APRENENTATGE MULTINIVELL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Recursos Informàtics en Història
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Treballant de tot i treballant plegats
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Projecte interdisciplinari:
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Objectiu Educatiu Trienni
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Coneixements i idees previs
Problemes que es poden resoldre amb equacions
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

APRENENTATGE MULTINIVELL Josefina Masip Tarragó Formació a centre.-

“L'Ensenyament multinivell es basa en la premissa que una lliçó ha de servir per a ensenyar a tot el conjunt d'alumnes de l'aula. “L’Ensenyament multinivell és un enfocament de planificació que assumeix la individualització, la flexibilitat i la inclusió de tots els alumnes (a l’aula ordinària), sense distinció ni exclusió pel seu nivell d'habilitats. “L'Ensenyament multinivell permet que el mestre planifiqui una lliçó per a tots els alumnes i, d’aquesta manera, disminueixi la necessitat d'utilitzar programes diferents, al mateix temps que possibilita la introducció d'objectius individuals en el continguts i en les estratègies educatives previstes en l'aula” (SCHULTZ i TURNBULL,1984)

     Múltiples propostes de representació -o de presentació- de la informació a l'alumnat: Els continguts dels àrees es poden representar en maneres alternatives per als alumnes que aprenen millor a través d'informació visual o auditiva, o per a qui per a aprendre, necessiten la presentació de materials, explicacions, etc. amb diferents nivells de complexitat.   Múltiples propostes d'expressió de l'alumnat: Diferents formes de desenvolupament de les tasques i diferents tasques que permetin que els alumnes responguin amb els mitjans d'expressió que prefereixen. D'aquesta manera el currículum s'acomoda en els diferents estratègies cognoscitives, als diferents sistemes de control motor dels alumnes, etc. Múltiples propostes d'implicació de l'alumnat: Cal apariar els interessos per l'aprenentatge dels alumnes amb les maneres de presentació i expressió que prefereixen. Els alumnes es motiven més quan es comprometen (es poden comprometre) amb allò que aprenen (adaptat de WEHMEYER, M.L., 2002, p. 48)

    Proporcionar un ensenyament dissenyat per treballar a diferents nivells i/o amb diferents tasques a l’aula, en grups separats d’alumne/es. Per exemple, la classe pot estar fent sumes senzilles però a un alumne li podem demanar que en faci cinc uns altres que en faci deu, i un altre pot estar treballant a un nivell més simple – contant objectes en grups. Així, en una mateixa classe podem estar treballant a diferents nivells, segons les habilitats de cadascun dels alumnes. 

Pensem de quina manera podem fer que els infants intervinguin activament en la classe (per exemple, quan aprenen les mesures, els infants poden jugar a esbrinar les seves alçades)     Tinguem en compte que els alumnes podran entendre millor les coses si poden veure i tocar objectes. Podem fer servir suports visuals a l’aula. Podem emprar objectes reals, fotografies o dibuixos.    Decidim les paraules clau que utilitzarem durant la sessió de classe. Fem, per exemple, un llistat de paraules i, al començament de la classe comprovem i ens assegurem que els/les alumnes les entenen.

    Preparem una forma de participació apropiada, unes explicacions complementàries adequades a les seves necessitats, deixar-los treballar mentre estiguem ensenyant a la resta de la classe, etc.. Per a cada classe, preparem diferents tipus d’activitats: activitats per a tota la classe, treball en grup, treball en parelles, tasques individuals, etc. Cal que utilitzem agrupament diferents (tots els alumnes barrejats / segons l’habilitat/ grups segons els interessos, etc.) i que canviem els grups amb freqüència per evitar les catalogacions i la divisió d’alumnes per grups, segons les seves aptituds.         Hem de tenir previst que potser haurem d’adaptar el ritme de la classe i la quantitat d’activitats a cobrir en el temps que tinguem disponible. És millor ser selectiu que intentar cobrir massa material.

Prioritats generals dels continguts que cal aprendre Seqüència de continguts Diferents formes de presentar-los Opcions múltiples de treballs a l’aula Varietat d’activitats i diferents formes d’expressar-los per part de l’alumnat Evidencies de progrés o criteris d’avaluació