Relacions en l’equip de treball

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS EQUIPS DE TREBALL.
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
| © Grupo Galgano /04/2015 | 1 “La inteligencia consiste no sólo en el conocimiento, sino también en la destreza de aplicarlo en.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Història del llenyaire... “El temps és el recurs més important” Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
UNITAT 4.- Organización del trabajo
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
L’illa dels 5 Fars.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
El pensament d’Immanuel Kant.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Anàlisi econòmica i financera
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PETITS REPORTERS Títol.
Xarxes complexes i economia
@sebastiani64.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
L’empresa com a sistema organitzat
Coneixements i idees previs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
LES MÀQUINES.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
Transcripción de la presentación:

Relacions en l’equip de treball UD4-Equips de treball

RET Són el punt de contacte entre la direcció i els treballadors. UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.1. Els comandaments intermedis. Són el punt de contacte entre la direcció i els treballadors. Té un situació difícil:   Per un cantó ha d’intentar aconseguir els objectius de l’empresa Per un altra, no ho pot fer a consta de les necessitats dels subordinats A més cal administrar de forma eficaç. Saber establir prioritats Coordinar la seva unitat de treball. Conèixer el seu equip. En aquestes societats es desenvolupen institucions que són organismes actius que per aconseguir els seus objectius: Es doten d’un conjunt de normes (jurídiques i de funcionament) Cada persona assumeix diverses funcions i activitats. Per tant una empresa és: Un òrgan que es dota d’una estructura i uns mitjans i realitza diverses activitats i funcions per aconseguir dos objectius bàsics: RET

RET Les seves dificultats poden resumir-se’n: UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.1. Els comandaments intermedis. Les seves dificultats poden resumir-se’n: Objectius i tasques poc clares. Ambigüitat en les seves responsabilitat funcionals. Confusió sobre procediments. Promoció limitada. Conflictes interpersonals. En aquestes societats es desenvolupen institucions que són organismes actius que per aconseguir els seus objectius: Es doten d’un conjunt de normes (jurídiques i de funcionament) Cada persona assumeix diverses funcions i activitats. Per tant una empresa és: Un òrgan que es dota d’una estructura i uns mitjans i realitza diverses activitats i funcions per aconseguir dos objectius bàsics: RET

RET Cal habilitats molt diversificades: Comunicació Supervisió UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.1. Els comandaments intermedis. Cal habilitats molt diversificades:   Comunicació Supervisió Persuasió Negociació Direcció d’equips Resolució de conflictes Reduir l’estrès Etc... En aquestes societats es desenvolupen institucions que són organismes actius que per aconseguir els seus objectius: Es doten d’un conjunt de normes (jurídiques i de funcionament) Cada persona assumeix diverses funcions i activitats. Per tant una empresa és: Un òrgan que es dota d’una estructura i uns mitjans i realitza diverses activitats i funcions per aconseguir dos objectius bàsics: RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.1 Introducció La Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats.   El Lideratge: tracta d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: a)Formal: quan el director es imposat per l’empresa. b)Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. En aquestes societats es desenvolupen institucions que són organismes actius que per aconseguir els seus objectius: Es doten d’un conjunt de normes (jurídiques i de funcionament) Cada persona assumeix diverses funcions i activitats. Per tant una empresa és: Un òrgan que es dota d’una estructura i uns mitjans i realitza diverses activitats i funcions per aconseguir dos objectius bàsics: RET

RET Segons Allen les funcions de la direcció són: A.- Planificar Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.2 Funcions Segons Allen les funcions de la direcció són:   A.- Planificar Es tracta de prefixar el curs d’una acció o una execució; bé, a llarg termini (3-5 anys), o a curt termini ( fins un any). Mitjançant una activitat estabilitzada, fluïda i racional. Les activitats més significatives són: Previsions Fixar objectius Establir polítiques Determinar terminis Assignar mitjans Establir mètodes. RET

