REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CEIP ROBINES DC020104 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
BENVINGUTS 6é de Primària
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
REUNIÓ DE FAMÍLIES Cicle Superior EP CEIP ROBINES DC
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Una experiència a sisè de Primària
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
REUNIÓ INFORMATIVA.
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
Vilafranca del Penedès
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Experimentam amb la ciència
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
S.xx Els trotatemps CURS
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Reunió final de curs juny del 2018
CIÈNCIES NATURALS CURS
BIENVINGUTS 5é B de Primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Presentació de 1r d’ESO Curs
Ignasi Melé i Farré Curs è.
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
Treball cooperatiu “Els animals”
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
BENVINGUTS A FORMIGUES!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
ESCOLA ELS QUATRE VENTS Sant Jaume dels Domenys ETAPA: PRIMÀRIA Els nens i nenes de 5è CICLE SUPERIOR.
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Reunió final de curs juny del 2018
Somus romanis CURS
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
CURS r.
BENVINGUTS !!!!.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CEIP ROBINES DC020104 1

Benvinguts/des al nou curs 2017/2018 DC020104 2

PRESENTACIÓ MESTRES Tutores 1r: Patri Morey 2n : Sara Borràs i Antònia Isern 3r: Sacra Àngel Especialistes EF: Joan Campins Música: Toni Ramis Anglès: Marga Campins i Maria Hernández Religió: M. Àngels Rivera PT: Yolanda Vega AL : Cristina Velasco ATE: Malén Aguiló Fisio: Júlia Llabrés

HORARI 1r EP DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9:00 9:54 APROFUNDIMENT LLENGÜES RELIGIÓ/VALORS MATEMÀTIQUES PROJECTES 10:48 MÚSICA 10:53 B E R E N A R 11:47 ANGLÈS E.F. 12:12 P A T I 13:06 AMBIENTS + TALLER ANGLÈS TALLER MÚSICA TALLER E.F 14:00 ASSEMBLEA

HORARI 2n EP DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9:00 9:54 APROFUNDIMENT LLENGÜES MATEMÀTIQUES ANGLÈS PROJECTES ASSAMBLEA 10:48 EF 10:53 B E R E N A R 11:47 LECTURA 12:12 P A T I 13:06 AMBIENTS + TALLER ANGLÈS TALLER MÚSICA RELIGIÓ/VALORS TALLER E.F. 14:00 MÚSICA

HORARI 3r EP DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9:00 9:54 APROFUNDIMENT LLENGÜES ANGLÈS MATEMÀTIQUES E.F. 10:48 RELIGIÓ/VALORS PROJECTE 10:53 B E R E N A R 11:47 MÚSICA ASSEMBLEA 12:12 P A T I 13:06 AMBIENTS + TALLER ANGLÈS TALLER MÚSICA TALLER E.F 14:00

ORGANITZACIÓ Entrada relaxada de 8:50 a 9.05 Berenar dins carmanyola i dijous berenar de fruita. Recollida selectiva dins l’aula. Material individual (llistat). Llibres de text. Material comú. Aportació famílies 35€ i 10€ de la cistella (nouvinguts). Material EF (vestuari, tovallola o camiseta). Marcar amb el nom i el curs tot el material i la roba. Entrevistes famílies: dimarts 8h / dimarts a les 14.00 Programa biblioteca- escola: 3€ Autoritzacions sortides. AMIPA. (Representant aula)

AGENDA EINA DE COMUNICACIÓ PARES –FAMÍLIES Extracte de documents: - PEC - Projecte lingüístic - Pla de convivència - Programa de fons de llibres. Altres: - Autoritzacions de sortides. - Espai per comunicacions. - Tasques

METODOLOGIA El dia a dia a l’aula s’organitza de la següent manera: Assemblees Espais d’aprenentatge Aprofundiment llengües Aprofundiment matemàtiques Projectes de treball. Aprenentatge cooperatiu. Filosofia 3/18.

