AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els determinants.
Advertisements

Les amistats estan fetes de trossets....
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
L’informe de laboratori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Per entrar a l’intraweb:
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Objectiu Educatiu Trienni
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Facebook.
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Thinkató Instruccions
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
Cant espiritual Joan Maragall.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Tatiana Fichter Nogal Bárbara Congost Gascó.
BIBLIOTECA - MEDIATECA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
NORMES DE CONVIVÈNCIA INSTITUT DE DELTEBRE Generalitat de Catalunya
EL QUADRAT LES MARIETES.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING! Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING! MÒDUL 5: ÚS SEGUR I RESPONSABLE DE LES XARXES 2n ESO

Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Els riscos a les xarxes socials Pluja d’idees sobre quins són els riscos que els alumnes coneixen. https://www.youtube.com/watch?v=inNJbdp1qh8 Després de veure el vídeo comentar en veu alta que els ha semblat i posar en comú les vegades que han fet alguna cosa semblant

Què fem a les xarxes socials? Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Què fem a les xarxes socials? Teniu un perfil personal a Internet? Parleu amb amics per Internet? Quines xarxes socials utilitzeu? Quants amics virtuals teniu? Heu agregat de vegades persones que no coneixíeu? Teniu penjades fotos que no voldríeu que les vegessin els vostres pares? Qualsevol persona podria retocar aquestes fotos? És possible que algú descobreixi on viviu o a quin centre estudieu?

A Internet feu el mateix que faríeu a la vida real? Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre A Internet feu el mateix que faríeu a la vida real? Teniu en compte que la manera de parlar no disgusti ni ofengui els altres i sigui correcta i amable? Respecteu les idees i opinions dels altres? És correcte agafar textos, vídeos, fotos fets per altres persones i penjar-los a Internet sense demanar-los permís ni esmentar qui ho ha fet?

Configuració de la privacitat a les xarxes socials Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Configuració de la privacitat a les xarxes socials Activitat per treballar a l’àrea de Tecnologia a l’aula d’informàtica. Vist el vídeo “La privacitat al Facebook -1, es practica per parelles com es configura la privacitat al Facebook. Possiblement alguns alumnes ja ho coneixen i poden ensenyar altres companys. https://www.pandasecurity.com/spain/mediacenter/guia- privacidad-facebook/

Guia de privadesa de Facebook Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Guia de privadesa de Facebook 1. Com configurar les llistes d'amics en Facebook 2. Com controlar la privadesa de les fotografies compartides en Facebook 3. Qui pot interactuar amb la informació que compartim en Facebook i amb el nostre perfil 4. Què poden veure les aplicacions de Facebook del meu perfil 5. Com controlar els anuncis de Facebook Es recomana que cada alumne repassi a casa seva com té la privacitat a cadascuna de les xarxes que utilitza.

Molta atenció a la webcam: utilització positiva i riscos. Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Molta atenció a la webcam: utilització positiva i riscos. https://www.youtube.com/watch?v=JgzHphn5ldY

La ciutadania digital. Omplir graella sobre el comportament a Internet Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre La ciutadania digital. Omplir graella sobre el comportament a Internet Ciutadania digital: Els ciutadans hem de respectar unes normes de convivència i saber protegir-nos dels diversos perills. Al món d’Internet passa el mateix. Per ser uns ciutadans digitals responsables hem de seguir unes normes bàsiques i evitar certs comportaments. La forma de comportar-nos a Internet, la Netiqueta, és molt important per tal d’evitar conflictes i perills.

Activitat per parelles. Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Activitat per parelles. Llegiu els enunciats i escriviu un signe + o un signe – segons si creieu que aquest comportament a Internet es positiu o negatiu. Comunicar-nos amb els altres de forma amable i respectuosa. Protegir la nostra informació privada i la dels altres a Internet. Evitar i intervenir en els casos de ciberassetjament. Intervenir a les xarxes de manera assertiva, respectant les idees i opinions dels altres. Donar els noms dels autors quan utilitzem les seves obres.

Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre Generalitat de Departament d'Ensenyament Institut de Deltebre COMPORTAMENT A INTERNET +/- NORMA RELACIONADA Rebre un WhatsApp d’un amic i no contestar. Si tenim sospites, indicis o proves, de que un nen o una nena és assetjat per Internet, s’ha de dir immediatament a una persona adulta. Insultar o amenaçar a algú per Internet de forma reiterada. Enviar o reenviar fotografies personals d’altres. Agafar una imatge de Googleimtages i copiar-la en un treball que estem fent sense dir de qui és. Intervenir en el grup de WhatsApp intentant no ofendre mai, defensant les nostre idees de manera assertiva. Saludar en iniciar una conversa a WhatsApp. No posar en un lloc públic el nostre nom, ni la nostra adreça, ni el telèfon. Donar les gràcies. Veure que uns nens estan gravant un vídeo de burla i no dir res. Fer un comentari en un bloc amb paraules ofensives per a l’autor i sense aportar cap raonament. Copiar un treball, encara que sigui un fragment i fer veure que l’hem fet nosaltres. Escriure un comentari a Facebook amb lletres majúscules Configurar el nostre perfil a Facebook com a “ públic”. Retocar la fotografia d’un nen o una nena i enviar-lo als meus grups de WhatsApp. Reenviar missatges que ofenguin un altra persona.