La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?"— Transcripción de la presentación:

1 COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?

2 Què és una fira i per a què serveix? Per què hi he d’anar?
Eina imprescindible en la estratègia d’internacionalització d’una empresa Cal consolidar mercats i obrir-ne de nous Reforçar contactes coneguts i establir-ne de nous Esbrinar quins mercats estan “pujant” Presentar els meus espectacles (imatge d’empresa) Importància de la prospecció Conèixer les tendències del mercat

3 Com escollir les fires on anar?
A quin mercat volem introduir-nos? Anàlisi webs de les fires. És realment una fira internacional? Què li dóna aquesta dimensió? S’organitzen activitats professionals paral·leles? Directori de fires i trobades Llistat per activitats Llistat per sectors Informes sobre fires Com rebre convocatòries? Assessoria Àrea de Mercats de l’ICEC

4 A tenir en compte Preparar la fira amb anticipació
Assignar un responsable (idiomes) Tenim un producte diferenciat? Amb estand? Sense estand? Estand-paraigua? Marcar-nos uns objectius Agendar cites sabent què és el que estan buscant. No fer perdre temps. Anàlisi del contacte. Mirar què han programat i si s’adiu amb el nostre producte Ser pacient i perseverant: els resultats rarament són immediats

5 Com preparem la fira abans d’anar-hi?
Elaborar un pla específic per anar a la fira: Què hi busquem? Donar-nos a conèixer, venda de bolos, trobar un distribuïdor, socis per a futures co-produccions,... Anàlisi minuciós del web de la fira: quines eines professionals m’ofereix (catàleg on line d’acreditats, xarxes socials, taulell d’anuncis, oficina de premsa)? Dissenyar una estratègia de comunicació: Què té de diferent el meu producte? Màrqueting directe (online). Materials publicitaris (de qualitat, ben traduïts i pràctics) Calendari suggerit Dur targetes professionals on consti el mòbil de contacte, el mail i el web de la companyia Concertar abans de la fira el màxim d’entrevistes possibles

6 Durant la fira Atendre els compromisos que he adquirit prèviament
Assistir a conferències i actes paral·lels Aprofitar les oportunitats de networking que ofereix la fira (speed meetings, matchmakings, etc.) Intentar acordar in situ reunions amb els contactes amb els quals no s’ha pogut concertar cita prèvia

7 Al tornar de la fira Contactar amb tothom amb qui m’he reunit i fer-los arribar els materials promesos al més aviat possible. Entreu els contactes a la vostra base de dades Mantingueu “vius” aquests contactes, fent-ne un seguiment regular Avaluació dels resultats: * Què he fet bé? * En què m’he equivocat? * Dels contactes realitzats, quins han estat profitosos?

8 Qui m’ajuda a anar a fires?
Hi actuem? Institut Ramon Llull Hi anem a fer prospecció? Àrea de Mercats - ICEC

9 Altres recursos Formació (Servei de Desenvolupament Empresarial)

10 ÀREA DE MERCATS - ICEC + informació: www.catalanarts.cat Contacte:


Descargar ppt "COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?"

Presentaciones similares


Anuncios Google