La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

expansió internacional

Presentaciones similares


Presentación del tema: "expansió internacional"— Transcripción de la presentación:

1 expansió internacional
1 u n i t a t Empresa, innovació i expansió internacional

2

3 Empresa i empresari Factors Elements
L’empresa és una organització dedicada a activitats industrials, mercantils o de prestació de serveis amb finalitats lucratives. Factors Elements Productius: treball, maquinària Humans: persones Financers: recursos financers per invertir Materials: béns econòmics Immaterials: coneixements tècnics i econòmics Màrqueting: recursos per vendre

4 Tipus d’empreses Criteri Tipus d’empreses Dimensions Petites Mitjanes
Grans Activitat Del sector primari (agrícoles, ramaderes i pesqueres) Del sector secundari (mineres, industrials i de construcció) Del sector terciari (serveis) Àmbit Locals Provincials Regionals Nacionals Multinacionals Propietat Privades Públiques Mixtes Forma jurídica Individual Social

5 Innovació empresarial
La innovació empresarial és la creació o modificació d’un producte i la seva introducció en un mercat. Tipus d’innovació Segons l’objecte Segons l’abast Innovació de producte Innovació nova o radical: introducció d’un nou producte o servei, o modificació radical d’un d’existent. Innovació dels processos de l’empresa Innovació de l’organització de l’empresa Innovació mitjançant imitació: canvis sobre productes, processos o serveis ja existents. Innovació del màrqueting

6 El procés innovador en l’activitat empresarial
Iniciativa emprenedora Procés social i dinàmic en què els emprenedors identifiquen oportunitats per innovar i actuen transformant les idees en activitats pràctiques dins d’un context social, cultural o econòmic. Origen de les idees innovadores Consumidors i usuaris Estudis de mercat Competència Empleats Proveïdors Investigació i desenvolupament (I+D+i) Experiència

7 Els riscos en la innovació
Del sector Canvis normatius o nous mercats. Habilitat de l’emprenedor per convertir l’estratègia elegida en plans concrets. Operatius Falta d’eficàcia de la nova tecnologia o aparició de tecnologies alternatives. Tecnològics Aparició de nous competidors o competència especialitzada. Competitius Canvis en el preu i la disponibilitat de les matèries primeres, o en la qualitat dels serveis prestats. D’aprovisionament Falta d’acceptació de la innovació, falta de fidelitat, o disminució de la demanda. De mercat Control de la disponibilitat de crèdit, variacions dels tipus d’interès, etc. Financers

8 Tecnologia i innovació
La tecnologia és el conjunt de teories i de tècniques que permeten l’aprofitament del coneixement científic. Empreses de base tecnològica (EBT) Les EBT tenen una inversió en I+D+i superior a la mitjana, operen en sectors innovadors o d’alta tecnologia, compten amb personal tècnic i científic molt qualificat i estan orientades cap a la internacionalització. Spin-off Són empreses que sorgeixen en l’àmbit d’una Universitat o d’un Centre Tecnològic. Clúster Són agrupacions d’empreses, institucions i entitats d’I+D+i, que comparteixen experiències i bones pràctiques, desenvolupen projectes de col·laboració i actuen de manera coordinada.

9 Etapes de la internacionalització empresarial
Exportació ocasional Exportació experimental Exportació regular Establiment de filials de venda Establiment de filials de producció

10 Tipus d’internacionalització empresarial
Formes d’expansió internacional Producció de béns i posterior exportació A través d’intermediaris locals Creant un departament d’exportació Producció de béns en el país de destinació Instal·lació d’una delegació o una planta de producció Establiment d’acords de col·laboració amb empreses locals: Subcontractació d’empreses locals Participació en el capital de l’empresa estrangera Franquícia Joint venture


Descargar ppt "expansió internacional"

Presentaciones similares


Anuncios Google