AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

· MARINA VINYALS · CARLA PALOMARES. 5.1 DESCRIPCIÓ DEL TEMA QUE TREBALLEM. 1. ÉSSER HUMÀ 1.1 Ànima VIII 1.2 Identitat XIII 1.3 Llenguatge V 1.4 Consciència.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
RESUM.
L’illa dels 5 Fars.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Configuracions perceptives. Configuracions perceptives. Definició. El concepte d’indici. Configuració temporal, témporo-modal i modal. - Percepció de.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
IOGA IYENGAR PER A NENS.
Desenvolupament afectiu
APRENENTATGE MULTINIVELL
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
Adrián Ferrer Lirio Bernat Talens Aparicio
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
@sebastiani64.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Diverses parts (òrgans)
YEIZA GONZÁLEZ CALABUIG MIGUEL ANGEL MORENO SANCHÍS
VICENT SÁNCHEZ PRATS PAULA SANZ GADEA
Escola Sant Sant Josep Oriol
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
Síntesi (ordenació i unificació)
JOCS VS PANTALLES.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Les taules de multiplicar
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Les intel·ligències múltiples
CONDICIÓ FÍSICA.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
El sistema nerviós.
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase de esta presentación, el autor se acoge al artículo 32 de la Ley de Propiedad Intelectual vigente respecto del uso parcial de obras ajenas como las imágenes, gráficos u otros materiales contenidos en las diferentes diapositivas. Given the exclusive teaching nature and eminently illustrative purposes of the explanations at this kind of presentation, the author points to Article 32 of the Copyright Act current regulations regarding the partial use of third persons’ work including images, graphics and any other material contained in different slides. Atès el caràcter i la finalitat exclusivament docents i eminentment il·lustratives de les explicacions a classe d'aquesta presentació, l'autor s'acull a l‘Article 32 de la Llei de Propietat Intel·lectual vigent respecte de l'ús parcial d'obres alienes com les imatges, gràfics o altres materials continguts en les diferents diapositives.

Un cervell belluguet: la psicomotricitat i l’entorn David Bueno i Torrens Departament de Genètica, Facultat de Biologia, UB Opinion Group for Integrated Neurosciences on Psychopathology and Human Conflicts (OGIN) 13 de gener de 2015

Conjunt d'interaccions cognitives, emocionals, simbòliques i sensori-motrius en la capacitat de ser i de expressar-se en un context psicosocial. Acció del sistema nerviós central que crea una consciència en l'ésser humà sobre moviments que realitza a través dels patrons motors, com ara la velocitat, l'espai o el temps. ► ► Psicomotricitat

La psicomotricitat implica: - Capacitat motriu i domini motor - Domini de l’espai - Domini del temps - Organització de l’esquema corporal i lateralització - Integració sensorial, motora, i també motivacional i de decisió (cognitiu, emotiu, simbòlic) RELACIÓ ENTRE LES ACTIVITATS INTEL·LECTUALS, SOCIALS I MOTRIUS (i viceversa)

RELACIÓ ENTRE LES ACTIVITATS INTEL·LECTUALS, SOCIALS I MOTRIUS (i viceversa) Si vols conèixer-los ràpidament, fes-los jugar; si vols ensenyar-los a viure, fes-los jugar; si vols que agafin gust pel treball, fes-los jugar; si vols exercir la teva professió, fes-los jugar, jugar i jugar. Fernand Deligny ( )- Educador, escriptor i cineasta

- El joc és consubstancial a l’espècie humana i constitueix una manera peculiar de relacionar-se amb l’entorn. - Des de la perspectiva antropològica, és una forma d’aprenentatge (la principal forma instintiva d’aprenentatge en els infants) – aprenentatge creatiu (innovador) - Des de la perspectiva neurocientífica, sorgeix de la curiositat, la motivació i la cerca de novetats... i promou la flexibilitat en els processos mentals, incloent assajos adaptatius, com per exemple la cerca de múltiples maneres d’aconseguir un mateix resultat, o maneres creatives de millorar i reorganitzar una situació donada És mitjançant el joc que: ► es descobreixen possibilitats ► s’aprèn a conèixer el món que ens envolta i a interpretar la realitat ► s’assagen conductes socials i s’assumeixen rols ► s’aprenen regles i es regulen el comportaments ► s’exterioritzen pensaments ► es descarreguen impulsos i emocions ► se satisfan fantasies És indispensable per al desenvolupament psicomotor, intel·lectual, afectiu i social Interludi

Quan comença a “funcionar” la psicomotricitat? Plasticitat neural

Quan deixa de “funcionar”?

