AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jornadas Vedruna para los equipos de dirección y gestión Vic (Barcelona) 10 a 13 de julio de 2012.
Advertisements

Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Jornada Intercampus Japonès I: introducció a la llengua i l’escriptura japonesa.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
L’illa dels 5 Fars.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUA PER COMPETÈNCIES Equip Lic de L’Hospitalet de Llobregat Febrer 2008.
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL
Les competències i la coeducació
Ponència Una educació per a un nou país.
Salut mental i prevenció
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
Desenvolupament afectiu
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
APRENENT JUNTS.
@sebastiani64.
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Pàgina John Stuart Mill ( ) 3.2 El problema de l’ésser humà: l’ésser humà progressiu La seva concepció de l’ésser humà combina elements.
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Les competències i la coeducació
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
2. El materialisme històric de Marx
2. L’utilitarisme de Stuart Mill
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
les competències bàsiques
Coneixements i idees previs
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase de esta presentación, el autor se acoge al artículo 32 de la Ley de Propiedad Intelectual vigente respecto del uso parcial de obras ajenas como las imágenes, gráficos u otros materiales contenidos en las diferentes diapositivas. Given the exclusive teaching nature and eminently illustrative purposes of the explanations at this kind of presentation, the author points to Article 32 of the Copyright Act current regulations regarding the partial use of third persons’ work including images, graphics and any other material contained in different slides. Atès el caràcter i la finalitat exclusivament docents i eminentment il·lustratives de les explicacions a classe d'aquesta presentació, l'autor s'acull a l‘Article 32 de la Llei de Propietat Intel·lectual vigent respecte de l'ús parcial d'obres alienes com les imatges, gràfics o altres materials continguts en les diferents diapositives.

Un cervell inquiet: una creativitat ben normal David Bueno i Torrens Departament de Genètica, Facultat de Biologia, UB Opinion Group for Integrated Neurosciences on Psychopathology and Human Conflicts (OGIN) 24 de febrer de 2015

CREATIVITAT habilitat per qüestionar assumpcions, trencar límits intel·lectuals, reconèixer patrons ocults, observar l'entorn de manera crítica i analítica i establir relacions noves entre elements no vinculats.

llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata llapis goma d’esborrar full camisa sabata pantalons Plaer, creativitat i aprenentatge

llapis sabata goma d’esborrar camisa pantalons full llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata Plaer, creativitat i aprenentatge

llapis sabata goma d’esborrar camisa pantalons full llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata

Plasticitat neural

Canvis epigenètics

Neurones mirall

Estimular la creativitat, o no deixar que s’apagui? Humor

Pluja d’idees

Tecnologia d’olduvai (2,5 m.a.) s’activa: - l’escorça promotora ventral esquerra implicada també en el processament dels sons Tecnologia atxelense (1,6 m.a.) també s’activa: - el gir frontal, associat a l’abstracció i a l’organització jeràrquica, uns recursos mentals clau per al desenvolupament d’un llenguatge elaborat. Manipulació manual

Les arts plàstiques: - Milloren les habilitats socials - Potencien el llenguatge - Potencien l’abstracció mental - Milloren el control emocional i la presa de decisions L’art abstracte, a més a més: - té la capacitat d’alliberar el cervell de la dominància de la realitat, i això li permet generar noves associacions emocionals i cognitives, que són la base ´ de la creativitat. Art

Llengua

Música, dansa, psicomotricitat...

LLENGUATGE CREATIVITAT AUTOCONSCIÈNCIA

Cal evitar desaprendre’l !!!!!!!!! (UNA MICA) El mètode científic No hem de «rentar» el cervell, sinó «embrutar-lo»

La presa de decisions és emocional - Guanys - Demora en l’obtenció de guanys Els circuits neurals implicats maduren progressivament

L’aprenentatge per reforçament és un procés adaptatiu en què un animal utilitza la seva experiència prèvia per millorar les respostes en futures decisions Aprenentatge L’aprentatge es realitza sobre l’experiència prèvia Patrons d’activació neural Hibridació d’aprentatges

La motivació és una variable biològica que té efectes tangibles en el comportament, en el sentit de què energitza, dirigeix i selecciona el comportament. Motivació: força interna que produeix accions sobre la base del balanç en cada moment concret entre les necessitats i les demandes de l’ambient. Motivació NECESSITATS DEMANDES ENERGITZA, DIRIGEIX I SELECCIONA EL COMPORTAMENT

per motivar-nos, o per fer que els altres es motivin, cal tenir un objectiu concret. l’objectiu que marquem ha de respondre a una necessitat o a una demanda concreta. Per tant, en qualsevol aprenentatge o procés educatiu, per motivar hem de generar necessitats. saber que hi ha traves a superar, i veure-les amb l’optimisme de pensar que les podrem superar. la motivació ha de contemplar també els aspectes emotius, la cerca de novetats i la creativitat, i també els aspectes socials, per exemple en relació a les recompenses i la valoració col·lectiva. la millor recompensa que podem oferir per motivar o mantenir la motivació és l’acceptació social, amb un somriure i unes paraules amables i encoratjadores sinceres. tant important com motivar és no desmotivar. MOTIVACIÓ

NEOFÍLIA Cerca de novetats Abans s'associava a dèficit d’atenció o a actituds compulsives Però la seva relació amb neurotransmissors indica que es relaciona amb l’optimisme i la felicitat

Els efectes sobre la connectivitat són més acusats quan hom es troba en una situació dual de guany o pèrdua que en gradients continus de valor. Risc

Algunes característiques de la nostra espècie importants per a l’ensenyament / aprenentatge Optimisme (motivació) Creativitat Cerca de novetats (risc) Plaer

PLAER FÍSICMenjar i reproduir-se Plaer Vida social PLAER EMOCIONAL Crear, reflexionar, aprendre PLAER INTEL·LECTUAL

Endorfines Hormones del “benestar” Secretades per la glàndula pituïtària i l'hipotàlem · exercici físic · ingesta d’aliments · enamorament · orgasme · estímul intel·lectual · dolor · capsaïcina Relacionades als opiacis – provoquen una certa addicció (relació entre persones addictes a l’alcohol i baixa producció d’endorfines)

Motivació Entusiasme Ambició Emoció Optimisme Risc Cerca de novetats

Intel·ligència Grau de preparació per afrontar els reptes de la vida adulta Funció: ► Prossecució d’objectius afrontant i superant obstacles Per impulsar-la, calen objectius, aspiracions, ambicions, somnis sense metes, el concepte d’intel·ligència no té sentit; i les metes sorgeixen de les necessitats, i també de les emocions Per què ha de servir l’educació? ► Aconseguir el benestar i la dignitat

Necessitats reals de la societat, presents i futures Currículum de dents de sabre, de Harold Benjamin (1939) L’ensenyament s’ha d’adaptar a cada entorn