AVALUACIÓ Avaluació contínua. Tasca individual: resultats d’exàmens, controls o proves pràctiques; deures de casa; quaderns; treballs o tasques complementàries. Avaluació i autoavaluació dels espais d’aprenentatge. Tasca en grup cooperatiu: adquisició de coneixements, col·laboració i participació activa, desenvolupament del rol. Actitud: comportament, esforç, participació i col·la- boració, neteja, ordre i presentació de tasques. DC020105 10 10

PERCENTATGES D’AVALUACIÓ Trimestre i àrea sense treball cooperatiu Trimestre i àrea amb treball cooperatiu en activitats puntuals Trimestre i àrea amb treball cooperatiu a més d’un tema o unitat (estructures complexes) Tasca individual 80% 65% 50% Tasca grup cooperatiu 0% 20% 35% Actitud 15% 04/09/12

LLENGUA CATALANA I LLENGUA CASTELLANA 10/09/12 12

SESSIONS COMUNICACIÓ LECTURA I HÀBIT LECTOR ESCRIPTURA FUNCIONAL AMB DIFERENTS TIPOLOGIES TEXTUALS ORTOGRAFIA I GRAMÀTICA A PARTIR DE LES PRÒPIES PRODUCCIONS INTRODUCCIÓ A LA PRÀCTICA DE MICROHABILITATS

Què és la percepció? Què és el cop d’ull? Què és la inferència? Es una tècnica per millorar la lectura. El que feim és d’entrenar l’ull perquè es sàpiga moure amb rapidesa i velocitat quan llegim. Què és el cop d’ull? És una captació ràpida que feim amb la mirada per tal de fer-nos una idea del que hi ha imprès en un text (imatges, lletres, gràfics...) Què és la inferència? És la capacitat de comprendre el text o alguna de les seves paraules a partir del significat de la resta.

AVALUACIÓ ESCRIPTURA D’UN TEXT PRESENTACIÓ ADEQUACIÓ COHERÈNCIA COHESIÓ ORTOGRAFIA DC020104 15

PRESENTACIÓ Text llegible : - Bona cal·ligrafia - Netedat DC020104 16

ADEQUACIÓ Registre adequat pel tema Vocabulari adequat al tema. S’ajusta al tema que li demanam. Segueix les instruccions que s’han donat (tipologia textual). DC020104 17

COHERÈNCIA Informació pertinent i ordenada El text té sentit. Idees clares i rellevants. Exposició ordenada. DC020104 18

COHESIÓ Mecanismes que donen unitat al text Concordança gramatical (gènere, nombre, temps). Fa bon ús dels connectors (i, o). Utilitza signes de puntuació . , ? ! DC020104 19

ORTOGRAFIA Escriptura natural evolucionant cap a l'ortografia convencional. Còpia sense faltes. Escriptura correcta de paraules treballades. Majúscula a principi d’oració i noms propis. DC020104 20

LECTURA EN PARELLES Projecte vinculat a la UAB. El projecte implica activitats a l’aula i a casa. L’objectiu principal és millorar la comprensió lectora a través de l’aprenentatge entre iguals. Es durà a terme durant el 2n i 3r trimestre. Els cursos implicats són 1r i 3r. Els de 3r són els alumnes- tutor i els de 1r són els tutorats.

EXPRESSIÓ ORAL EXPOSICIONS. ( Som expert en ...) CONTACONTES. INTERVENCIONS DINS L’AULA. COMUNICACIÓ QUOTIDIANA. DC020104 22

MATEMÀTIQUES 10/09/12 23

SESSIONS MATEMÀTIQUES PRESENTACIÓ I PRÀCTICA AMB EL MATERIAL MANIPULABLE DELS ESPAIS. PRÀCTICA D’ALGORITMES PER DESCOMPOSICIÓ (SUMES, RESTES, MULTIPLICACIONS I DIVISIONS) PROBLEMES A PARTIR D’EXPERIÈNCIES. ESTADÍSTICA I PROBABILITAT