- Esquema corporal · parts del cos · eix corporal · lateralització - Fina · coordinació visomanual · fonètica · facial · gestual - Corporal · coordinació general i sensomotora · equilibri · ritme · tonicitat · autocontrol · respiració · relaxació Tipus de psicomotricitat:

- Esquema corporal · parts del cos · eix corporal · lateralització - Fina · coordinació visomanual · fonètica · facial · gestual - Corporal · coordinació general i sensomotora · equilibri · ritme · tonicitat · autocontrol · respiració · relaxació Tipus de psicomotricitat: MOLTS ASPECTES PSICOMOTRIUS ELS REALITZEM PRECONSCIENTMENT

L’aprenentatge per reforçament és un procés adaptatiu en què un animal utilitza la seva experiència prèvia per millorar les respostes en futures decisions Aprenentatge L’aprentatge es realitza sobre l’experiència prèvia Patrons d’activació neural Hibridació d’aprentatges

són un grup de “nuclis” del cervell interconnectats amb el còrtex cerebral, el tàlem i el tronc de l'encèfal, i s'associen a moltes funcions: control motor, cognició, emocions i aprenentatge. NUCLIS BASALS I APRENENTATGE Aprenentatge i reforçament neural Plasticitat neural

aprenentatge conscient conducta preconscient (és sempre desitjable?)

Neurones mirall... i també la il·lusió, la motivació, l’optimisme... amb què ho fem

Manipulació manual fina Tecnologia d’olduvai (2,5 m.a.) s’activa: - l’escorça promotora ventral esquerra implicada també en el processament dels sons Tecnologia atxelense (1,6 m.a.) també s’activa: - el gir frontal, associat a l’abstracció i a l’organització jeràrquica, uns recursos mentals clau per al desenvolupament d’un llenguatge elaborat.

Les arts plàstiques: - Milloren les habilitats socials - Potencien el llenguatge - Potencien l’abstracció mental - Milloren el control emocional i la presa de decisions L’art abstracte, a més a més: - té la capacitat d’alliberar el cervell de la dominància de la realitat, i això li permet generar noves associacions emocionals i cognitives, que són la base ´ de la creativitat.

Exercici físic: salut cardiovascular i corporal en general Cardiovascular Tonicitat muscular Regulació energètica Sistema immunitari...

Exercici físic: millora de les capacitats cognitives i disminució de l’estrès Endorfines Gestió energètica dels greixos corporals irisina

Exercici físic: millora de les capacitats cognitives i disminució de l’estrès Degradació hormones relacionades a l’estrès Disminució plasticitat neural

Meditació, ioga i tai-txi Estat d’atenció concentrada, sobre un objecte extern, el nostre pensament, la consciència... - Canvis anatòmics tangibles - Plasticitat neural - Integració sensorial i motora - Control atencional - Control de la consciència - Disminució de l’estrès (per alteració del flux sanguini) - Increment de la flexibilitat cognitiva - Control emocional (repressió estat emocional negatiu vs acceptació del propi estat emocional) - Increment de l’empatía - Optimització del processament cognitiu en la presa de decisions - Millora dels processos de memòria i aprenentatge

Música i ball

Bilingüisme

Matemàtiques,...

La presa de decisions és emocional - Guanys - Demora en l’obtenció de guanys

Algunes característiques de la nostra espècie importants per a l’ensenyament / aprenentatge Optimisme (motivació) Creativitat Cerca de novetats (risc) Plaer