Aproximació als sistemes de control amb l’equip SADEX

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
L’aula de Tecnologia. Eines i operacions
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
EQUDIA: DIAGRAMES PER A LA INTERPRETACIÓ VISUAL D’EQUACIONS EN DISPOSITIUS MÒBILS Oriol Janés Pereira Tutors: Sergio Escalera Guerrero Oriol Pujol Vila.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
L’informe de laboratori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
La gestió curricular de competències
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Repàs control 4: estadística i atzar
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte final de carrera Què és?
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Electricitat Industrial
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Aproximació als sistemes de control amb l’equip SADEX Glòria García Judih Aisa Querubín Juan Ramón Salomó

INTRODUCCIÓ Què és el control amb l’ ordinador+SADEX? Ordinador Interfície Actuadors o Programa (SADEX) procés a controlar Sortides Consigna o programa Sensors i detectors Entrades

INTRODUCCIÓ Exemple “Control automàtic dels llums”: Ordinador Interfície relès/bombeta Programa (SADEX) encendre/apagar Sortides Consigna o programa Mòdul nivell de llum Luxòmetre Entrades

INTRODUCCIÓ Crèdit variable d’ampliació Tecnologia 4 º d’ESO Interdisciplinari amb Ciències natura Utilització de coneixements adquirits: construcció de circuits elèctrics i muntatges senzills al taller, aplicació d’operadors mecànics i ús de l’ordinador. Introducció als sistemes de control i mesura programable mitjançant el Sistema d’Adquisició de Dades i Experimentació.

DESCRIPCIÓ DE L’EQUIP SADEX Què tenim al taller?: Tres maletins (de mòduls i sondes). Color negre La motxilla SADEX (interfície i consola) Color blau Dos manuals

DESCRIPCIÓ DE L’EQUIP SADEX Maletins amb les sondes, mòduls i visualitzadors

DESCRIPCIÓ DE L’EQUIP SADEX Consola i Interfície amb el Mòdul de so i sonda conectats (modalitat motxila - sense funda blava)

DESCRIPCIÓ DE L’EQUIP SADEX Mòduls i sondes de: temperatura llum so.

OBJECTIUS Descriure els elements de l’equip SADEX i les seves aplicacions (consola, sondes, interfície...). Mesurar i analitzar magnituds físiques analògiques i digitals mitjançant el SADEX i el programa específic de “Captació i anàlisi”. Construir exemples senzills de circuits a on sigui d’utilitat aplicar el control mitjançant el SADEX. Dissenyar petits programes de control amb el llenguatge Win-Logo de programació i el Micromón.

CONTINGUTS PROCEDIMENTS Aplicació de l’equip SADEX. Captació, emmagatzematge i anàlisi de magnituds físiques analògiques i digitals. Interpretació quantitativa i qualitativa de les dades mitjançant el software “Captació i anàlisi”. Realització de programes de control amb Win-Logo.

CONTINGUTS FETS, CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS Elements de l’equip SADEX. Descripció i aplicació de la consola de camp. Sistema d’adquisició de dades. Programa de “Captació i anàlisi” pel tractament qualitatiu i quantitatiu de les dades. Elements de control amb el SADEX i l’ordinador. Ordres del llenguatge de programació Win-Logo i ordres especials del micromón de control i mesura

CONTINGUTS VALORS, NORMES I ACTITUDS Interès per conèixer la utilitat de l’equip SADEX. Actitud favorable al treball en grup. Hàbit de sistematitzar un procés de treball. Costum de llegir els manuals d’instruccions. Actitud de cura amb els aparells i eines de l’aula.

TEMPORITZACIÓ Unitat 1: Adquisició de dades i anàlisi amb l’equip SADEX..........................................11 h Unitat 2: Tecnologia i elements de control amb l’equip SADEX..........................................12 h Unitat 3: Elaboració d’un petit projecte “Circuit controlat amb l’equip SADEX”........14 h

Adquisició de dades i anàlisi amb SADEX Descripció dels elements de l’equip SADEX. Utilització del SADEX i tipus de captació de dades: adquisició ràpida i adquisició programada. Programa de “Captació i anàlisi” de dades.

Sistema de control en llaç obert Sistema de control en llaç tancat Tecnologia i elements de control amb SADEX El procés de control amb ordinador: Sistema de control en llaç obert Sistema de control en llaç tancat Variables digitals i analògiques. El llenguatge Win-Logo de programació i el Micromón de control i mesura.

