LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració d’un mapa temàtic
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Recursos Informàtics en Història
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
LA PRESA DE DECISIONS PER AL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
CURS
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Assessorament de la Formació en Competències
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida, 16,17 i 18 d‘abril de 2009

LES CACERES DEL TRESOR Una cacera del tresor és un recurs educatiu amb moltes possibilitats didàctiques i competencials que es pot utilitzar en totes les àrees i nivells educatius. Consisteix en desenvolupar una unitat didàctica o un nucli d’activitat concret utilitzant les TAC a l’aula. A més, aconsegueixen despertar l’interès de l’alumnat i permeten treballar diferents continguts segons el ritme d’aprenentatge de cada alumne. Una cacera del tresor consta de 5 parts: Capçalera Introducció Preguntes La gran pregunta Recursos d’internet Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

EXEMPLES DE CACERES Educació infantil Educació especial Educació primària Educació secundària Cicles formatius i Batxillerat Educadors Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

LES WEBQUEST Una WebQuest és una proposta didàctica  de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d'Internet. Té en compte el desenvolupament de les  competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats. Una webquest consta de 7 parts: Portada Introducció Tasca Procés Avaluació Conclusió Crèdits Guia didàctica Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

CRITERIS PER A RECONÈIXER BONES WEBQUEST Per elaborar o reconèixer bones webquest només cal seguir les pautes que trobarem en la plantilla (format zip) i en la taula d’avaluació de la Comunitat Catalana de Webquest Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

EXEMPLES DE BONES WEBQUEST Educació infantil: Sant Jordi. Josefina Rosa i Sebastià Capella. Llengua P5 Educació primària: Els contes de...Hans Christian Andersen. Núria Cervera i Anna Pérez. Cicle inicial. Educació secundària: Explica’m un conte. Carme Barba. Primer cicle d’ESO Batxillerat: Viatjant amb Gershwin. Carme Miró Cicles formatius: Multi Colour WebQuest. Fina Dènia Educadors: Recursos informàtics per a les Aules Obertes. Maria del Mar Lluelles Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

LES MEVES WEBQUEST Recursos informàtics per educació especial. Educadors Recursos informàtics per alumnes nouvinguts. Educadors Recursos informàtics per a les aules obertes. Educadors Aprèn amb el Barça. Primària i NEE Webs accessibles. Cicles formatius i batxillerat Aqüeductes i termes romanes a Europa. Primària Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMUNITAT CATALANA DE WEBQUEST Cursos/ Formació Base de dades Eines per crear webquest Experiències a l’aula Articles webquest Portals webquest Jornades Primeres Jornades (març 2006) Segones Jornades (març 2008) Caceres del tresor Blocs Fes-te soci Les webquests en l’educació infantil i primària Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

QUI SOM I QUÈ FEM? Jordi Adell Núria Alart Guida Al·lés Carme Barba Sebastià Capella Núria Cervera Núria Coma Ramón Doménech José Luis Fierro Mercè Genis Herrera, Vero Maria Ivanova Maria del Mar Lluelles Carme Miró Imma Palahí Anna Pérez Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMPETÈNCIES BÀSIQUES Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMPETÈNCIES COMUNICATIVES Comunicativa lingüística i audiovisual Comunicar oralment (conversar i escoltar) Expressar-se per escrit Utilitzar llenguatges audiovisuals Artística i cultural Comprendre, apreciar i valorar manifestacions culturals i artístiques Saber crear Amb les caceres i les webquest aconseguim: Consultar informacions amb diferents suports Llegir, interpretar i escriure Posar en joc l’esforç i el treball individual però també el treball en parelles o en grups que porta a parlar, argumentar, convèncer, consensuar, etc Estimular la curiositat i la creativitat de l’alumnat Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMPETÈNCIES METODOLÒGIQUES Tractament de la informació i competència digital Utilitzar les TIC per informar-se, aprendre i comunicar-se Matemàtica Comprendre, utilitzar i relacionar números Operacions bàsiques Entendre i resoldre problemes Aprendre a aprendre Consciència, gestió i control de les pròpies capacitats i coneixements Capacitat de cooperar, d’autoavaluar-se Amb les caceres i les webquest aconseguim: Facilitar a l’alumnat els millors recursos d'internet Resoldre les activitats proposades Potenciar l'aprenentatge cooperatiu i col•laboratiu Fomentar l’autoavaluació Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMPETÈNCIES PERSONALS Autonomia i iniciativa personal Responsabilitat, perseverança, coneixement d’un mateix, autoestima, creativitat, autocrítica Control emocional Calcular riscos i afrontar problemes Aprendre de les errades Amb les caceres i les webquest aconseguim: Potenciar la responsabilitat i l’autonomia personal Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge Obtenir bons resultats gràcies a una estratègia didàctica engrescadora Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

COMPETÈNCIES CONVIURE I HABITAR EL MÓN Coneixement i interacció amb el món físic Interpretar la informació que es rep Predir i prendre decisions amb iniciativa i autonomia Social i ciutadana Comprendre la realitat social Actitud constructiva, solidària i responsable Amb les caceres i les webquest aconseguim: Traspassar l’aula tot interaccionant directament amb el món físic, mitjançant recursos totalment actualitzats i del món real. Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009

MARIA DEL MAR LLUELLES PERERA www.xtec.cat/~mlluelle mlluelle@xtec.cat Professora d' informàtica IES-SEP CAPARRELLA Formadora del Departament d'Educació Formadora del CRP del Segrià Formadora del Curs d’Aptitud Pedagògica (ICE de la UdL) Membre i formadora de la Comunitat Catalana de Webquest Col•laboradora i formadora del Projecte Espurn@ Maria del Mar Lluelles Perera XIII Jornades de Llengües Estrangeres Lleida,16/04/2009