Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porLucca Castel-Branco Ferreira Modificado hace 5 años
1
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
Josep-Francesc Valls, Catedràtic Departament de Màrqueting ESADE Business School- Universitat Ramon Llull 4 de maig de 2017
2
Sostenibilitat del comerç, serveis i fires
La sostenibilitat del model comercial català depèn de la capacitat d’adaptació del sector –sobre tot del comerç de proximitat- al nou entorn: Social Digital logístic
3
Cruilla del sector comercial, serveis i fires
Presencial PYME Gran empresa Online
4
Context del comerç al 2025 Quan a la estructura comercial:
La facturació del comerç digital està per sota del 7% del global de les vendes; es situarà entre el 25 i el 30%, al 2025 de totes les vendes online L’equilibri entre els establiments presencials i les botigues online, no variarà en metres quadrats de superfície, per la necessitat de l’e-commerce de ser presents físicament a les poblacions. Les legislacions hauran de dedicar-se molt més a l’online que no pas a l’offline que ja està prou legislat Ara el client va majoritàriament a comprar a l’establiment físic. A 2020, la meitat de les compres s’hauran de portar a casa o s’hauran de passar a recollir pels drop points, I seria bo recollir a la legislació quelcom sobre aquestes consignes –establiments o punts de recollida-
5
Abans de la era digital Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017
6
Dins l’era digital Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017
7
Representació dels preus
Preus Complerts Bàsics Descontats Outlets Subastats Gratuïts Font: Valls, « Big Data: atrapando al consumidor », Profit 2017
8
Com la gent salta d’un mitjà a l’altra
Font: De Baere, 2015
11
Context del comerç al 2025 Per una altra, Catalunya ha mantingut un model comercial diferent, propi. Li ha permès mantenir vives les poblacions catalanes gràcies al suport al comerç de proximitat. Es millor podar les branques que impedeixen el creixement d’un bon tronc que deixar que creixi l’arbre per sí sol. A mig termini es deformarà o acabarà morint Equilibri de oferta Horaris adaptats a cada clientela, mantenint la conciliació Pla de xoc pel comerç de proximitat per cercar la dimensió sostenible i el nivell de formació necessari Suport a l’associacionisme Suport a la digitalització massiva Avenç davant la robotització Pla de sortida APEUs (BID)
12
Gràcies Estic obert a respondre qualsevol questió des del meu àmbit professional
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.