La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES"— Transcripción de la presentación:

1 CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES
REUNIÓ DE PARES Cicle Superior EP CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES DC020105 1

2 PRESENTACIÓ MESTRES Especialistes: Tutores i tutor: EF: Joan Campins
Música: Toni Ramis Anglès: Maria Hernández, Àfrica Lorente. Religió: Sergi Leiva PT: Sílvia Amer, Maribel Moya. AL: Aina Ferragut. Tutores i tutor: 4tA: Bàrbara Gelabert 4tB: Catalina Abrines 5èA: Margalida Payeras 5èB: Antoni Amengual 6èA: Cati Salom 6è B: Susana Àlvarez DC020105 2

3 AGENDA És el vincle de comunicació escola - família
Extracte de documents: - PEC - Projecte lingüístic - Pla de convivència - Programa de fons de llibres. Altres: - Tasca diària. - Autoritzacions. - Espai per comunicacions. DC020105 3

4 AVALUACIÓ Avaluació contínua. 65% coneixements,
Inclou: coneixements, comportament, esforç, actitud, interès, tasca… PERCENTATGE D'AVALUACIÓ: Informes trimestrals. Controls : signar-los i retornar-los DC020105 65% coneixements, 15% actitud 20% treball cooperatiu. Els trimestres o àrees en que no es fa treball cooperatiu: 80 % coneixements 20 % actitud 4

5 ORIENTACIONS DE METODOLOGIA
DC020105 5

6 LECTOESCRIPTURA -FLUÏDESA LECTORA LECTURA -HÀBIT LECTOR
-COMPRENSIÓ LECTORA -PRÀCTICA DE MICROHABILITATS * INFERÈNCIES * PERCEPCIÓ *COP D’ULL *MEMÒRIA *ANTICIPACIÓ * LECTURA ATENTA DC020105 6

7 * ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius
ESCRIPTURA - ORTOGRAFIA (PNL) - GRAMÀTICA - ESCRIPTURA DE TEXT: * ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius * NARRATIU: conte, descripcions i biografies * POESIA: rodolins, dites, refranys, gloses, cançons * EXPOSITIU: carta, postal, esquema, resum. * DIÀLEG: entrevista, enquesta, còmic, storyboard. * INSTRUCTIU: recepta, instruccions de joc, normes. * ARGUMENTATIU: carta al director i article d'opinió. DC020105 7

8 AVALUACIÓ ESCRIPTURA D’UN TEXT
PRESENTACIÓ ADEQUACIÓ COHERÈNCIA COHESIÓ ORTOGRAFIA DC020105 8

9 PRESENTACIÓ Text llegible : - Bona cal·ligrafia - Netedat DC020105 9

10 ADEQUACIÓ Registre adequat pel tema
-Vocabulari adequat al tema. -S’ajusta al tema que li demanam. -Segueix les instruccions que s’han donat (tipologia textual). -No repeteix paraules. DC020105 10

11 COHERÈNCIA Informació pertinent i ordenada
-El text té sentit. -Idees clares i rellevants. -Exposició ordenada. -No hi ha contradiccions, incongruències. DC020105 11

12 COHESIÓ mecanismes que donen unitat al text
- Concordança gramatical (gènere, nombre, temps, forma verbal). - Fa bon us dels connectors (no els repeteix amb massa freqüència). - Utilitza signes de puntuació DC020105 ! ? : ; , 12

13 ORTOGRAFIA - Comet les errades pròpies del nivell
educatiu, però aquestes no dificulten la lectura del text. - No s’admeten errades de separació de paraules, omissions de síl·labes, addicions de lletres. -Es fixa en les normes ortogràfiques estudiades. DC020105 13

14 DICTATS Preparats: Llegir-lo vàries vegades fixant-se
en les paraules més difícils ( PNL). Copiar-lo sencer. Fer el dictat amb ajuda dels pares. Revisar les faltes realitzades Altres tipus de dictats DC020105 14

15 EXPRESSIÓ ORAL - Mira els interlocutors quan parla. QUÈ AVALUAM
EXPOSICIONS. CONTACONTES. INTERVENCIONS DINS L’AULA. COMUNICACIÓ QUOTIDIANA. QUÈ AVALUAM - Mira els interlocutors quan parla. - Acompanya les paraules amb gestos. - Parla prou fort perquè s’entengui. - Exposa les idees ordenadament. - Dóna molta informació. - Fa una exposició seguida, sense pauses. DC020105 15

