat, 12 (1), 21-37. Riera, J., & Laguna, E. (1998). La interdisciplinarietat. Aloma, 2, 15-24. Slavin, R. (2011). Cooperative learning. Learning and cognition in education, 160-166 Slavin, R. (2014). Cooperative learning and acadèmic achievement: why does groupwork work? Anales de psicología, 30 (3), 785-791. TREBALL COOPERATIU DÓNA MILLORS RESULTATS QUE ALTRES ESTILS. (Navarro, González, López & Botella, 2015; Pujolàs, 2008; Slavin, 2011 & 2014). ES BASA EN LA COOPERACIÓ DELS SEUS MEMBRES. ((Domingo, 2008). AUGMENTA EL GRAU DE SATISFACCIÓ DE L’ALUMNAT. (Alomar, Civis, Coderch, Cols & Marquilles, 2006). EL PROFESSOR ADQUIREIX EL ROL DE GUIA. (Tsay & Brady, 2010). ACTIVITATS ACTIVITATS A TRAVÉS D’UNA WEBQUEST (Buscà.2011; Camerino & Prat. 2012). ASSAIG PER ESCENES I ASSAIG GENERAL. REPRESENTACIÓ TEATRAL COM A PRODUCTE FINAL (Gavira & De Lara, 2004; González. 2012). RELACIÓ ENTRE ASSIGNATURES