RET UD4. EQUIPS DE TREBALL CAS PRÀCTIC 1 Projecte: instal·lar un taller de reparació de cotxes en uns grans magatzems. Funcions: Objectiu: posar-lo en funcionament en un termini de 6 mesos. Obtenir llicències i permisos Recursos: habilitació del local, la maquinària i recursos humans.   RET

RET Segons Allen les funcions de la direcció són: B.- Organitzar: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.2 Funcions Segons Allen les funcions de la direcció són:   B.- Organitzar: Significa fixar les estructures de l’organització amb nivell, especialitzacions i distàncies. Les activitats són: Coordinar Delegar Establir relacions RET

RET Segons Allen les funcions de la direcció són: B.- Organitzar: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.2 Funcions Segons Allen les funcions de la direcció són:   B.- Organitzar: Significa fixar les estructures de l’organització amb nivell, especialitzacions i distàncies. Les activitats són: Coordinar Delegar Establir relacions RET

RET Segons Allen les funcions de la direcció són: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.2 Funcions Segons Allen les funcions de la direcció són:   C.- Manar, executar i coordinar. Caldrà seleccions i motivar al personal, tenir una bona comunicació; per poder prendre decisions. D.- Control. Consisteix en valorar i corregir les actuacions. Caldrà prendre mètodes d’avaluació, s’enregistraran i es comunicaran els resultat; per prendre mesures correctores. RET

RET No es pot mai delegar la responsabilitat. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.3 Delegacions de funcions. La direcció de l’empresa té l’autoritat general, però una sola persona no ho pot fer-ho tot; per això cal delegar.   La delegació és un procés pel qual s’assigna a una persona autoritat i responsabilitat per executar determinades tasques. Cal tenir en compte: A qui se l’assigna la delegació Les seves capacitats Assumir les responsabilitats que es confereix No es pot mai delegar la responsabilitat. RET

RET Els motius per no delegar són: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.3 Delegacions de funcions. Els motius per no delegar són:   Incapacitat per organitzar-se i distingir allò essencial de allò accessori. Témer la superació del subordinat. Vicis adquirits. Creença de què delegar, es una pèrdua de poder. Creença que és una pèrdua de temps, ja que cal formar. Per orgull o desconfiança. La RET

RET Els motius per part del subordinats són: Manca de confiança. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.3 Delegacions de funcions. Els motius per part del subordinats són:   Manca de confiança. Incompetència professional. Manca d’interès per assumir responsabilitats. Manca d’incentius. La RET

RET Els avantatges per delegar són: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.3 Delegacions de funcions. Els avantatges per delegar són:   Descàrrega de treballs rutinaris i tasques poc importants. Afavorir el contacte personal. Fer més interessant el treball i crear expectatives. Desenvolupar la capacitat dels treballadors, per prendre decisions, dictar ordres i acceptar responsabilitats. La RET

RET Les matèries que es poden delegar són: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.3 Delegacions de funcions. Les matèries que es poden delegar són: Treball que el subordinat pot fer igual o millor que el cap. Tasques que aporten experiència i perfeccionament. Operacions especialitzades Feines rutinàries. Poder de decisió i firma. RET

RET La RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.4 Què fan els directius. Tradicionalment s’ha dit que les persones directives planificaven, organitzaven,dotaven les organitzacions de personal, les dirigien i les controlaven. Però ben bé no és així: La RET

RET RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.5 Direcció & liderat RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.6 Estils de direcció Autocràtic. El cap determina totes les normes, imposa el seu criteri, estableix les estratègies, planifica i dissenya el treball. El seu comportament és enèrgic, disciplinari. Critica o valora el treball dels subordinats, però no participa, ni per formar. Direcció de tipus impersonal RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.6 Estils de direcció Estil democràtic. Les normes es discuteixen i determinen en grup, el cap orienta i recolza. Planteja propostes que poden ser avaluades pel grup. Jutja objectivament els treballs i manté un clima laboral agradable i de confiança. RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.6 Estils de direcció “Deixar fer” El grup pren les decisions sense que participi el cap, això motiva una absència de liderat. El cap recull informació. Això provoca un clima laboral caòtic, ja que no existeix direcció. RET

