David Obrador Sala. Octubre 2007 Novembre 2008

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
Advertisements

Sistema de gestió APPCC
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
Unitat 5: Expressions algebraiques
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
MANUAL NOMINAPLUS.
Equacions amb dues incògnites.
Introducció a la Geografia del Turisme
Xarxa Productes de la terra
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
CUIDATGE.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
Breu guia per a conèixer el funcionament de les oposicions Període transitori Breu guia per a conèixer el funcionament de les oposicions.
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Library and Information Science Abstract
L’informe de laboratori
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Matemàtiques 3er E.S.O..
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Distribució de les hores del currículum
Presentació BATXILLERAT
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Quan penses que tot està inventat ….
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Coneixements i idees previs
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
CRAI: Unitat de Docència
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Estils i Plantilles Ms Word.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Transcripción de la presentación:

David Obrador Sala. dobrador@xtec.cat Octubre 2007 Novembre 2008 Provisió de places per funcionariat docent. Les oposicions, especialitat de matemàtiques. David Obrador Sala. dobrador@xtec.cat Octubre 2007 Novembre 2008

Provisió excepcional de places: 4 anys d’implantació LOE (2007-2010) Mateixa estructura de proves que la que mostraré Places darrers anys i Previsió: Any 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Places previstes 100 200 Fp i Eoi Dades nota premsa: dept educac, nov 06

Convocatòria al DOGC Data: gener, curs 07 van ser el març Uns 24 fulls que cal desxifrar amb paciència Són la base que cal dominar És una normativa estricta, precisa,... http://www.gencat.net/eadop/imatges/4850/07080053.pdf

Buidatge de la convocatòria Cal fer un buidatge personal, marcant quines parts de la convocatòria ens afecten i com. Per exemple: Requisits aspirants, calendari,puntuació mèrits,instruccions de com elaborar la Programació Didàctica (PD), ... Calendari de les OPOS 07 Periode d’incsripció i condicions, documentació i reclamacions 15 juny llista al DOGC Inici proves 22 juny 23 juny. Presentació personal Màxim 22 juliol llista definitiva Procediment selectiu acaba 28 jul Lliurar documents (agost): certif mèd, títols, decl jurada, … 23 juny. Presentació personal. DNI, comencen lletra “D”. Lliurar la programació i durant el matí 1ª part de la prova

Esquema proves No Problemes! FASE CONCURS PART A 40% qualif final 1 tema a escollir entre 5 dels 71 2 hores per preparar el tema Caldrà fer-ne lectura pública abans de la part B [0 -10 punts] PART B 60% qualif final B1. Presentació, defensa programació didàctica (PD) - Annex 3. Mínim 9 de unitats didàctiques - L’aspirant pot aportar 1 exemplar program. [0 -10 punts], 20 minuts defensa PD Full autobarem. Mèrits Si es supera fase oposició, al·legar en sessió pública tots els mèrits i lliurar docs justificatius B2. Preparació, exposició i defensa Unitat Didàctica o INFORME interins - escollir 1 de 3 U.D. de la programació - 1 hora preparant - Es pot aportar material auxiliar - Guió màxim 1 foli que cal lliurar al tribunal [0 -10 punts], 20 minuts defensa UD Exposició pública llista puntuacions de tothom - debat amb tribunal i Preguntes i Qüestions. màx 5 minuts [0 -10 punts] No Problemes! OPOSICIÓ NOTA FINAL I GLOBAL, si ≥ 5 s’accedeix a concurs PUNT. GLOBAL: 60% OPOSICIÓ + 40% CONCURS

Què cal fer? Consells generals Recopilar apunts i llibres: d’assignatures de primer curs: àlgebra lineal i geometria, anàlisi, mètodes numèrics optatives: grafs, llògica, història,... divulgació:adreces web, revistes, ... Recopilar i analitzar la legislació i els currículums vigents Acumular tots els punts possibles: experiència docent, doctorats, cursos formació, idiomes en EOI, nivell D,... Recollir acreditacions de tots els mèrits

Què cal fer? Consells part A. 71 Temes Mostreu que sou savis de matemàtiques Rigor, notació, precisió, incloure. demostracions Buscar elements comuns a diversos temes (comodins) Buscar elements de distinció respecte altres aspirants(dem. originals) Teniu 2 hores per escriure Simuleu situacions d’examen RUMORS: 71 temes 69. Utilización de la calculadora científica-gráfica y de la hoja de cálculo para el cálculo numérico y para el análisis gráfico y estadístico. Software para la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas. Recursos en Internet.

