Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJulia Martínez Luna Modificado hace 5 años
1
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Comprar amb Justícia El Comerç Just com a model econòmic solidari Maria Baltà Rosaura
2
Iniciatives per pal·liar aquestes situacions:
l’Economia Solidària ONG’s per al desenvolupament Comerç Just Banca ètica Iniciatives de l’Economia Solidària Agents econòmics Efectes més justos Diners i solidaritat Comportament habitual Principis ètics
3
Comerç Just Productes comercialitzats Principis i organització Preus
El Comerç Just ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra a través d’un mitjà viable i eficaç Productes comercialitzats Principis i organització Preus Clients
4
Productes comercialitzats
Gammes i característiques Productes comercialitzats Tèxtil Artesania Alimentació Poc subjecte a temporades Motius ètnics Materials autòctons Motius ètnics Llarga caducitat
5
Productes comercialitzats
Objectiu últim Productes comercialitzats Necessitats consumidors Capacitats productors Oferta de gamma limitada
6
Principis del Comerç Just
Subjecte a les lleis econòmiques Beneficiats: comunitats del Tercer Món Respecte als drets humans i laborals Respecte mediambiental Màxima transparència Molt detall en la informació sobre el procés del producte en l’etiqueta
7
Principis del Comerç Just
Objectiu últim: retribució justa i estable als productors Reducció d’intermediaris Restricció de la publicitat massiva Millora de la qualitat de vida
8
Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Importador
9
Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Importador
10
Organització del Comerç Just
Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Distribuïdor Importador Transformació i/o empaquetament Europa
11
Punts de venda dels productes
Canals Establiments exclusius de Comerç Just Establiments convencionals Màquines automàtiques Catàlegs Fires eventuals Funcions Venda Sensibilització, difusió i campanyes de pressió
12
Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre)
13
Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre) Constatació: En general, els preus del Comerç Just són més elevats respecte el mercat convencional Motius del major preu del Comerç Just: Producció i distribució de tirades curtes Composició de costos distinta
14
Composició de costos Comparació en el cafè Mercat convencional
Comerç Just Productors Gestió Productors i comercialització Manipulació i transformació Gestió i comercialització Manipulació i transformació
15
Composició de costos Comparació en el cafè
Constatacions relatives al Comerç Just: Major remuneració dels productors Reducció de gestió i comercialització Costos de transformació equivalents Com s’aconsegueix? Reducció d’intermediaris i no publicitat massiva Trasllat del major preu als productors
16
Clients Perfil demogràfic Perfil segons motivacions Sexe Edat
2% Homes 7% 19% 27% 30% 73% Dones 42% Perfil segons motivacions Motiu d’entrar a la botiga Barem incitador de la compra 4% 24% 33% 63% 76%
17
Conclusions El Comerç Just és viable i eficaç
Poc implantat. Fort creixement Ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra. Predisposició a pagar més (preus més elevats) Cal major conscienciació (sense publicitat)
18
El Comerç Just, un mitjà al nostre abast per col·laborar a fer un món més just!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.