La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El Comerç Just com a model econòmic solidari

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El Comerç Just com a model econòmic solidari"— Transcripción de la presentación:

1 El Comerç Just com a model econòmic solidari
Comprar amb Justícia El Comerç Just com a model econòmic solidari Maria Baltà Rosaura

2 Iniciatives per pal·liar aquestes situacions:
l’Economia Solidària ONG’s per al desenvolupament Comerç Just Banca ètica Iniciatives de l’Economia Solidària Agents econòmics Efectes més justos Diners i solidaritat Comportament habitual Principis ètics

3 Comerç Just Productes comercialitzats Principis i organització Preus
El Comerç Just ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra a través d’un mitjà viable i eficaç Productes comercialitzats Principis i organització Preus Clients

4 Productes comercialitzats
Gammes i característiques Productes comercialitzats Tèxtil Artesania Alimentació Poc subjecte a temporades Motius ètnics Materials autòctons Motius ètnics Llarga caducitat

5 Productes comercialitzats
Objectiu últim Productes comercialitzats Necessitats consumidors Capacitats productors Oferta de gamma limitada

6 Principis del Comerç Just
Subjecte a les lleis econòmiques Beneficiats: comunitats del Tercer Món Respecte als drets humans i laborals Respecte mediambiental Màxima transparència Molt detall en la informació sobre el procés del producte en l’etiqueta

7 Principis del Comerç Just
Objectiu últim: retribució justa i estable als productors Reducció d’intermediaris Restricció de la publicitat massiva Millora de la qualitat de vida

8 Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Importador

9 Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Importador

10 Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Distribuïdor Importador Transformació i/o empaquetament Europa

11 Punts de venda dels productes
Canals Establiments exclusius de Comerç Just Establiments convencionals Màquines automàtiques Catàlegs Fires eventuals Funcions Venda Sensibilització, difusió i campanyes de pressió

12 Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre)

13 Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre) Constatació: En general, els preus del Comerç Just són més elevats respecte el mercat convencional Motius del major preu del Comerç Just: Producció i distribució de tirades curtes Composició de costos distinta

14 Composició de costos Comparació en el cafè Mercat convencional
Comerç Just Productors Gestió Productors i comercialització Manipulació i transformació Gestió i comercialització Manipulació i transformació

15 Composició de costos Comparació en el cafè
Constatacions relatives al Comerç Just: Major remuneració dels productors Reducció de gestió i comercialització Costos de transformació equivalents Com s’aconsegueix? Reducció d’intermediaris i no publicitat massiva Trasllat del major preu als productors

16 Clients Perfil demogràfic Perfil segons motivacions Sexe Edat
2% Homes 7% 19% 27% 30% 73% Dones 42% Perfil segons motivacions Motiu d’entrar a la botiga Barem incitador de la compra 4% 24% 33% 63% 76%

17 Conclusions El Comerç Just és viable i eficaç
Poc implantat. Fort creixement Ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra. Predisposició a pagar més (preus més elevats) Cal major conscienciació (sense publicitat)

18 El Comerç Just, un mitjà al nostre abast per col·laborar a fer un món més just!


Descargar ppt "El Comerç Just com a model econòmic solidari"

Presentaciones similares


Anuncios Google