Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un treball de: Conxa Llinàs Carmona Anna Masó Monclús Mª. José Sánchez Quindós.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
El Modernisme i Joan Maragall
Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino
BAUHAUS, una escola d’art
Toca fusta FENT DECORATS
EL REALISME.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Una experiència a sisè de Primària
1. La Segona Revolució Industrial
GANDHI, un exemple a seguir
Maria Montessori Alicia Díaz Miriam Lopéz Jessica Ballart Eva Pizarro.
La funció de relació SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 1.
L’escola Pitagòrica i els filòsofs atomistes.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
IMPERIALISME I PRIMERA GUERRA MUNDIAL
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
FRANCESC FERRER GUARDIA
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
GRANJA ESCOLA.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Georgiana Triscariu, Cinthya Loayza i Pamela Morán
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
“El perfil de mestre i professor”
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
OVIDE DECROLY ORIENTACIÓN Y TUTORÍA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Interacció escola - entorn.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Power Point de la meva vida!!!
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Què puc conèixer (2na part)
Convivència i Mediació Escolar
Què és la psicologia? Etimologia de la paraula psicologia:
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve Inma Aliseda Elena Escobedo

ÍNDEX: Context Històric. - Escola Nova. Biografia. Filosofia. Idees i aportacions pedagògiques. Text o fragment on surtin les idees reflexades.

CONTEXT HISTÒRIC: En Europa, durant la segona meitat del segle XIX, es produeix una gran expansió econòmica. Intensificació del comerç. Progrés tècnic i consolidació del poder de la burgesia. Moviments influents: Realisme, Positivisme i Marxisme. Esdeveniments del segle XX: - 1ª Guerra Mundial 1914-1918 - Revolució Soviètica - Època dominada per les transformacions i el progrés científic i tecnològic.

-Escola Nova: Moviment pedagògic del segle XIX també conegut com Escola Activa. Criticava l’escola tradicional: paper del professor, falta d’interactivitat, formalisme, importància de la memorització, competència entre els alumnes i el autoritarisme del mestre. Proposava a un alumnat actiu que pogués treballar a dins de l’aula els seus propis interessos com persona i com nen. Un dels pedagogs que va impulsar aquesta escola va ser Ovide Decroly.

BIOGRAFIA: Ovide Decroly (1871-1932) va ser un pedagog belga. Es va diplomar en Medicina a Brussel·les l’any 1897. A Bèlgica es va dedicar a la reeducació de nens amb retràs mental. El 1901 va fundar en la seva pròpia casa el centre educatiu École d’Enseignement Spécial pour Enfants Irreguliers. En el 1907 va crear en Ixelles la institució École de l’Ermitage, la famosa <<École pour la vie par la vie>> (Escuela para la vida mediante la vida). Va possar a punt les seves teories sobre la globalització i sobre centres d'interès. En l’any 1920 va ser anomenat professor de psicologia i d’higiene educativa de la Universitat de Brussel·les. En l’any 1930 va emmalaltir greument i dos anys més tard el 12 de Setembre de 1932 va morir en la localitat de Brabant, Brussel·les. Va ser, entre altres, un dels impulsadors de l’Escola Nova, també anomenada, Escola Activa.

FILOSOFIA: V. Descordes, al 1947 va reconèixer que el pensament de Decroly més enllà d’una ciència de l’educació, més enllà d’una psicologia del nen, es una filosofia. Decroly es va basar en concepcions “biològiques”. Els seus centres d'interès reflexaven les seves idees sobre la conservació de l’espècie i la necessitat de facilitar l’adaptació al medi. La seva psicologia estava alimentada per les teories evolucionistes i la seva pedagogia s’articulava en vers a la hipòtesi recapitulacionistes. Les tesis decrolianes van conduir a un “naturalisme” que no perdia de vista les seves finalitats, però basant-se també en experiències vives, imaginades...

IDEES I APORTACIONS PEDAGÒGIQUES:

ELS PRINCIPIS BÀSICS DEL MÈTODE DECROLY: Respecte per al nen i per la seva personalitat Principi de llibertat mantingut fins l’actualitat Recerca dels ideals educatius de l’escola per a que cada alumne adquireixi el grau de perfecció que sigui capaç. Oposició a la disciplina rigida que no permitia al nen tenir espontaneïtat. Organitzar l’ambient escolar per motivar el nen sugerint activitats que s’adaptin a cada infant.

Fer grups de classes de 20 o 25 alumnes. Incloure el joc en el programa escolar fent que les classes siguin una espècie de taller de treball. Observar la natura per despertar interés i intuició en el nen. Partir d’un programa amb idees globalitzades ja que pensa que el nen té un coneixement global de la realitat. Les necessitats del nen es poden agrupar en: - D’alimentar-se - De defensar-se davant les inclemències externes. - De defensar-se contra perills i enemigs - De treballar solidàriament, d’entretenir-se i de formar-se material i espiritualment.

CENTRES D’INTERÈS: Mètode d’ensenyament en els quals es treballen les necessitats de l’infant a través del joc. Decroly sugereix crear centres d’interès concentrant l’ensenyança entorn a temes atractius pels alumnes. Els continguts han d’estar relacionats amb: - Les necessitats primordials del nen - Amb el seu ambient

TEXT O FRAGMENT: "Adaptar la escuela al niño mediante el conocimiento y la observación de cada uno de los alumnos“ "Escuela por y para la vida“ "La escuela ha de ser para el niño, no el niño para la escuela".