CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Elaboració d’un mapa temàtic
Un projecte telemàtic per :
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Una experiència a sisè de Primària
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
L’Expressió escrita.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Projecte d’estalvi energètic
DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
Dispositiu Local d’Inserció
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Curs d’Introducció a l’Ultimate
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
que necessites saber de la Biblioteca
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona) Didàctica de l’art Didàctica de l ‘arquitectura Esquema orientatiu per a treballar Patrinos Autor: Josep Baluja Barreiro

Què és PATRINOS? És un programa didàctic que té la pretensió de possibilitar la investigació, el coneixement i la divulgació del patrimoni monumental més proper als alumnes

ESQUEMA DE FUNCIONAMENT Divulgació: Penjat a la Xarxa telemàtica Escola A Estudi d’un element patrimonial propi Element patrimonial A Programa Didàctic del Camp d’aprenentatge Programa PATRINOS Element patrimonial B Estudi d’un element patrimonial propi Escola B

LA LECTURA DE UN EDIFICI Objectius Activitats prèvies Activitats a l’entorn de l’edifici

1. Objectius: Aprendre a llegir Aprendre a transmetre la lectura (comunicar amb la correcció sintàctica necessària)

2.Activitats de preparació prèvies a l’estudi de l’edifici objecte d’estudi -Tots els edificis tenen els següents elements: PLANTA, ELEMENTS DE SUPORT, OBERTURES, SOSTRES I TEULADES Per tant cal...

2.1 Familiaritzar els alumnes amb els conceptes arquitectònics (Patrinos). L’entorn més proper i més “conegut” és ideal: l´escola, una casa del poble, etc

2.2 Realitzar d’exercicis d’orientació i situació 2.3Aprendre a utilitzar les fitxes d’observació sistemàtica: presa de dades, redacció correcta i ordenada de tot el contingut de l’observació (Patrinos) (de parets, de plantes, de diversos elements de suport, d’obertures, de sostres.....)

3. Activitats a l’entorn de l’edifici objecte d’ estudi 3.1 Primer pas ( Treball a l’aula): -Aproximació teòrica a l’edifici objecte d’estudi: a)Investigació de la seva història (la biografia) b)Investigació de les característiques arquitectòniques de l’època (estil) (Patrinos) c)D’acord amb les dades del punt anterior, redactar una hipòtesi sobre les característiques possibles de l’edifici en qüestió

3.2 Segon pas (Treball de camp): -Recollida de dades sobre orientacio i situació -Recollida de dades sobre els elements exteriors: parets, decoració etc.(Patrinos) -Recollida de dades de l’interior (Patrinos) -Recollida de dades mètriques

3.3 Tercer pas (Treball a l’aula): -Sistematitzar, ordenar i redactar la informació i elaborar un dossier segons l’esquema següent o un altre -Història -Orientació -Situació -L’exterior -L’interior -Les dades mètriques -Comprovar la hipòtesi elaborada en el primer pas

4. Penjar el treball en la xarxa

PATRINOS www.xtec.es/dttarragona/patrinos