RET RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.6 Estils de direcció RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. DIRECCIÓ I LIDERATGE 4.2. Direcció i liderat. 4.2.7 Teoria del lideratge A.-La direcció de persones i comportament. Teoria X i Y de Douglas Mc Gregor. La teoria X o punt de vista tradicional sobre la direcció i el control parteix dels aspectes següents: L’ésser humà ordinari sent una repugnància intrínseca per la feina L’ésser humà comú prefereix que el dirigeixin, vol defugir responsabilitats, RET

RET Teoria Y, considera que els objectius de l’organització afirma: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. DIRECCIÓ I LIDERATGE 4.2. Direcció i liderat. 4.2.7 Teoria del lideratge A.-La direcció de persones i comportament. Teoria X i Y de Douglas Mc Gregor. Teoria Y, considera que els objectius de l’organització afirma: 1) El desenvolupament de l’esforç físic i mental en el treball és tan natural com el joc i el descans. 2) El control extern i l’amenaça de càstig no són els únics mitjans. 3) L’èsser humà es compromet a assolir els objectius de l’empresa a causa de les compensacions que s’hi associen. 4) En unes circumstàncies adequades, l’ésser humà ordinari s’habitua no solament a acceptar les responsabilitats, sinó a buscar-ne de noves. 5) El fet de posseir la capacitat de desenvolupar en un grau relativament alt . 6) En les condicions actuals de la vida industrial, la potencialitat intel·lectual de l’ésser humà es fa servir només parcialment. RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.7 Teoria del lideratge B.- LA XARXA GERENCIAL DE BLAKE I MOUTON. La Segons l’estil (1,1), denominat administració empobrida, els directius s’ocupen poc de les persones i poc de la producció, o de la funció que tenen assignada dintre de l’empresa (vendes, finances, inversions, personal, compres, etc.), i tenen una mínima participació en el treball. L’estil (9,9) és el dels veritables administradors d’equip; es dediquen a la producciói a les persones i se’n preocupen. Tothom participa en la consecució dels objectius amb confiança i respecte. RET

Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.7 Teoria del lideratge B.- LA XARXA GERENCIAL DE BLAKE I MOUTON. En l’estil (1,9), anomenat club d’administradors, els directius s’ocupen de les persones, però poc de la producció. El bon clima que es genera afavoreix que hi hagi un bon ritme de treball, encara que altres vegades pot quedar en un “club”. A l’extrem oposat hi ha l’estil (9,1), el dels administradors autòcrates del treball. Els preocupa mantenir les operacions de forma eficient, però no es preocupen gaire o gens per les persones i són molt autocràtics en l’estil de direcció. RET

RET Finalment, trobem els autòcrates UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.2. Direcció i liderat. 4.2.7 Teoria del lideratge B.- LA XARXA GERENCIAL DE BLAKE I MOUTON. Finalment, trobem els autòcrates benvolents (5,5), els quals mostren una preocupació mitjana per la producció i per les persones i, d’aquesta manera, mantenen una moral i una producció adequades, però no excel·lents. No es proposen metes gaire altes i la seva actitud envers les persones és, en bona mesura, autòcrata i benvolent. RET

RET Destaquem les tres característiques generals del equip de treball: UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball Destaquem les tres característiques generals del equip de treball:   Tenen una finalitat i objectius comuns Els seus components es relacionen uns amb els altres per aconseguir els objectius. Cada té la impressió de pertànyer al grup RET

RET A més: Interacció que es produeix pels intercanvis. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball A més:   Interacció que es produeix pels intercanvis. Existència de objectius comuns, com a problemes i tasques. Elaboració de normes de conducta pròpies del grup. Presència d'una estructura informal de la que neix el clima efectiu. Aparició d'emocions i sentiments Establiment d'una existència col·lectiva. Establiment d'un equilibri intern per la supervivència del grup. RET

