La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El màrqueting i els seus elements

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El màrqueting i els seus elements"— Transcripción de la presentación:

1 El màrqueting i els seus elements
Tema XII El màrqueting i els seus elements Màrqueting Producte Preu Promoció Distribució Consumidor

2 Un producte bo i de qualitat es ven sol?
Si una empresa fabrica un producte de qualitat però no es preocupa d’estudiar COM, QUAN i ON el vol el consumidor, i no en fa una bona PRESENTACIÓ, és molt possible que es trobi amb els magatzems plens d’un producte que no es ven.

3 Màrqueting. Definició:
Conjunt d’activitats que desenvolupa una empresa encaminades a satisfer les necessitats i desitjos del consumidor per tal d’aconseguir un benefici.

4 Nota d’interès Des del punt de vista macroeconòmic, hi ha una relació directa entre el desenvolupament socioeconómic d’un país i el desenvolupament del marketing.

5 Màrqueting mix (màrketing total):
Conjunt de tècniques o elements (producte, preu, promoció i distribució) sobre els quals pot actuar l’empresa de manera planificada i coherent per satisfer les necessitats del consumidor i aconseguir un benefici mutu.

6

7 Què és el màrqueting mix?
El màrqueting és, resumint, aquella combinació de coneixements i de tècniques orientades a comprendre el mercat i a influir en ell. Dins de l'empresa, serveix per analitzar i comprendre el mercat on es mou i així identificar les necessitats dels clients actuals i afavorir i desenvolupar una demanda dels productes de l'empresa. Tot això s'aconsegueix mitjançant el màrqueting mix, que ajudarà a conèixer com, on i quan presentar el producte o oferir el servei, el que en realitat és la regla de les 4P.

8 Les 4P Producte Preu Distribució (Placement) Promoció

9 1. Producte Producte: és tot allò que s'ofereix al mercat per ser comprat o utilitzat, ja sigui tangible o intangible (un servei). Les decisions respecte a ell són influïdes per la presentació, característiques del packaging, la marca ... Els productes tenen un cicle de vida: llançament, creixement, maduresa i declinació, que depèn de la resposta del consumidor envers ell.

10 2. Preu Preu: és el valor monetari que es paga pel producte a adquirir. Inclou la forma de pagament, crèdit, descomptes, volum de compra Una investigació per part de l'empresa definirà el preu del producte en entrar al mercat, ja que aquest pot provocar que el producte sigui vist com una cosa de més o menys qualitat i exclusivitat.

11 3. Distribució Distribució (Placement): és on es comercialitza el producte. L’empresa ha d'aconseguir que arribi al lloc adient, en el moment adient i en les condicions adients.

12 4. Promoció Promoció: Informar i persuadir el client o client potencial sobre l'empresa i els seus productes, per aconseguir els objectius de l'empresa. La promoció està determinada pels plans de publicitat, relacions públiques i comunicació de l'empresa


Descargar ppt "El màrqueting i els seus elements"

Presentaciones similares


Anuncios Google