La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es la web 2.0 Web 2.0 y educación Tipos de herramientas web 2.0 Herramientas y ejemplos de aplicación ¿Dónde buscar aplicaciones Web 2.0?
Advertisements

Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Claus del canvi educatiu: Tecnologia i Metodologia Currículum i Avaluació Pere Marquès (2010). UAB - grup DIM Per a ampliar.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Entorns col.laboratius Dolors Reig (dreig),
PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Proyecto Personal Proyecto de investigación
Projecte EduCAT 1x1: Desplegament exploratori del model 1:1 i els llibres de text en format digital Xavier Kirchner – Fundació Catalana per a la Recerca.
CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010.
Tallers d’intercanvi d’experiències
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
MoodleMoot Castelló de la Plana 29 octubre 2004 Inicio del e-learning usando Moodle en el Col·legi de Doctors i Llicenciats de Balears Enric Codina.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Fem activitats amb vídeo!
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Sistemes microinformàtics i xarxes
Eines col·laboratives que conté Google Site
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Una experiència a sisè de Primària
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Les primeres passes amb el GeoGebra
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Experiència amb el Google Sites
Reunió final de curs juny del 2018
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Les TIC en educació?.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
CRAI: Unitat de Docència
Reunió final de curs juny del 2018
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Activitats en línia amb Moodle
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

La llengua amb les TAC…

UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu, professional, oci...) I, PER TANT, HA DE TENIR UNA PRESÈNCIA A L’ÀMBIT EDUCATIU. ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu, professional, oci...) I, PER TANT, HA DE TENIR UNA PRESÈNCIA A L’ÀMBIT EDUCATIU.

COM COMENÇAR A INTEGRAR LES TIC? 1.INFORMACIÓ: CONÈIXER EXPERIÈNCIES 2. ACTITUD: PREGUNTAR PERDRE LA POR

Fer el mateix de sempre amb nous mitjans NO és integrar les TIC. PERÒ HEM DE TENIR CLAR QUE..

MODELS EDUCATIUS Model conductista (VERTICAL) (Parlo jo...) Model constructivista (HORITZONTAL) (Parlem-ne...) Poseu-vos còmodes, prepareu els quaderns i escolteu atentament el que us vinc a explicar.

Nivell educatiu Tria dels objectius Tria dels continguts i de les competències 1. Comunicativa lingüística i audiovisual 2. Artística i cultural 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Matemàtica 5. Aprendre a aprendre 6. Autonomia i iniciativa personal 7. Coneixement i la interacció amb el món físic 8. Social i ciutadana. Tria dels continguts i de les competències 1. Comunicativa lingüística i audiovisual 2. Artística i cultural 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Matemàtica 5. Aprendre a aprendre 6. Autonomia i iniciativa personal 7. Coneixement i la interacció amb el món físic 8. Social i ciutadana. CURRRÍCULUM D’ÀREA O TRANSVERSAL PER ON COMENCEM?

ELS RECURSOS I LES ACTIVITATS METODOLOGIA: Aprenentatge col·laboratiu, estils d’aprenentatge, intel·ligències múltiples Disseny d’activitats: de diagnosi, de síntesi, d’aplicació // individuals, grupals // avaluatives, coavaluatives, autoavaluatives. Estratègies de participació: individual, col·laborativa. METODOLOGIA: Aprenentatge col·laboratiu, estils d’aprenentatge, intel·ligències múltiples Disseny d’activitats: de diagnosi, de síntesi, d’aplicació // individuals, grupals // avaluatives, coavaluatives, autoavaluatives. Estratègies de participació: individual, col·laborativa. RECURSOS: fonts bibliogràfiques, fonts digitals, mitjans tecnològics (ordinador, càmera de vídeo, micròfons)…