UNITAT DIDÀCTICA 2: TECNOLOGIA I ELEMENTS DE CONTROL AMB L’EQUIP SADEX

TEMPORITZACIÓ 3 h. 3. Robot salva obstacles 1 h. 4. Control amb l’ordinador del robot salva obstacles. 2 h. 2. Control amb l’ordinador del semàfor 4 h. 1. Muntatge d’un semàfor. Activitats: 1 h Software de programació Win - logo: ordres, protocols... Elements de control de l’equip Sàdex. Teoria:

Activitat 1: Montatge d’un semàfor. (4 hores) ACTIVITAT SEMÀFOR Activitat 1: Montatge d’un semàfor. (4 hores) Activitat 2: Control amb l’ordinador. (2 hores)

ACTIVITAT SEMÀFOR 1a hora Pautar la pràctica, copiant a la llibreta i explicant les possibles dificultats.

Marcar forats dels LED i resistència. ACTIVITAT SEMÀFOR 2a hora Tallar fullola. Posar banda blanca. Marcar i posar peus. Marcar forats dels LED i resistència.

ACTIVITAT SEMÀFOR Ara podem posar els peus aquí podeu obsevar que el material per fer-ho es fàcil de trobar : escaires de 20 mm i jocs de cargol-famella mètrica 4. 1r marcar on van el forats. 2n fer forats amb la barrina. 3r collar el peus.

Posar LED i resistència. Comprovació polaritat. Soldar segons esquema. ACTIVITAT SEMÀFOR 3a hora Posar LED i resistència. Comprovació polaritat. Soldar segons esquema.

ACTIVITAT SEMÀFOR Aquí tenim un exemple del material elèctric que s’utilitza en aquesta sessió. Important: si podem disposar de manguera de colors.

ACTIVITAT SEMÀFOR Recordem que els LED han de tenir tots els peus llargs cap el mateix cantó Ara hem de fer les soldadores Abans obrim els peus dels components

ACTIVITAT SEMÀFOR Fixant-te amb les connexions de les fotos i respectant els colors realitza les mateixes soldadores que a la diapositiva.

Acabar de fer les soldadures. Comprovació del circuit elèctric. ACTIVITAT SEMÀFOR 4a hora Acabar de fer les soldadures. Comprovació del circuit elèctric.

ACTIVITAT SEMÀFOR Connectem el semàfor a la font d’alimentació. Comprovem que totes les sosdadores funcionen i els leds s’encenen correctament.

Explicació breu del Win-logo i el micromon. ACTIVITAT SEMÀFOR 1a hora Explicació breu del Win-logo i el micromon. Introducció sofware i pantalles.

Realització del programa. Comprovació del funcionament. ACTIVITAT SEMÀFOR 2a hora Realització del programa. Comprovació del funcionament. Activitats de diversitat.

ACTIVITAT SEMÀFOR El professor ha muntat l’equip Sadex al seu ordinador. Fixat amb els colors i realitza les connexions al mòdul tal com estan aquí.

Elements de control d’equipament SADEX. TEORIA Dues hores Elements de control d’equipament SADEX. Assoliment de les ordres del micromon. Noves ordres.

AVALUACIÓ 50 % Procediments 30 % Conceptes 20 % Actituds

AVALUACIÓ Avaluació inicial. Avaluació formativa. Avaluació sumativa.

AVALUACIÓ FORMATIVA Activitats ensenyament-aprenentatge: elaboració de pràctiques i projecte. Obsevació directe de l’alumne. Quadern amb els apunts de classe i diari de treball. Participació a classe.

AVALUACIÓ SUMATIVA S’observarà si els alumnes han assolit els objectius didàctics de la unitat, mitjançant les dades preses en l’avaluació formativa.

METODOLOGIA Classes expositives curtes: introducció gradual de conceptes. Experiències amb grups de dos o tres alumnes: manipulació, exercicis, informes. Mètode de projectes.

RECURSOS DIDÀCTICS Aula-taller de tecnologia. Material de dotació del taller. Retroprojector. Maquetes construïdes. Equip Sàdex. Ordinador. Software de captació i anàlisi. Software Win-Logo.

BIBLIOGRAFIA Manual d’usuari de l’equip Sàdex. Alecop Manual de software de “Captació i anàlisi” per windows. Alecop Currículum ESO. Àrea de tecnologia. Dep. Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, 1993. Crèdit 7 deTecnologia: Informàtica, comunicació i transports. Mc Graw-Hill. Apunts Postgrau per a Professors de Tecnologia: presentació en Power Point. Jordi Regalés