ELS PETITS I JOAN MIRÓ: ACTIVITATS PER A LA DESCOBERTA ARTÍSTICA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

PROJECTE COMENIUS ACTIVITATS REALITZADES PER 1ºA.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
C/ Santa Madrona nº Badalona, Catalonia, Spain
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
LA CASTANYERA.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
ELS DINOSAURES Projecte realitzat pels alumnes de P.4. Els esquirols i els conills el curs
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
VIATGE A CALIFÒRNIA San Francisco. Yosemite Park Salinas Morro Bay Los Ángeles Victorville Las vegas.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Projecte de P-3 4a Part Curs
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Per què es veu la lluna de dia?
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
Descobrint un tresor amagat
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
DIADA DE LA PAU A SJO.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Arriba l’hivern.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

ELS PETITS I JOAN MIRÓ: ACTIVITATS PER A LA DESCOBERTA ARTÍSTICA PRESENTACIÓ DE L’ESCOLA OBJECTIUS DEL PROJECTE PROGRAMACIÓ DE LES ACTIVITATS SORTIDES D’AMPLIACIÓ CONCLUSIONS Projecte realitzat per: Leo Muñoz Muñoz i Rosana Martín Rodríguez. Curs 2006-07

LA NOSTRA ESCOLA ( www.xtec.cat/ceip-pau-casals ) ELS NENS I NENES DE P-3 DE L’ESCOLA PAU CASALS DE RUBÍ HEM FET UN PROJECTE DE TREBALL SOBRE L’ARTISTA CATALÀ JOAN MIRÓ. EL PROJECTE S’HA DUT A TERME DURANT TOT EL CURS I LES ACTIVITATS HAN ESTAT REALITZADES EN GRAN I PETIT GRUP. LES VAQUES I ELS LLEONS ESTAN MOLT IMPLICATS EN EL PROJECTE I HAN GAUDIT MOLT AMB LES PROPOSTES.

OBJECTIUS DEL PROJECTE APROPAR ALS INFANTS AL MÓN DE L’ART. CONÈIXER L’OBRA D’EN JOAN MIRÓ: PINTURA I ESCULTURA. OBSERVAR AMB ATENCIÓ LES PRODUCCIONS ARTÍSTIQUES IDENTIFICAR ELS ELEMENTS BÀSICS QUE DESTAQUEN AL LLARG DE LA SEVA OBRA. REPRODUIR ALGUNES OBRES D’EN MIRÓ: PINTURA I ESCULTURA. INTERPRETAR LLIUREMENT ALGUNES OBRES OBSERVADES. IDENTIFICAR LES TÈCNIQUES PLÀSTIQUES D’EN MIRÓ. GAUDIR AMB LES VISITES ALS MUSEUS.

PROGRAMACIÓ DE LES ACTIVITATS RECOMPILACIÓ D’INFORMACIÓ: ELS ALUMNES DE LA CLASSE DE LES VAQUES I DELS LLEONS ENS HEM APROPAT A JOAN MIRÓ BUSCANT INFORMACIÓ I HO HEM FET DE TRES MANERES: ANANT A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA BUSCANT A L’ORDINADOR DE L’AULA MIRANT DIAPOSITIVES DE LA SEVA OBRA.

ACTIVITAT PRIMERA: RETRAT D’EN JOAN MIRÓ HEM VOLGUT CONÈIXER LA VIDA DE L’AUTOR I HEM LLEGIT TROSSOS DE PETITES BIOGRAFIES. HEM OBSERVAT UN AUTORRETRAT I MOLTES FOTOS D’EN JOAN MIRÓ. ELS ALUMNES HAN REPRODUIT EL SEU RETRAT SOBRE PAPER BLANC I AMB CERES NEGRES

ACTIVITAT SEGONA COPIEM UNA OBRA: AUTORRETRAT A PARTIR DE L’OBSERVACIÓ I ANÀLISI D’AQUESTA PINTURA ELS ALUMNES L’HAN REPRODUIT DE DUES MANERES: EN EL PLA VERTICAL AMB CERES TOVES EN UN MURAL CONJUNT EN EL PLA HORITZONTAL AMB TÈMPERES I SOBRE PAPER D’EMBALAR DE MANERA INDIVIDUAL

ACTIVITAT TERCERA: PUNXEM I FEM UN MÒBIL UN COP OBSERVATS ELS ELEMENTS D’EN MIRÓ HEM PUNXAT SOBRE CARTOLINA DE COLORS: *UN ESTEL BLAU *UN SOL VERMELL *UNA LLUNA GROGA DESPRÉS HEM PASSAT UN FIL DE PESCAR I ENS HA QUEDAT AIXÍ DE BONIC.

ACTIVITAT QUARTA: REPRODUCCIÓ DEL QUADRE: BLAU II HEM OBSERVAT AQUEST QUADRE A PARTIR DE LLIBRES I DE PÀGINES A INTERNET. LA PROPOSTA TENIA DUES PARTS: PREPARACIÓ DEL FONS AMB TÈMPERA BLAVA I RODETS. REPRODUCCIÓ DELS ELEMENTS NEGRES I VERMELLS AMB PINZELL.

ACTIVITAT CINQUENA:REPRODUCCIÓ DE L’OBRA: L’OR DE L’AZUR UN COP OBSERVAT EL QUADRE HEM ANALITZAT ELS ELEMENTS QUE EL FORMEN. L’ACTIVITAT S’HA DUT A TERME EN TRES FASES: PREPARACIÓ DEL FONS GROC AMB TÈMPERA I RODETS. L’ESTAMPACIÓ DEL SOL AMB UNA ESPONJA REPRODUCCIÓ DE LA RESTA D’ELEMENTS AMB CERES TOVES.