EINES QUE DISPOSEM.... INTERNET... PORTALS EDUCATIUS WEBS DOCENTS UTILITATS WEB2 ENTORNS DE EDICIÓ I GESTIÓ DE CONTINGUTS GENERADORS D’ACTIVITATS EDITORS I GESTORS D’IMATGES MULTIMÈDIA: ÀUDIO (podcasting) MULTIMEDIA: VÍDEOS MULTIMÈDIA: PRESENTACIONS LLIBRES DIGITALS. ENTORNS COL.LABORATIUS INTERNET... PORTALS EDUCATIUS WEBS DOCENTS UTILITATS WEB2 ENTORNS DE EDICIÓ I GESTIÓ DE CONTINGUTS GENERADORS D’ACTIVITATS EDITORS I GESTORS D’IMATGES MULTIMÈDIA: ÀUDIO (podcasting) MULTIMEDIA: VÍDEOS MULTIMÈDIA: PRESENTACIONS LLIBRES DIGITALS. ENTORNS COL.LABORATIUS

INTERNET... COM A BIBLIOTECA COM A IMPREMTA COM A CANAL DE COMUNICACIÓ ( Correu electrònic, xats, grups, vídeo comunicacions, etc )

ENS POSEM A TREBALLAR AMB QUINES UTILITATS? Hi ha molt per escollir: GRATUÏTAT FACILITAT D’ÚS SOCIALITZACIÓ

AULA VIRTUAL MOODLE BLOCS WIKIS MARCADORS SOCIALS GESTORS DE CONTINGUTS

EXEMPLE CURS AMB MOODLE..... MULTIMÈDIA: ÀUDIO (podcasting) MULTIMEDIA: VÍDEOS MULTIMÈDIA: PRESENTACIONS LLIBRES DIGITALS. ENTORNS COL.LABORATIUS. MULTIMÈDIA: ÀUDIO (podcasting) MULTIMEDIA: VÍDEOS MULTIMÈDIA: PRESENTACIONS LLIBRES DIGITALS. ENTORNS COL.LABORATIUS

Les TIC a l’aula: algunes consideracions PLANTILLES i GENERADORS D’ACTIVITATS Investigació i consulta de fonts (constructivisme) Exercicis de memòria, repetició, imitació de models, comprensió lectora… (conductisme) CACERES DEL TRESOR WEBQUEST, MINIQUEST HOTPOTATOES, JCLIC, LIM

Les TIC a l’aula: algunes consideracions EDITORS I GESTORS D’IMATGES MYPICTR, PIXENATE Editar imatges (retallar àrees, modificar el color, textures…) PICASA i FLICKR Organitzar, etiquetar y compartir fotos personals o de projectes d’aula. Crear col·leccions (diaporames).

Les TIC a l’aula: algunes consideracions MULTIMÈDIA: ÀUDIO (podcasting) AUDACITY Enregistar i editar arxius de so (podcast). L’èxit de l’mp3… Enregistrar lectures d’autors o textos de producció pròpia. ANTOLOGIES, ENTREVISTES, ANUNCIS… Audició de textos amb fons musical.

Les TIC a l’aula: algunes consideracions MULTIMEDIA: VÍDEOS Vídeos de Youtube, Dailymotion… Recurs informatiu o motivador d’una activitat. Anuncis publicitaris, lletres de cançons, documentals, entrevistes… CONSULTA DE VÍDEOS CREACIÓ DE VÍDEO (professors) CREACIÓ DE VÍDEO (alumnes)

MULTIMÈDIA: PRESENTACIONS Suport per a l’exposició d’un tema Antologies de textos (cites, poemes, figures retòriques...) Col·leccions d’imatges (d’autors, èpoques…) TUTORIALS SLIDESHARE

Wikis, Wikipèdia (escriptura col·laborativa) Wikis, Wikipèdia (escriptura col·laborativa) Videoconferència | Skype Hi ha molt per escollir: Clubs de lectura on line… (projectes col·laboratius) Clubs de lectura on line… (projectes col·laboratius)

Les TAC ja no són una moda, són una peça clau del sistema educatiu.