AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
Advertisements

L'AVALUACIÓ FORMADORA COM A MOTOR DE CANVI ALS CENTRES I ALS SISTEMES EDUCATIUS Neus Sanmartí 4 de desembre de 2014.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
PER QUÈ ENS SERVEIX AVALUAR?
Neus Sanmartí Granollers, setembre 2011.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR PER DESENVOLUPAR COMPETÈNCIES, AVALUAR COMPETÈNCIES
Ciències per al món contemporani
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
APRENENTATGE MULTINIVELL
Antecedents (el context) Centre IATIC
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Les Restriccions d’accés
DIADA DE La pau i la no violència.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Reunió final de curs juny del 2018
Un currículum competencial per a l’educació primària
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Perfil dels enquestats
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
Objectiu Educatiu Trienni
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Maquetació de continguts
Què passa amb ’examen final?
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Maquetació de continguts
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
LES MÀQUINES.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES

“És possible una avaluació que sigui útil al professorat en la seva actuació docent, gratifiqui l’alumnat en el seu aprenentatge i orienti ambdós en el procés d’ensenyar i aprendre?” M. López, 1991

Què entenem per avaluar? Un procés que comporta: Recollir informacions (amb instruments o no) Analitzar la informació recollida i emetre un judici Prendre decisions d’acord amb el judici emès

Per què pot ser útil l’avaluació? Com a activitat per aprendre, a partir de regular què i com aprenem (base de les competències d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal, a més de tot tipus d’aprenentatges) Com a activitat per comprovar què hem après (i qualificar)

PERQUÈ RÚBRIQUES? La rúbrica permet distingir entre l’avaluació que “classifica” els alumnes i l’avaluació que classifica com s’ha fet una determinada tasca. És important centrar la qualificació en la qualitat de la tasca. També és important poder constatar que un mateix tipus de tasques es fan cada vegada millor (augmenta el nivell). Una rúbrica ha de permetre comprovar com es va millorant.

Rúbriques per a tot? Fer una rúbrica és costós i no té massa sentit fer- ne per avaluar tasques puntuals o molt específiques. En canvi, té sentit per avaluar dimensions de les competències que es treballen a molts cursos. Només hi hauria d’haver una rúbrica per etapa en relació a cadascuna de les dimensions (però sí que es podria ampliar una rúbrica d’etapa quan s’aplica a un cicle, distingint subnivells). Possibilita acordar criteris a nivell de centre o etapa. És d’esperar que als primers cursos la majoria d’alumnes estigui en els nivells baixos i en els darrers en els alts.

Però també es pot pensar en dissenyar una rúbrica per avaluar un projecte o una activitat complexe, redactant-la a partir de combinar ítems o “aspectes” que formen part de rúbriques diverses. Les competències s’han d’avaluar de tant en tant, de manera que els alumnes puguin constatar que milloren en la realització del tipus de tasca que s’avalua.

EXEMPLES DE RÚBRIQUES FETES PER NENS

EXEMPLES DE RÚBRIQUES PEL PROFESSOR/A

AVALUACIÓ NUMÈRICA