Model d’introducció del Mòdul Avaluació del WinPri al CEIP Barceló i Matas de Palafrugell (Baix Empordà) Per: Martí Ristol, Responsable d’Informàtica i.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Impress 3... Posa-hi un fons!
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Què és un pla Individualitzat ?
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Mòdul d’Admissió i vacants
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Creació d’un mapa personalitzat
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Writer 7... Amb estil El programa de tractament de text Writer té una eina molt útil quan fas documents molt llargs amb molts títols i subtítols: l’estil.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Perfil dels enquestats
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Presentació BATXILLERAT
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Les diferents realitats del món
Les taules de multiplicar
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Reunió amb centres adscrits
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transcripción de la presentación:

Model d’introducció del Mòdul Avaluació del WinPri al CEIP Barceló i Matas de Palafrugell (Baix Empordà) Per: Martí Ristol, Responsable d’Informàtica i Secretari del CEIP Batrceló i Matas

CONSIDERACIONS PRÈVIES Experiència prèvia : utilització d’un programa per a Framework per a fer els informes durant 4 anys. Queixes respecte a aquest programa anterior: Poc obert i amb poques possibilitats d’ampliació Els informes surten massa estereotipats, gens individualitzats. La presentació és massa senzilla. Noves possibilitats que ofereix el Mòdul Avaluació del Winpri: Informes molt més oberts i molt més adaptables a la realitat de cada alumne/a Millor presentació amb més homogeneïtat.

PROCÉS SEGUIT fins a la presa de decisió Proposta a l’equip directiu amb una mostra de les possibilitats Proposta als Coordinadors de Cicle amb presentació abreviada dels avantatges: Es reparteixen models d’Informes Es reparteixen exemples de frases Discussió en Cicles: Reticències inicials a Cicle Superior Divisió d’opinions a Cicle Mitjà Opinió favorable a Cicle Inicial De moment, no es plantegen la possibilitat a Ed.Infantil

Se’ls informa de que se’ls donarà dues possibilitats: Trobades del Responsable d’Informàtica amb cadascun dels diferents cicles per a mostrar-los el funcionament de l’aplicació WinPri-Mestre Se’ls informa de que se’ls donarà dues possibilitats: Fer-ho a l’Aula d’Informàtica on ho trobaran tot instal·lat Fer-ho a casa instal.lant-s’ho ells mateixos Els Cicles Inicial, Mitjà i Superior decideixen realitzar els informes amb WinPri al veure els avantatges que comporta i la seva facilitat d’ús.

PROCÉS SEGUIT per a la posada en marxa de l’Avaluació amb WinPri Es passen a cada cicle llistats amb les diferents unitats de programació de cada àrea i les seves frases proposades a l’escola Demo: En diferents reunions, cada cicle decideix l’estructura d’unitats i les frases més adients que utilitzarà. També es decideix que cada mestre/a només entrarà les notes de les àrees que imparteix (els especialistes entraran les seves). Els especialistes d’Anglès, Ed. Física i Música redacten les frases per a les seves Unitats, segons el seu P.C.C. També es passa un model d’informe personalitzat per al nostre centre, que és acceptat per tothom:

El Responsable d’Informàtica entra els canvis en les unitats de programació i frases, al programa. Imprimeix i reparteix a tots els mestres els llistats de frases per a cada Unitat de Programació. Reparteix, també, un document amb instruccions, pas a pas, per a entrar les notes amb el WinPri-Mestre: Un model per als que només han d’entrar notes en el programa ja instal·lat a l’Aula d’Informàtica de l’escola. Un altre model per als que ho faran a casa i hauran d’instal·lar, per tant, el programa en el seu ordinador:

També es distribueix a cada mestre/a, una graella per si volen entrar prèviament els codis de les frases, per a cada alumne, a mà: Feta a partir de l’opció Currículums, i realitzant una impressió amb el “Tipus: Graella”

El Resp. d’Informàtica crea els disquets del mestre per a cadascun d’ells: Per als que entren les notes a l’Aula d’Informàtica de l’escola, ja se’ls instal·la als ordinadors. Per als que ho fan a casa, se’ls prepara, a més, disquets d’instal·lació del programa WinPri-Mestre. Cada mestre/a entra les notes sense problemes, exporta les dades al disquet i el dóna al Resp. d’Informàtica: Les persones que mostren més dubtes són ajudades per altres mestres del nivell paral·lel o del cicle. El mateix Resp. d’Informàtica, un cop tot entrat a l’ordinador central, fa la impressió dels informes per classes.

PROCÉS POSTERIOR a la 1a. Avaluació feta amb WinPri Abans de la 2a. Avaluació es recullen i entren els canvis en les frases, proposats pels diferents cicles. Les mestres d’Ed. Infantil, vist el bon resultat d’aquest sistema en els altres cicles, decideixen posar-lo a la pràctica per al 3r.trimestre. A final de curs es realitza, amb el mateix programa, l’avaluació final per als nivells que acaben el cicle, generant, així, els informes oficials i les actes de final de cicle.

VALORACIÓ FINAL En general, resultat satisfactori: Millor presentació Més homogeneïtat en el model d’informe Informe molt més obert: Ventall molt ampli d’apartats i frases Tractament molt personalitzat al poder entrar observacions lliures tant generals com per àrees Només surten impresos els apartats i àrees que s’omplen Possibilitat de generar documents de final de cicle, com informes oficials i actes Possibilitat de que cada mestre/a entri només les valoracions de les àrees que imparteix.

Inconvenients detectats: Massa frases per a escollir: més estona per a fer l’informe. En alguns casos, tendència a posa-hi massa frases: informes massa llargs i densos. No fa les mitjanes ben fetes per als documents de final de cicle. No fa resums d’avaluació, amb totals, a nivell de classe o de curs. En els cursos de final de cicle (2n., 4t. i 6è.) mostra totes les àrees d’aquell nivell per a avaluar, no només les que imparteix el/la mestre/a que entra les notes. Problemes amb la impressió dels peus de pàgina.

Agraïments A tot el Claustre del CEIP Barceló i Matas per la seva bona voluntat i bona disposició mostrada davant la proposta de canvi del model d’informe, tot i l’esforç suplementari que això ha comportat. I a tots vosaltres per la vostra atenció. Martí Ristol - Octubre 1999