El mercat i els sistemes d’organització industrial

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
UNITAT 4.- Organización del trabajo
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
ALIMENTACIÓ i NUTRICIÓ
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
Política ambiental El cas Balear Anna Campos Alba Lladós Ramon Nos.
LA INDÚSTRIA Geografia 3r ESO.
ASSECAT IR i UV.
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
En aquest tema veurem els apartats següents:
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
MANUAL NOMINAPLUS.
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
La Segona fase de la industralització
En aquest tema veurem els apartats següents:
TEMA 5: EL SUBSISTEMA DE PRODUCCIÓ
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Polítiques d’Ordenació Comercial
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
El Comerç Just com a model econòmic solidari
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
Perquè mengem el que mengem?
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
AGRICULTURA DE PLANTACIÓ
TARRACOSIM SAS OLIS MOTOR Pensant en satisfer les necessitats concretes de cada un dels nostres clients Tarracosim ha desenvolupat una àmplia gamma de.
En aquest tema veurem els apartats següents:
Gerard Solé Carbonell Joel Tortosa Fortúnez
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Unitat 3: El sector primari
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Les cadires i les butaques
En aquest tema veurem els apartats següents:
Pla de rehabilitació a Catalunya
Com podem ser solidaris d’una manera pràctica?
ANÀLISI DE LES ARTS MENORS COM A MODEL DE FUTUR A LA PESCA
De la gestió de la força de treball a la del coneixement
Margin Management Concept
Capitalisme i liberalisme
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
LES FIBRES TÈXTILS.
LA DOMINACIÓ EUROPEA DEL MÓN ( ).
Els sectors econòmics Repàs del tema.
El sector terciari. Concepte de sector terciari
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Ajuntament de Vic. Regidoria de joventut: Judit Ramos.
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
TEMA 6: LA GESTIÓ ECONÒMICA D'ESTOCS
APLICACIÓ DEL PROCÉS HABER A L‘OBTENCIÓ INDUSTRIAL DE L'AMONÍAC
La IIª Revolució Industrial ( )
L’empresa com a sistema organitzat
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL SISTEMA ECONÒMIC.
En aquest tema veurem els apartats següents:
expansió internacional
Informe Observatori Barcelona 2016
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
El patrimoni empresarial.
Tema 3. Anàlisi macro a curt i mitjà
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

El mercat i els sistemes d’organització industrial Unitat 9. El mercat i els sistemes d’organització industrial

Índex Introducció. Consum, mercat i preus. Els grans sectors industrials a Catalunya. La producció organitzada. Mètodes d’organització.

Consum, mercat i preus Consum: satisfer una necessitat amb un producte Mercat: intercanvi de productes i diners Oferta: quantitat de producte que es posa a la venda Demanda: quantitat de producte que estan disposats a comprar

Classificació de mercats Segons tipus de producte: Immobiliari Ma d’obra o de treball Capitals Fruita seca, etc Segons com sigui l’oferta: Monopoli Oligopoli Competència perfecta

El preu dels productes Factors que influeixen: Producció Costos Benefici IVA Càlcul del preu de venda al públic: Cost total = Costos fixos + Costos variables Cost total unitari = Cost total / Producció Preu = Cost total unitari + Benefici PVP = Preu + IVA

Equilibri de mercat

Els grans sectors industrials a Catalunya

La Indústria Química Química de base: gasos indústrials, plàstics… Agroquímic: pesticides i plaguicides Química industrial: pintures, vernissos… Farmacèutic: medicaments, vacunes… Fibres artificials i sintètiques Química de consum: detergents, cosmètics… Altres productes

La Indústria de l´Alimentació i les Begudes Carn i derivats Llet i derivats Olis i greixos Begudes (excepte vins i caves) Vins i caves Pa, pastisseria, sucre i cacao Altres: conserves, precuinats, alimentació animal…

La Indústria Tèxtil Filatura Teixits plans Acabats Gèneres de punt Confecció

La producció organitzada Producció artesanal Una persona tot el producte Petites quantitats Poca maquinària Preu elevat Producte únic Producció industrial Cada treballador una fase del procés productiu Grans quantitats Molta maquinària Preu més baix Producte homogeni

Producció en sèrie No es perd temps en desplaçaments Operadors especialitzats Diferents peces en diferents línies

Mètodes d´organització Teoria de Taylor: Reduir el temps de producció Remuneració en funció del rendiment Tasca repetitiva i monòtona Incentiu únicament econòmic Teoria de Fayol: Sis àrees funcionals (tècnica, comercial, financera, comptable, de seguretat i administrativa) Cadena de comandament piramidal Escola de relacions humanes: Motivació dels treballadors Planificació de les necessitats materials (MRP): Reducció dels estocs Quantitat justa en el moment just (JIT): Adaptació a diferents tipus de productes Necessitat de sistema productiu ràpid i eficient