La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler"— Transcripción de la presentación:

1 Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Títol: Ús d'ATENEA en la integració de la competència genèrica "Ús solvent de la informació" a les titulacions de grau del Campus de Terrassa Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler Centre: Biblioteca del Campus de Terrassa. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius Resum (màxim 100 paraules): La Biblioteca del Campus de Terrassa (BCT) ofereix suport en la integració de la competència genèrica “ús solvent dels recursos d’informació” en els nous plans d’estudi implementats al Campus de Terrassa. Aquest pòster recull l’experiència del desenvolupament d’aquesta competència a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) i a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) fruit de la col·laboració entre bibliotecaris i personal docent. S’analitza l’ús de l’entorn Atenea en el desenvolupament. A partir d’un “curs base” es fan les extraccions corresponents per a cada nivell, curs i escola, generant assignatures on s’inclouen diversos recursos TIC (Twitter, vídeos Youtube, etc.). Paraules clau: Competències genèriques, titulacions de grau, Campus de Terrassa, biblioteca, ús solvent de la informació

2 Competències genèriques als títols de grau UPC
Els plans d’estudi de les titulacions de grau de la UPC inclouen 7 competències genèriques Emprenedoria i innovació Sostenibilitat i compromís social Comunicació eficaç oral i escrita Treball en equip Ús solvent dels recursos d'informació Aprenentatge autònom Tercera llengua

3 Què són les competències informacionals?
Les competències informacionals són el conjunt d’habilitats, aptituds i coneixements que capaciten als individus a reconèixer quan necessiten informació, on localitzar-la, com avaluar-ne la seva idoneïtat i donar-li l’ús adequat d’acord amb el problema que se’ls planteja. El Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC defineix la competència informacional com l’adquisició per part de l’estudiantat de les habilitats següents:  • L’estudiant cerca la informació pertinent que necessita • L’estudiant organitza la informació de manera eficient • L’estudiant comunica la informació adequadament de forma oral i escrita

4 Aquesta competència s’integra en el currículum amb el suport de l’SBPA
Ús solvent dels recursos d’informació Gestionar l'adquisició, l'estructuració, l'anàlisi i la visualització de dades i informació de l'àmbit d'especialitat, i valorar de forma crítica els resultats d'aquesta gestió. Després d'identificar les diferents parts d'un document acadèmic i d'organitzar-ne les referències bibliogràfiques, dissenyar i executar una bona estratègia de cerca avançada amb recursos d'informació especialitzats, seleccionant-hi la informació pertinent tenint en compte criteris de rellevància i qualitat. Planificar i utilitzar la informació necessària per a un treball acadèmic (per exemple, per al treball de fi de grau) a partir d'una reflexió crítica sobre els recursos d'informació que s'han utilitzat.

5 Titulacions de grau de l’EET i ETSEIAT (Campus de Terrassa)
Des del curs la Biblioteca del Campus de Terrassa utilitza Atenea pel desenvolupament de la competència Titulacions de grau de l’EET i ETSEIAT (Campus de Terrassa) Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil Grau en Enginyeria Elèctrica Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica Grau en Enginyeria Mecànica Grau en Enginyeria Química Grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials Grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials

6 curs base Assignatura Nivell 1 Assignatura Nivell 2
A partir d’un curs base, a cada curs acadèmic es creen tantes assignatures com titulacions i nivells s’ofereixen Assignatura Nivell 1 Assignatura Nivell 2 Assignatura Nivell 3

7 Metodologia Autoaprenentatge: permet a l’alumne establir el seu propi ritme d’aprenentatge Els formadors són 8 bibliotecaris de la BCT en col·laboració amb el personal docent El material didàctic està format per apunts, qüestionaris, tutorials, fòrums i vídeos Modalitat semipresencial (1 sessió presencial obligatòria per nivell) L’avaluació està basada en qüestionaris autoavaluatius que donen a l’alumne la possibilitat de millorar en tot moment la seva qualificació. Per aprovar cal que.... La nota de la pràctica presencial (qüestionari) sigui superior a 5 La mitjana de qüestionaris proposat per al nivell 2 sigui superior a 5 La nota proposada pel professor de l’assignatura (a partir de l’aplicació dels continguts de la competència en les pràctiques) sigui superior a 5

8

9 Material didàctic Apunts (PDF) Podcast (mp3) Tutorials (Prezi, vídeos Youtube, PowerPoint, animació Flash…) Enllaços web

10

11 Banc de preguntes de selecció múltiple organitzades per nivells, temes i estudis .
Un qüestionari diferent a cada intent, utilitzant preguntes aleatòries

12 Qüestionaris autoavaluatius :
3 intents permesos 10 preguntes aleatòries Qualificació més alta

13 Implementació de la competència “Ús solvent dels recursos d’informació” als graus de l’EET i ETSEIAT

14 Conclusions Atenea ens ha permés assumir un nombre elevat d’alumnes cada any i amb una càrrega mínima Col·laboració personal biblioteca i docent molt positiu L’experiència prèvia en l’ús d’Atenea i en el desenvolupament de la competència informacionals ens ha estat molt útil Sistema flexible d’aprenentage i avaluació que permet la seva aplicació en titulacions diferents.


Descargar ppt "Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler"

Presentaciones similares


Anuncios Google