MAPES CONCEPTUALS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Llistat d’elements d’origen islàmic
Impress 3... Posa-hi un fons!
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
No te la juguis: posa’t el cinturó !
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Les eines de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
PSICOMOTRICITAT.
Creació d’un mapa personalitzat
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
d'ensenyança-aprenentatge
La gestió curricular de competències
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
El màrqueting i els seus elements
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Presentació BATXILLERAT
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
LES FRACCIONS.
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Organització i creixement
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Assessorament de la Formació en Competències
La formació de mots.
Coneixement del medi natural
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
Tractament de la informació: gestió, comunicació i aplicació
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transcripción de la presentación:

MAPES CONCEPTUALS

QUÈ ÉS UN MAPA CONCEPTUAL? És una representació gràfica de la informació. Els mapes conceptuals ens permeten l’organització i jerarquització del coneixement d’ un tema i es poden utilitzar abans, durant o després d'ensenyar un contingut. El mapa conceptual representa una jerarquia de diferents nivells de generalitat i inclusividad conceptual. Està format per conceptes, proposicions i paraules enllaç (Novak i Gowin, 1988). Els conceptes: es refereixen a objectes, esdeveniments o situacions i es representen en cercles. Existeixen tres tipus de conceptes: supraordinados (major nivell de inclusividad), coordinats (igual nivell de inclusividad) i subordinats (menor nivell de inclusividad). Les proposicions: representen la unió de dues o més conceptes relacionats entre si, mitjançant una paraula enllaç. Les paraules enllaç: expressen el tipus de relació existent entre dues o més conceptes i es representen a través de línies retolades.  

MAPES CONCEPTUALS I APRENENTATGE Faciliten una ràpida visualització dels continguts d'aprenentatge. Afavoreixen el record i l'aprenentatge de manera organitzada i jerarquitzada. Permeten una ràpida detecció dels conceptes clau d'un tema, així com de les relacions entre els diferents conceptes. Serveixen com un model perquè els alumnes aprenguin a elaborar mapes conceptuals d'altres temes o continguts d'aprenentatge. Permeten que l'alumne pugui explorar els seus coneixements previs sobre un nou tema, així com per a la integració de la nova informació

MAPES CONCEPTUALS INSTRUMENTS EDUCATIUS AFAVORIR LA CONSTRUCCIÓ DEL CONEIXEMENT ES POT UTILITZAR PLANIFICAR ACCIÓ DOCENT A TRAVERS DE PER EXEMPLE -INTERCANVIAR PUNTS DE VISTA -COMPARTIR CONEIXEMENTS EVALUAR CONEIXEMENTS PREVIS I RESULTAT DE L’APRENENTATGE -DESCOBRIR CONCEPCIONS EQUIVOCADES -OFERIR UNA GUIA PER RECORDAR -PERMETRE LA REFLEXIÓ SOBRE EL PROPI APRENENTATGE. SEQÜENCIAR CONTINGUTS LÒGICA DEL CONTINGUT