16 MATEMÀTIQUES RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: problemes diversificats.
MECÀNICA DE LES OPERACIONS. TAULES DE MULTIPLICAR. CONTROLS DE CADA TEMA. DC020105 16

17 CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS
COMPRENSIÓ LECTORA. TREBALL PER PROJECTES. TREBALL DE TÈCNIQUES D’ESTUDI: esquemes,mapes conceptuals, mapes mentals, resums... ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES. TREBALL COOPERATIU. DC020105 17

18 EDUCACIÓ ARTÍSTICA Inclou: Música Dramatització Plàstica
04/09/12 Inclou: Música Dramatització Plàstica La nota de l’àrea d’Educació Artística surt de la mitja de Dramatització/Plàstica i Música. A les sessions de Dramatització/Plàstica es faran desdoblaments quinzenals. La Dramatització es farà en llengua anglesa.

19 PROJECTES DE CENTRE Es treballen a nivell de tota l’escola. 19
DC020105 19

20 PROJECTES INTERDISCIPLINARIS
04/09/12 PROJECTES INTERDISCIPLINARIS Aprendre a aprendre Metodologia de feina que inclou totes les àrees Algunes sortides estan relacionades amb els projectes. Parteixen de les idees prèvies del alumnes Recerca de informació amb ajuda dels pares. Dins l’horari hi ha tres sessions destinades a projectes.

21 TREBALL COOPERATIU AVANTATGES:
Possibilita les aules inclusives. Els alumnes treballen segons el seu nivell i aprenen uns dels altres. Millora l'autonomia del alumnes. Treballa: tolerància, respecte, cooperació, resolució de conflictes, participació, torn de paraula, ajuda, responsabilitat. Els resultats que s'obtenen són millors que en l'aprenentatge individual. DC020105 21

22 TREBALL COOPERATIU OBJECTIUS: FUNCIONAMENT:
Progressar tots en l'aprenentatge. Ajudar-se uns als altres. Aprofitar el temps al màxim. Organitzar i acabar les tasques establertes. Treballar les habilitats socials. Millorar la resolució de conflictes FUNCIONAMENT: Dinàmiques de grup (cohesió). Estructures bàsiques d'aprenentatge cooperatiu ( eines) Quadern d'equip Grups estables i heterogènies Responsabilitats amb distintes funcions (càrrecs) Coavaluació individual i del grup DC020105 22

23 TASCA A CASA RECOMANAM:
- Fer la tasca a un lloc adequat. Sempre el mateix. Lloc sense renou ni distraccions. - Revisar l’agenda cada dia. - Ajudar-li a organitzar la tasca si és necessari i promoure el valor de la responsabilitat. - Cada dia s'ha de dedicar un temps a la lectura. Els pares han de fomentar i controlar aquest hàbit. - Revisar la tasca feta - Revisar la motxilla i l’estoig Consultar la pàgina web de l’escola i en concret, el power point ubicat a documents sobre els deures a casa. DC020105 23

24 TASCA A CASA ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega.
04/09/12 ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. Els deures setmanals estaran anotats a la pissarra. Aquests deures han de servir per reforçar la feina que es fa dins l’aula. En el cas que l’alumne/a dediqui un temps excessiu a la realització de la tasca, els pares s’han de posar en contacte amb la tutoria.

25 PREPARAR CONTROLS A CASA
- Llegir el tema - Explicar amb les seves paraules què vol dir allò que estem estudiant - Provar de fer exercicis o qüestions (potser de forma oral) Mirar el quadern: esquemes que hem pogut fer informacions complementàries fotocòpies que hem treballat DC020105 25

26 PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. BLOC D’AULA. CORREUS
DC020105 26

27 DOCUMENTACIÓ Autorització sortida local ( la trobareu dins l’agenda).
Dos fulls del fons de llibres. Entrevista inicial. Resguard de l’ingrés de 25 € : Indicau el nom i el curs de l’alumne. Aportació de 5€ per la biblioteca municipal. Informar dels canvis d'adreça, telèfons contacte i s , abans de finalitzar la reunió. DC020105 27

28 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets
ESCOLETA MATINERA 35 €/mes usuaris fixes 30 euros mes de setembre 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets Tots els possibles usuaris han d'emplenar full d'inscripció. *********** MENJADOR (pendent de confirmar) 6’05 € dia per usuaris fixes 6’60 €dia per usuaris eventual ACTIVITATS EXTRAESCOLARS: Mirar full adjunt. ************ DIES NO LECTIUS : Pendent de confirmar. DC020105 28


Descargar ppt "CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES"

Presentaciones similares


Anuncios Google