Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porΕλευθέριος Βασιλειάδης Modificado hace 5 años
1
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Barcelona, 16 de Setembre de 2009 Germá Bel Universitat de Barcelona 2009
2
¿Com ajuden les infraestructuras a la productivitat de l’economía?
Qüestio central ¿Com ajuden les infraestructuras a la productivitat de l’economía? ¿Per quines vies es trasllada l’efecte de les infraestructures al sistema productiu? Implicacions de la política d’infraestructures i il·lustració amb algunes de les discusions actuals en el nostre entorn inmediat
3
A) Aproximación tradicional (keynesiana)
Efecte inversió pública: Inversió pública = 'Shock' de demanda Característica central: Activitat rellevant → construcció infrastructura. Despeses de construcció → augment demanda bens i personal (salaris). Augment de demanda es trasllada a altres sectors de l’economia: consum.....el ‘multiplicador’. Es redueix l’atur [Hi ha una situació recessiva a l’economia?] Augmenta el dèficit públic, però en una quantitat més baixa que la inversió inicial (impostos derivats de la inversió) ¿/ ? Augmenta el dèficit exterior, per augment del consum traslladat al exterior - importacions [És l’economia molt oberta?] Aquests efectes es produeixen a curt termini, i deriven del propi procés de construcció. Acabada la construcció, efectes diluïts
4
Visió moderna: efectes sobre la productivitat
Activitat central: Utilització de la infraestructura, un cop entrada en servei. * L’ entrada en servei de la infraestructura -nova- fa possible transportar persones i mercaderies. * Entrada en servei infrastructura –millora/ampliació- fa possible reduir els costos de temps del transport de persones i mercaderies. La dimensió de la reducció dels costos monetaris del transport depèn de com es financi la infrastructura [¿pressupost? ¿usuari?] L’ús de la infrastructura disminueix costos de distribució (i de producció) en l’economia. La reducció de costos afecta sobre tot al sector privat, encarregat de produir bens i serveis comercials.
5
Disminució costos sector privat augment productivitat general economia:
A) Es poden fer + activitats amb = costos: MÉS PRODUCCIÓ, O B) Es poden fer les = activitats amb - costos. Estalviar costos en activitats ja fetes permet fer altres que no es feien: + PRODUCCIÓ Augmenta l’activitat econòmica i disminueix l’atur a llarg termini Augmenta el potencial de recaptació d’ingressos per l’administració pública Efectes són a llarg termini; deriven de l’ús de la infraestructura. Duren si la infraestructura és en bona condició [¿Obres conservació i millorar?]
6
¿SERVEIX LA INFRASTRUCTURA PER PREVENIR O
ELEMENT CRÍTIC: ¿SERVEIX LA INFRASTRUCTURA PER PREVENIR O RESOLDRE ALGUN COLL DE BOTELLA?
8
Infrastructures a Catalunya: Algunes consideracions
Del ciment a la gestió? o per què serveixen les infrastructures? Han estat encertades les prioritats? …. .... Massa AVE i massa poques mercaderies (i fins fa poc rodalies?) En AVE fins Perpinyà, i les mercaderies pel Pirineu Aragonès?
9
Infrastructures a Catalunya: Algunes consideracions
Del ciment a la gestió? o per què serveixen les infrastructures? 2) I per què es farà servir el ciment? …. …. La discussió sobre els aeroports com a exemple: El “millor finger” de El Prat, i des de Lleida a?
10
Infrastructures a Catalunya: Algunes consideracions
Del ciment a la gestió? o per què serveixen les infrastructures? 3) I, com sempre, una mica de peatges, sense ànim d’ofendre..... peatges er finançament peatges per regular la demanda (congestió)
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.