La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’empresa com a sistema organitzat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’empresa com a sistema organitzat"— Transcripción de la presentación:

1 L’empresa com a sistema organitzat
coneixerem... 1. Què és una empresa? 2. Quins elements componen l’empresa? 3. Totes les empreses són iguals? 4. L’organització en l’empresa 5. El departament, pilar bàsic en l’organització 6. És important que els departaments es relacionin entre si? 7. La funció de producció 8. Funció comercial 9. Funció economicofinancera 10. Els recursos humans. El departament de personal PRÀCTICA PROFESSIONAL Organigrama i relació entre departaments

2 Què és una empresa? QUÈ ÉS UNA EMPRESA? ACTIVITAT HUMANA ORGANITZADA PER ACONSEGUIR UN OBJECTIU (FINALITAT) UTILITZANT MITJANS HUMANS I MATERIALS

3 Quins elements componen l’empresa?
ELEMENTS QUE COMPONEN L’EMPRESA ACTIVITAT OBJECTIU O FINALITAT ORGANITZACIÓ HUMANS MITJANS MATERIALS LIMITADA RESPONSABILITAT IL·LIMITADA

4 Totes les empreses són iguals?
EMPRESES SEGONS ACTIVITAT SECTOR PRIMARI SECTOR SECUNDARI SECTOR TERCIARI Extractives Indústria Serveis

5 Totes les empreses són iguals?
EMPRESES SEGONS LA MIDA (Segons Directiva de la Unió Europea) PETITES MITJANES GRANS Menys de 50 treballadors Entre 50 i 250 treballadors Més de 250 treballadors

6 Totes les empreses són iguals?
Persona (o grup de persones) que GOVERNA I DIRIGEIX L’EMPRESA EMPRESARI PLANIFICA DIRIGEIX ACTIVITAT ORGANITZA COORDINA CONTROLA

7 Totes les empreses són iguals?
REQUISITS PER SER EMPRESARI CAPACITAT LEGAL MAJORIA D’EDAT PLENES FACULTATS MENTALS PLENES FACULTATS MENTALS HABITUAL DEDICACIÓ EXERCICI DE L’ACTIVITAT PROFESSIONAL

8 Totes les empreses són iguals?
FORMA JURÍDICA EMPRESARIAL EMPRESA INDIVIDUAL EMPRESA COL·LECTIVA

9 Totes les empreses són iguals?
EMPRESA INDIVIDUAL Persona física EMPRESARI Autònoms Patrimoni empresarial Són el mateix GESTIÓ DIRECTA Patrimoni personal ALT RISC RESPONSABILITAT IL·LIMITADA

10 Totes les empreses són iguals?
EMPRESA COL·LECTIVA EMPRESARI Persona jurídica GESTIÓ COL·LECTIVA (INDIRECTA) Patrimoni empresarial Són diferents Patrimoni personal RISC LIMITAT Al capital aportat RESPONSABILITAT LIMITADA

11 L’organització en l’empresa
És l’art de gestionar i combinar els mitjans de l’empresa Humans Materials OBJECTIU Aconseguir EL MILLOR RESULTAT

12 El departament, pilar bàsic de l’organització
MODELS D’ORGANITZACIÓ EMPRESARIAL Per funcions Per clients Per productes Per territori Matricial: combinació de dos criteris

13 El departament, pilar bàsic de l’organització
Per funcions DIRECCIÓ GENERAL SOTSDIRECCIÓ FINANCERA SOTSDIRECCIÓ TÈCNICA SOTSDIRECCIÓ COMERCIAL SOTSDIRECCIÓ DE RECURSOS HUMANS Selecció i contractació Investigació i desenvolupament Magatzem Finançament Formació Producció Compres Nòmines i Seguretat Social Comptabilitat Manteniment i reparadors Vendes Serveis socials Models d’organització empresarial

14 El departament, pilar bàsic de l’organització
Per clients PRESIDÈNCIA OPERACIONS AMB EMPRESES INDUSTRIALS OPERACIONS AMB EMPRESES COMERCIALS OPERACIONS AMB SECTOR AGRÍCOLA OPERACIONS AMB PARTICULARS Comptes corrents Comptes d’estalvi Préstecs i crèdits Operacions d’intermediació Models d’organització empresarial