CIÈNCIES

PROJECTES DE TREBALL (INVESTIGACIÓ) EXPERIMENTACIÓ ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES. DC020104 26

Projectes de centre Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica Defensa el teu dret a pensar, perquè fins i tot pensar de manera errònia és millor que no pensar. Projectes de centre Cooperativa a 6è de Primària Defensa el teu dret a pensar, perquè fins i tot pensar de manera errònia és millor que no pensar Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica

04/09/12

04/09/12

CEIP ROBINES (Binissalem) Treball per projectes CEIP ROBINES (Binissalem)

MÉS ENLLÀ D’UNA METODOLOGIA GESTIÓ INFORMACIÓ TREBALL PER PROJECTES PUNT DE PARTIDA CONVERSA EXPERIÈNCIES ELABORACIÓ DE CONCLUSIONS AVALUACIÓ

TREBALLAM DIFERENTS DIMENSIONS CIENTÍFICA ARTÍSTICA EMOCIONAL PERSONAL ACTUAL EQUIP COMUNI-CATIVA

AVALUACIÓ PROJECTES Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa Autoavaluació Coavaluació Avaluació del mestre/a Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa Observació

APRENENTATGE COOPERATIU 10/09/12 34

Àmbits aprenentatge cooperatiu: A dinàmiques B estructures C Quadern d’equip

A. Abans de crear grups... dinàmiques Abans d’iniciar la creació dels grups cooperatius feim algunes dinàmiques de grup, petits jocs cooperatius... per tal d’afavorir un bon clima d’aula, l’adaptació al nou grup, a la nou mestre… Coneixe- ment La pilota La maleta L’entrevista Qui és qui? El cor romput Participació i cohesió Grup nominal La teranyina El món de colors L’arbre creatiu de l’aula Motivació treball en equip L’equip de Manel Mapa mental amb expectatives del curs DINÀMIQUES

B. Estructures cooperatives. Models organitzatius de la feina del grup que ens permeten la col·laboració de cada un dels membres de l’equip, així com aprofitar les potencialitats individuals en benefici del grup. Es poden emprar per fer activitats puntuals, per iniciar projectes, per avaluar, per activitats rutinàries.. Joc de les paraules Estructures 1-2-4 Parada de 3 minuts Llapis enmig Foli giratori Lectura compartida

Estructures complexes EQUIPS D’INVESTIGACIÓ TRENCACLOSQUES (grups d’experts)

C. Quadern d’equip. En aquest àmbit el que es controla és el propi treball en equip.

04/09/12

PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. BLOC D’AULA.

DOCUMENTACIÓ Autorització sortida local ( la trobareu dins l’agenda). Dos fulls del fons de llibres. Enquesta inicial. Resguard de l’ingrés de 35 €: “BMN” 0487 2064 7320 0000 4044 Indicau el nom i el curs de l’alumne. Aportació de 5€ per la biblioteca municipal. Aportació de 10€ per la cistella individual. Informar dels canvis d'adreça, telèfons contacte i e-mails , abans de finalitzar la reunió.

ESCOLETA MATINERA 50 €/mes (aprox) usuaris fixes (a partir de les 7:15h) 35 €/mes usuaris fixes (a partir de les 7:45h) 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets Tots els usuaris han d'emplenar full d'inscripció. MENJADOR 6,15 € dia per usuaris fixes 6,75 €dia per usuaris eventual DIES NO LECTIUS 2 dies de lliure disposició: 13 octubre i 30 abril

TASCA A CASA 10/09/12 48

A CASA… Tenir cura del material (llibre de la biblioteca, carpeta...) Acompanyar-los a l’hàbit lector. Lectures setmanals Fer la tasca a un lloc adequat, sense renou ni distraccions. Revisar l’agenda i la carpeta. Ajudar-los a organitzar la tasca. Revisar la tasca feta. DC020104 49

S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega dels deures. 04/09/12 ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega dels deures. Els deures setmanals estaran anotats a la pissarra. Aquests deures han de servir per reforçar la feina que es fa dins l’aula. En el cas que l’alumne/a dediqui un temps excessiu a la realització de la tasca, els pares s’han de posar en contacte amb la tutoria. Diari.

Moltes gràcies per la vostra assistència! DC020104 51