Què cal fer? Consells per la PD Condicions de format: max 60 fulls, 12 pts Ajustar-se al marc legal i currículum Fer una PD agradable, original (en llegiran moltes i s’assemblen) Fugiu de tòpics i d’editorials Quadres resum de cada UD ANNEX, colors diferents, enquadernat, ...

Què cal fer? Criteris PD. Annex 3 objectius generals continguts generals aportacions a l’assoliment de les competències bàsiques metodologia general l’ús de les TIC (TAC) criteris d’avaluació estratègies per a l’atenció a la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat

Quadre UD (seq. en 3 crèdits i temp.) Unitats didàctiques per al quart curs d’ESO Hores/ Unitat Crèdit C1: Nombres, Àlgebra I UD1. Revisió de destreses numèriques. Potències. Radicals 11 35 UD2. Llenguatge algebraic 12 UD3. Equacions, inequacions i sistemes d’equacions C2: Àlgebra II, funcions UD4. Equacions de segon grau 10 UD5. Revisió de funcions 8 UD6. Ampliació de funcions UD7. Sistemes d’equacions i inequacions (ampliació) 6 C3: Trigonometria, vectors i probabilitat UD8. Iniciació a la Trigonometria 14 UD9. Iniciació a la geometria analítica. Vectors UD10. Atzar i probabilitat 15   105

Esquema UD UD n: Títol temp aprox (hores) Objectius terminals del crèdit llista d’objectius terminals contextualitzats dins de cadascun dels tres crèdits que són treballats des d’aquesta unitat Continguts llista de continguts contextualitzats dins de cada crèdit. Se citaran únicament els continguts corresponents a fets, conceptes i sistemes conceptuals ja que els procedimentals i actitudinals ja s’han citat de manera global Falques Recursos TIC Laboratori enunciat de falques històriques, motivadores, etc. es recullen possibilitats d’emprar recursos TIC enllaços web o materials TIC experiències o recursos que es poden dur a terme en una laboratori de matemàtiques Lligams Adaptacions lligams que es poden establir amb altres matèries, amb l’entorn, o amb els temes de caràcter transversal breus anotacions pel que fa a possibles adaptacions i recull de materials Observacions Possibles observacions oportunes per a cada unitat didàctica

Què cal fer? Consells per la defensa de la UD Assistiu a altres defenses Comportament, tracte, educació Ajustar-se al temps, guió ordenat Mostrar seguretat en un mateix Eines TIC, si les domineu (canó o portàtil) Mostreu com sou com a docents i els vostres recursos: transparències, llibres i novel.les, adreces web, materials, activitats, bateries d’exercicis, ...

Activitats d’ensenyament-aprenentatge Activitats UD Nuclis d’activitat Activitats d’ensenyament-aprenentatge 1r contacte - presentació dels objectius del nou crèdit i nova unitat - exploració de preconceptes Bases de les eq. de 2n grau - revisió dels mètodes de resolució d’equacions incompletes de segon grau - fórmula general de l’equació de segon grau - el discriminant i el nombre de solucions Observacions cas concret: coeficient del terme quadràtic negatiu simplificació de solucions, atenció amb les simplificacions del tipus Ampliació d’eq. I - equacions de grau superior i factorització Ampliació d’eq. II equacions irracionals, solucions “introduïdes” equacions biquadrades Problemes - problemes d’enunciat Ampliacions algebraiques Prova demostració de la fórmula de l’equació se segon grau en una equació de segon grau aleshores - prova UD

Què NO hem de fer? Consells No lliurar la PD el primer dia Copiar una PD de qualsevol manera No lliurar la PD sota les condicions establertes (format, PD amb currículum inexistent,...) Respecte pel tribunal Defensa soporífera o no respectar temps No saber respondre qüestions

Adreces de sindicats (CAUTELA! amb els rumors) www.sindicat.net www.ccooensenyament.net www.aspepc.cat www.feteugt.net

MOLTA SORT!

Dubtes, questions,...