RET A.-Dimensió temporal: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tipus de grups de treball A.-Dimensió temporal:   Permanents: grups que realitzen tasques habituals en l'organització. Temporals o " ad hoc": activitats centrades en desenvolupament i innovació. Cada vegada més importants per la flexibilització empresarial. B.- Nivell de formalitat Formals: previstos en l'organització, formen part de l'organigrama. Informals: basats en relacions espontànies i orientats a la satisfacció de les necessitats personals i socials dels components. RET

RET C.- Finalitats: Producció Solució de problemes particulars. UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tipus de grups de treball C.- Finalitats:   Producció Solució de problemes particulars. Resolució de conflictes. Canvi i desenvolupament organitzacional. D.- Nivell jeràrquic. Diferenciació vertical: Directius de planificació: desenvolupar el context. Executius i comandaments intermitjos: desenvolupament i supervisió dels plans i polítiques elaborats pels directius. Grups de treballadors, operaris i subordinats: realització de tasques Diferenciació horitzontal: Grups que proporcionen serveis especialitzats. Comitès temporals RET

RET A.- Importància del grup per l’organització: Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Funcions dels grups de treball A.- Importància del grup per l’organització:   Solució de problemes i presa de decisions. Direcció, control i supervisió del treball. Coordinació i enllaç entre les unitats. Generació de noves idees. Processament i transmissió d’informació Participació i compromís dels subjectes. Detecció i anàlisi de problemes. RET

RET B.- Importància per l’individu i les seves necessitats social: UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Funcions dels grups de treball   B.- Importància per l’individu i les seves necessitats social: Satisfacció de necessitats d’afiliació Ajut i recolzament necessaris per aconseguir objectius personals. Potenciació de l’autoestima. Reducció de la inseguretat i l’ansietat. Disminució del cansament i avorriment. RET

RET C.-Avantatges del treball en equip: UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Funcions dels grups de treball C.-Avantatges del treball en equip:   Facilita la tasca. Molts treballs no es poden fer d’altre manera. Pot solucionar més ràpidament els problemes, al comptar en diversos punts de vista El treball millora en qualitat. Existeix menys deteriorament físic i mental dels treballadors. Incrementa la motivació i la satisfacció del seus membres en el treball. L’aprenentatge és més ràpid. Contribueix al coneixement de la pròpia organització i aporta experiències. RET

RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Formació dels grups de treball   Etapa primera o de inclusió i seguretat. Etapa d’adaptació dels membres. S’inicien expectatives que poden canviar. Etapa segona o d’estructuració. Comparació de les expectatives amb els resultats. En poden donar estats de descontentament i rebuig. Etapa tercera o de desenvolupament: Comencen a veure’s els resultats i augmenta la integració, millora la productivitat. Etapa quarta o de producció i acabament: A partir de la 3ª etapa comença a ser productiu, la qual cosa pot motivar l’augment d’expectatives. Es produeix l’acabament quan s’ha acabat la tasca o no té sentit continuar. RET

RET Cal que es compleixin els següents requisits: RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Com pot funcionar un grup de treball Cal que es compleixin els següents requisits:   Motivar l’equip. Cal premiar els bons resultats, com a mínim donar mostres de reconeixements. Motivar les persones. Recompensar als treballadors individualment. Buscar la confiança mútua: cal ser directe i franc, això donarà confiança. Fomentar la creativitat. No s’ha de marcar les pautes, cal donar llibertat. Cal ser objectiu i actuar amb justícia. Cal comprendre les reaccions dels altres i s’ha d’admetre les errades. Cal complir els compromisos. Cal se el primer en donar exemple. Equilibrar els mitjans amb els objectius. Cal diferenciar entre allò que es important i allò urgent. Conciliar disciplina i humanitat. Lliurar-se i posar entusiasme amb els altres. Procurar fomentar un clima favorable. Comunicar-se amb eficiència. RET

RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tècniques de dinamització dels grups de treball A.- Philips 66: S’estableixen 6 grups que discuteixen sobre un tema 6 minuts. Cada coordinador de grup exposa les conclusions. Avantatge: cada membre té l’oportunitat de conèixer l’opinió i sentiments dels altres. B.- Role-Playing   Cada persona, o grup, adopta un perfil professional i funcions concretes, i les exerceix de forma pública. Després, la totalitat del grup, i l’instructor, analitzen i critiquen els aspectes positius i negatius de la intervenció dels treballadors i treballadores que participen en el joc. RET

. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tècniques de dinamització dels grups de treball C.- Mètode del cas   L’instructor planteja la resolució d’un cas pràctic a diferents individus, o a diferents grups de treball, cadascú elabora una proposta de resolució, un cop finalitzada la fase d’anàlisi, s’exposa a la totalitat del grup de formació. Cadascuna de les solucions és criticada per la resta dels equips i comentada per l’instructor. Aquest tipus de tècnica és molt bona per llocs de treball que han de prendre decisions a partir de l’anàlisi complex de dades, fomenta l’esperit de grup i col·laboració. RET

RET D.- “Brain storming” RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tècniques de dinamització dels grups de treball D.- “Brain storming” Dura pocs segons o minuts, durant els quals es dedica només a escollir informació. Totes les idees s'anoten a mesura que es van dient, no cal buscar cap ordre, això es fa després. Aquesta tècnica té tres moments molt importants: Primer moment: Dir. Tot val, s'ha de dir sense pensar tot allò que se’ns acudeixi (paraules, frases,...) sense jutjar, no importa si és bonic, lleig, útil o no útil. Quan ja hi ha un bon nombre d'idees es passa a la següent fase. RET

RET D.- “Brain storming” RET UD4. EQUIPS DE TREBALL Cal que es compleixin els següents requisits: Motivar l’equip. Cal premiar els bons resultats, com a mínim donar mostres de reconeixements. Motivar les persones. Recompensar als treballadors individualment. Buscar la confiança mútua: cal ser directe i franc, això donarà confiança. Fomentar la creativitat. No s’ha de marcar les pautes, cal donar llibertat. Cal ser objectiu i actuar amb justícia. Cal comprendre les reaccions dels altres i s’ha d’admetre les errades. Cal complir els compromisos. Cal se el primer en donar exemple. Equilibrar els mitjans amb els objectius. Cal diferenciar entre allò que es important i allò urgent. Conciliar disciplina i humanitat. Lliurar-se i posar entusiasme amb els altres. Procurar fomentar un clima favorable. Comunicar-se amb eficiència. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. Direcció: consisteix en planificar, dirigir, facilitat l’activitat del personal i controlar als subordinats. Lideratge: trata d’influir en el comportament de les persones, per aconseguir diverses fites personals i d’organització. Tipus: Formal: quan el director es imposat per l’empresa. Informal: quan sorgeix dins del grup de persones de l’empresa. RET UD4. EQUIPS DE TREBALL 4.3. Grups de treball 4.3.1 Tècniques de dinamització dels grups de treball D.- “Brain storming” B) Segon moment: Podar. En aquest moment es fa una primera selecció. Es repassa el que ja hem dit i borrem tot allò que sigui impossible, tot allò que sigui lleig, que no sigui útil o que ofengui. C) Tercer moment: Escollir. Les idees que es triïn han de tenir unes característiques depenen del treball que estiguis fent.   RET

RET RET UD4. EQUIPS DE TREBALL CAS PRÀCTIC 2-Estudi d’un cas-   Imagineu que sou el director d’una fàbrica de rentadores, i s’ha decidit passar de produir 40 rentadores diàries a 60. Els treballadors no estan d’acord ja que pensen que els estan explotant. Un dia, vas acompanyat amb altra directiu per la planta de producció i un treballador, desplaça expressament un rentadora de la línia de producció i genera una aturada en tota la línia de muntatge. La reacció dels companys va ser d’aprovació davant la situació. Com reaccionaries? Castigar immediatament l’obrer descontent. Cridar-lo al despatx immediatament No fer res avui i parlar l’endemà Quina mesura disciplinària podríeu perdre. Com tractaríeu el tema davant l’escassa moral del personal. RET