15 El departament, pilar bàsic de l’organització
Per productes GERÈNCIA MÀRQUETING RECURSOS HUMANS FINANCES COMPRES DIVISIÓ DE COSMÈTICS DIVISIÓ DE DETERGENTS Logística Recerca Logística Recerca Magatzem Magatzem Comercial Comercial Vendes Vendes Producció Producció Producció Producció Control Control Models d’organització empresarial

16 El departament, pilar bàsic de l’organització
Per territori DIRECCIÓ GENERAL MÀRQUETING RECURSOS HUMANS COMPRES FINANCES REGIÓ NORD REGIÓ CENTRE REGIÓ SUD Personal Personal Personal Vendes Vendes Vendes Aprovisionament Aprovisionament Aprovisionament Comptabilitat Comptabilitat Comptabilitat Models d’organització empresarial

17 El departament, pilar bàsic de l’organització
Matricial: combina dos criteris DIRECCIÓ GENERAL MÀRQUETING RECURSOS HUMANS FINANCES MAQUINÀRIA PER A LA FUSTA MAQUINÀRIA PER A LA JARDINERIA EINA PETITA Models d’organització empresarial

18 És important que els departaments es relacionin entre si?
EN LA MAJORIA DELS CASOS, ELS DEPARTAMENTS TREBALLARAN AMB: INTERDEPENDÈNCIA ORGANITZACIÓ COORDINACIÓ

19 És el procés orientat a l’obtenció de béns i serveis
La funció de producció LA FUNCIÓ DE PRODUCCIÓ És el procés orientat a l’obtenció de béns i serveis EN EL SECTOR SECUNDARI (PRODUCCIÓ) Entrada de materials Procés de transformació i/o producció SORTIDA DE PRODUCTES DEPARTAMENT DE PRODUCCIÓ: TASQUES MATERIALS SELECCIÓ DE MATERIALS PRODUCTES DISSENY I PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CONTROL DE: QUALITAT

20 LA FUNCIÓ COMERCIAL RELACIONADA AMB LES OPERACIONS COMERCIALS
COMPRES A PROVEÏDORS VENDES A CLIENTS

21 COMPRAR Funció comercial EL DEPARTAMENT DE COMPRES DEPARTAMENT
ESTABLEIX LA POLÍTICA DE COMPRES EL DEPARTAMENT DE COMPRES QUÈ? COM? QUAN? ON? QUANT? A QUI? COMPRAR INFORMACIÓ SOBRE PROVEÏDORS POLÍTICA DE COMPRES DEPARTAMENT DE COMPRES: TASQUES SELECCIÓ DE PROVEÏDORS RELACIÓ AMB PROVEÏDORS DISSENYAR POLÍTICA DE COMPRES COMPRES

22 EL DEPARTAMENT DE VENDES DISSENYAR POLÍTICA DE VENDES
Funció comercial EL DEPARTAMENT DE VENDES S’ENCARREGA DE POSAR EN EL MERCAT ELS PRODUCTES DE L’EMPRESA DE LA MANERA MÉS EFICAÇ LA POLÍTICA DE VENDES ESTUDI DE MERCAT DEPARTAMENT DE VENDES: TASQUES DISSENYAR POLÍTICA DE VENDES RELACIÓ AMB CLIENTS SEGUIMENT DE VENDES MÀRQUETING

23 EL MAGATZEM Funció comercial ÉS EL LOCAL FÍSIC FUNCIÓ GESTIÓ D’ESTOCS
TASQUES REGISTRE I CONTROL D’ENTRADES REGISTRE I CONTROL DE SORTIDES CONTROL I VALORACIÓ D’EXISTÈNCIES MANTENIMENT DELS ESTOCS INVENTARI

24 Funció economicofinancera
GESTIONA ELS RECURSOS FINANCERS DE L’EMPRESA Anàlisi d’inversions Aconseguir recursos monetaris FINANCES Administració d’aquests recursos Control DEPARTAMENTS Política d’inversions Portar els llibres i registres Elaborar els comptes anuals COMPTABILITAT Realitzar inventaris i balanços Informes comptables

25 Els recursos humans. El departament de personal
FUNCIÓ DE RECURSOS HUMANS PLANIFICACIÓ GESTIÓ CONTROL PERSONAL DE L’EMPRESA (PLANTILLA) Planificar la plantilla Estudi de llocs de treball DEPARTAMENT DE PERSONAL: TASQUES Admissió Desenvolupament de la formació Remuneració Plans d’ajuda i millora Control


Descargar ppt "L’empresa com a sistema organitzat"

Presentaciones similares


Anuncios Google