Riscs associats a les pantalles

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Centre d'Hàbits Saludables
Advertisements

ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Les amistats estan fetes de trossets....
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Víctor Orellana Iván de los ríos José David carranza
Els instruments musicals
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
Atenció a la dependència al Medi Rural
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
Les formigues.
Control de Retirada de Vehicles
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Palau dels comptes de Pignatelli
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Un bocí de pastís...?.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
SALUT MENTAL.
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
SALUT MENTAL.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
15 de novembre Dia sense alcohol
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
XIII a Setmana de la solidaritat
SALUT MENTAL.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Les taules de multiplicar
Interacció escola - entorn.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El programa per fer mapes conceptuals
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La vulneració dels drets socials
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
LES MÀQUINES.
Som humans. Per això a vegades….
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Riscs associats a les pantalles Santa Eugènia de Berga, febrer 2009 Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

Àmbit individual DEPENDÈNCIA DESDOBLAMENT DE CARÀCTER Més fàcil en casos d’abandonament familiar (moltes hores sol a casa), en joves amb trastorns psicològics i/o afectius (dificultats de relació...), amb pares o mares que substitueixen l’atenció pel consum (famílies separades...), amb pantalles a l’habitació sense control p/matern DESDOBLAMENT DE CARÀCTER Especialment el msn –el llenguatge del qual és estàndard i histriònic- permet construir un alter ego (més guai, més agressiu, més llençada...). Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

ASSETJAMENT DE TIPUS AGRESSIU EMOCIONS PRECOCES Haver de sentir o viure situacions afectives a edats que no toca o en estadis evolutius en els que encara no s’està preparat/da. ASSETJAMENT DE TIPUS AGRESSIU Pot ser d’una forma privada (converses a dos o més persones en un xat) o públiques (penjar comentaris degradants o insultants en un bloc d’accés públic o obert per a un grup determinat). ASSETJAMENT DE TIPUS SEXUAL Bàsicament per xats, es pot fer donant entrada a un desconegut presentat de forma virtual, o suplantant a un altre (entrant amb el seu sobrenom, aprofitant un xat encès...). Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

HIPERELACIÓ I TOT INSTANTANI SEDENTARISME Reducció de l’exercici físic (esport, moure’s, anar a buscar a col·legues...). TANCAMENT Els móns virtuals (xats, fòrums...) permeten construir tota una personalitat virtual que –podent ser força coneguda i amb prestigi- pot ocupar o substituir espais del cara a cara. HIPERELACIÓ I TOT INSTANTANI L’excessiva informació sense tractament ni digestió, i que tot sigui aquí i ara, pot dificultar el pensament abstracte i profund. Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

Àmbit grupal ASSETJAMENT TRENCAMENT DELS ESPAIS DE RELACIÓ La tendència a expressar-se de forma exagerada (en llenguatge i imatges) d’aquests canals, el seu anonimat (emprar pseudònims desconeguts), o la protecció que dóna no ser-hi presencialment, facilita que s’empri com a canal d’assetjament. TRENCAMENT DELS ESPAIS DE RELACIÓ Les relacions virtuals (de jocs en xarxa o xats) està traient el jovent dels seus espais de relació –el carrer, la plaça, el camp de futbet) i els està separant. Si està amb la colla és un tret de la joventut, podríem dir que els fa ser menys joves. Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

Àmbit Col·LECTIU CONCENTRACIÓ EMPRESARIAL PRÀCTIQUES ABUSIVES Unes quantes empreses (Google, Microsoft, Facebook...) estan concentrant cada cop més aquests serveis de comunicació i informació. PRÀCTIQUES ABUSIVES Aquestes empreses no només obtenen informació nostre, sinó que poden influir en la població consumidora (mitjançant publicitat general o personalitzada, donant un tipus d’informació concreta). Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

CONTROL EXCLUSIÓ FORÇOSA Tota comunicació que empri aquests mitjans permet el seu emmagatzement, la seva lectura (si és escrita), i la localització física de la persona (mòbil i IP). EXCLUSIÓ FORÇOSA La definició del terme analfabetisme tecnològic està ajudant a que les persones que no les empren (fet que no implica que tinguin menys comunicació) se sentin excloses. Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

FAMÍLIES LA PERVERSIÓ DE LES PANTALLES EDUCAR CAP A ON? Que la filla o el fill estigui pantallat, si bé pot ser un problema, també s’hi guanya perquè el tens “a casa” i endormiscat (ni parla, ni es queixa, ni crea conflictes). EDUCAR CAP A ON? Està bé educar en el seu ús (com fer-ne un de moderat i com actuar en cas que s’escapi de les mans) i també en el seu no ús (és imprescindible que hi hagi varietat entre les famílies i que no totes tinguin de tot). Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat

RECURSOS UNA EINA PER A JOVES SOBRE PANTALLES Http://elpep.info AIS; UNA ENTITAT EXPERTA EN TRACTAMENT DE JOVES AMB SOCIOADDICCIONS http://www.ais-sectas.org Educació per a l'Acció Crítica http://edpac.cat