ACTIVITAT SISENA: ELS ESTELS EN L’OBRA D’EN MIRÓ DESPRÉS D’OBSERVAR MOLTES OBRES DE L’AUTOR HEM JUGAT A BUSCAR ELS ESTELS. ELS NENS I NENES HAN DESCOBERT QUE L’ESTEL TÉ DOS VESTITS: DE DIA ÉS MÉS GRUIXUT I DE COLORS DE NIT ÉS MÉS PRIM I DE COLOR NEGRE. LA TASCA HA CONSISTIT EN DIBUIXAR AMB CERES TOVES ESTELS. DESPRÉS HEM INTENTAT AMAGAR-LOS AMB TÈMPERA DILUIDA…I NO HEM POGUT.

ACTIVITAT SETENA: IMITEM UNA CERÀMICA: “MURAL DE L’AEROPORT DE BARCELONA” AMB LA TÈCNICA DEL COLLAGE HAN RETALLAT ELLS MATEIXOS ELS PAPERS DE COLORS I HEM COBERT UN MURAL AMB LA REPRODUCCIÓ DE LA CERÀMICA. HA ESTAT UNA ACTIVITAT COL.LECTIVA DE LES DUES CLASSES.

“EL NOSTRE MURAL”

ACTIVITAT VUITENA :EXPERIMENTEM ELS REGALIMS MIRONIANS EN ALGUNES OBRES DEL PINTOR ES POT APRECIAR EL REGALIM DE PINTURA. ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DE LES VAQUES HAN REPRODUIT LLIUREMENT UNA OBRA D’EN MIRÓ INTENTANT REFLECTIR ELS ELEMENTS MÉS CARACTERÍSTICS: SOL,ESTEL,LLUNA… UN COP SEC EL FONS HAN FET REGALIMAR LA PINTURA EN EL PLA VERTICAL, HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA ÚNICA. ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS LLEONS HAN FET REGALIMS NEGRES SOBRE FONS BLANC. UN COP SECS HAN PINTAT AMB TÈMPERES DE COLORS PETITS DETALLS.

ACTIVITAT NOVENA :IDENTIFIQUEM ELS COLORS MIRONIANS EN L’OBRA “DONA EN LA NIT” AMB AQUESTA ACTIVITAT VOLIEM ACONSEGUIR QUE IDENTIFIQUÈSSIN ELS COLORS QUE FEIA SERVIR EN MIRÓ. HAN PINTAT AMB CERES UNA REPRODUCCIÓ EN BLANC I NEGRE. EL RESULTAT HA ESTAT BRILLANT.

SORTIDA A LA NOSTRA CIUTAT EXPOSICIÓ: JOAN MIRÓ DE LA METÀFORA A L’OBJECTE HEM ESTAT DE SORT PERQUÈ A LA NOSTRA CIUTAT S’HA FET UNA EXPOSICIÓ.HI HAVIA OBJECTES QUOTIDIANS I LES ESCULTURES QUE AQUESTS VAN SUGGERIR A L’ARTISTA. HEM ANAT CAMINANT I L’HEM VISITADA. TENIR L’ART TANT A L’ABAST DELS INFANTS HA ESTAT MERAVELLÓS.

SORTIDA D’AMPLIACIÓ: VISITA A LA FUNDACIÓ MIRÓ DE BARCELONA COM A CLOENDA DEL PROJECTE HEM VISITAT LA FUNDACIÓ MIRÓ DE BARCELONA. ARA ÉS MOMENT DE GAUDIR AMB TOT EL QUE ENS HA MOTIVAT. ENS INTERESSA CONÈIXER L’ESPAI DEL MUSEU COM A EXPOSICIÓ DE TOT TIPUS DE PRODUCCIONS:ESCULTURES, PINTURES, TAPISSOS…..

ACTIVITAT DESENA: REPRODUCCIÓ D’UNA ESCULTURA: “CONJUNT DE LA DÈFENSE” A LA FUNDACIÓ MIRÓ HEM POGUT OBSERVAR LA MAQUETA QUE REPRESENTA A AQUEST CONJUNT ESCULTÒRIC. L’OBRA REAL ÉS MOLT MÉS GRAN. NOSALTRES LA HEM REPRODUIT AMB MASILLA BLANCA. DESPRÉS L’HEM GUARNIT AMB PINTURA ACRÍLICA DE COLORS.MIREU EL RESULTAT.

LA NOSTRA ESCULTURA

WEBQUEST D’AMPLIACIÓ http://www.xtec.cat/~rmarti58/

CONCLUSIONS QUALSEVOL PROPOSTA QUE ACOSTI ELS MENUTS AL MÓN DE L’ART I A LA SEVA EXPRESSIÓ ÉS MOLT RECONFORTANT. ELS NENS HAN GAUDIT EXPERIMENTANT TOT TIPUS DE TÈCNIQUES. LA SEVA ACTITUD DE DESCOBERTA HA ESTAT PLENA DE CURIOSITAT,INTERÉS I PREDISPOSICIÓ EN TOTES LES ACTIVITATS. ELS OBJECTIUS PREVISTOS S’HAN ASSOLIT AMB FACILITAT. SÓN CAPAÇOS D’EXPLICAR ELS TRETS QUE DEFINEIXEN BÀSICAMENT L’OBRA DE L’AUTOR. ELS RESULTATS PLÀSTICS HAN ESTAT FANTÀSTICS. RECOMANEM EL PROCÉS I LES ACTIVITATS PLANIFICADES AMB NENS DE 3 ANYS.