Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La promoció i publicitat dels establiments comercials.
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
Informació i sensibilització
Com fer una presentació de diapositives
Salut mental i prevenció
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I transforma un llibre en un nou lector
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
La internacionalització de la distribució com a estratègia d’ especialització i modernització del comerç.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Un instrument per aconseguir clients.
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
L’excel·lència en l’atenció al client turista
Informació i sensibilització
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
millora de la qualitat de l’ensenyament.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Propostes de millora en el GIR
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
La vulneració dels drets socials
Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona): El Català en el Petit Comerç i les Noves Tecnologies Investigació i Desenvolupament.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible).

Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda al detall, i com els hàbits de consum i estils de vida dels seus clients han anat canviant paral·lelament. Les botigues anomenades “outlets”, la gran implantació de botigues amb productes de molt baix preu que provenen de Xina, les vendes per internet, la irrupció al nostre mercat de gegants de la distribució que han provocat canvis radicals en els hàbits de compra de certs productes, etc. obliguen als empresaris del sector a adaptar-se a aquestes noves regles de joc per mantenir la competitivitat de llurs establiments. És evident que les tendències evolutives de la societat no es poden canviar i, per tant, la única solució passa per reconèixer noves oportunitats de negoci on, a priori, sembla que només hi ha amenaces. En la jornada que presentem es farà una reflexió sobre com és, com viu i sota quins criteris compra el consumidor d’avui dia, i tot seguit presentarem les experiències de comerciants que han sabut entendre aquests canvis en els clients i després d’un període de reflexió que sovint ha estat provocat per un descens gradual de les vendes, han sabut reorientar encertadament els seus negocis.

Programa de la jornada 09:00 Lliurament de la documentació 09:15 Benvinguda i presentació de la jornada Sr. Jordi Torredemer. President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme. Sr. Rafael Casulleras. Director de zona de Caixa Terrassa. Sra. Eva Bermúdez. Regidora Delegada de Comerç i Turisme de Terrassa. 09:30 Entendre els clients en temps d’infidelitat. Sr. Joan Elías. Llicenciat en ciències de la comunicació. Professor de màrqueting, comunicació i relacions públiques. Couch de direcció i escriptor. 10:30 Pausa – cafè 10:50 Presentació d’experiències: Forn Baltà. Sr. Josep Balta. Gerent. Empresa familiar fundada l’any 1936 amb un establiment al carrer de Sants de Barcelona, actualment en segona generació. 11:30 Mas Gourmets. Sr. Jordi Mas. Conseller Delegat. Empresa familiar de Barcelona fundada l’any 1945 dedicada a la venda d’embotits, pernils i formatges de qualitat, amb 20 punt de venda actualment. 12:10 Casa Viva – Grup Gerplex. Sr. German Cid. Conseller Delegat. Grup fundat l’ any 1955. Empresa dedicada a la venda d’articles de taula, decoració, cuina, accessoris de bany, mobiliari auxiliar i de jardí. 13:00 Debat entre tots els ponents 13:25 Cloenda Sr. Jordi Torredemer, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme. Sr. Marià Galí. President de la Cambra de Comerç de Terrassa. 13:35 Finalització de la jornada

Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible). Conclusions El client actual El client actual acostuma a ser una persona exigent, informada, que té poc temps per dedicar-lo a l’acte de compra i que fins i tot poden comportar-se de forma “mal educada”, ja que s’estima més no ser “molestats” pels venedors de les botigues, a no ser que se’ls hi demani. I el que és més important: el fet de que una persona compri no vol dir que aquesta torni a fer-ho en el futur. Davant d’aquest canvi en el comportament dels clients, cal reaccionar. És necessari conèixer els hàbits de comportament dels clients, els seus gustos, les seves preferències i adaptar-se constantment a aquest ritme de canvis.

Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible). Conclusions Eines per adaptar-se als canvis És important quantificar diferents paràmetres relacionats amb l’activitat comercial i fer-ne un seguiment: Caixa diària Nombre de trucades de telèfon. Nombre de trucades de telèfon no ateses. Temps de resposta al telèfon. Nombre de visitants a la botiga. Nombre de compradors i comparar-ho amb el nombre de visitants. Aquest indicadors només es relacionen a tall d’exemple. Cada establiment hauria d’establir els paràmetres que interessin i analitzar la tendència de cada un d’ells i les interrelacions que es puguin establir.

Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible). Conclusions El més important.... El més important és que els clients parlin bé de nosaltres, es a dir, que facin de prescriptors d’aquells establiments on l’experiència de compra ha estat positiva i, per tant, el client ha pogut satisfer les seves necessitats. És més fàcil aconseguir aquesta fita que aconseguir fidelitzar als clients que s’han tingut fins al moment. També és important esbrinar què no va bé, o què no funciona d’un negoci, per canviar-ho i millorar-ho. Aquesta tasca es pot fer preguntant directament als clients, a través d’enquestes. Aquest pot ser el punt de partida d’un procés de canvi en el negoci.

Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible). Conclusions Els 10 punts claus que s’han de complir per a l’èxit d’un establiment comercial: Complir sempre totes les promeses. Reaccionar de pressa quan sorgeix un problema. Tenir obsessió pels detalls i la imatge de les persones, les instal·lacions i els productes. Ser ben educats sempre en el procés d’atenció al client. Mantenir els rols. No pot semblar seriós buscar altres culpables quan sorgeix un problema. Donar seguretat. El client no té perquè saber-ho tot. Assegurar la confidencialitat. No és un bon argument de venda explicar que altres persones conegudes també ho han comprat abans. Ser extremadament accessibles. El telèfon s’hauria de respondre immediatament i contestar amb una salutació corporativa. Comunicar comprensiblement. Fer servir un llenguatge que el client entengui. Reparar l’error. Si volem que parlin bé de nosaltres és necessari solucionar els problemes buscant la satisfacció plena del client.

Factors clau per a l’èxit d’un procés de canvi: Els canvis. Com adaptar el negoci als gustos i necessitats dels clients (i que sigui rendible). Conclusions Factors clau per a l’èxit d’un procés de canvi: Ser conscients de la necessitat d’adaptar-se a l’entorn canviant. Estructurar el procés de canvi i adaptació: Identificar i avaluar les oportunitats i les amenaces de l’entorn. Identificar i avaluar els punts forts i febles de l’empresa/establiment. Saber les necessitats dels clients i conèixer la seva evolució. Redactar un pla estratègic de millora i adaptació de l’empresa/establiment i de la oferta comercial. Fer un pla de comunicació, tant intern (per donar formació als treballadors en relació als nous canvis), com extern (perquè percebin els canvis en la marca, logotips, imatge corporativa, etc.) El pla de comunicació haurà de ressaltar els punts forts de l’empresa i la seva especialització. Tenir eines de control del negoci: comptabilitat, rotació d’existències, etc. Definir els indicadors als que es farà un seguiment i establir la forma de realitzar aquest seguiment. Saber escollir l’equip humà que es responsabilitzarà de la gestió del canvi. Seguir l’actualitat de forma propera: santoral, esdeveniments socials, esportius, televisius, etc. i adaptar la oferta, sempre que sigui possible.