La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat"— Transcripción de la presentación:

1 Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
L’Assertivitat és aquella conducta que permet a una persona actuar en base als seus interessos o necessitats

2 L’assertivitat és una manera d’entendre la vida i segueix uns principis lògics:
Respectar-se a un mateix Respectar als altres Ser directe Ser honest Tenir control emocional Saber dir no Saber escoltar Ser positiu Manejar el llenguatge no verbal

3 Models predominants en la relació interpersonal:
Assertiu o hàbil socialment Agressiu Passiu o no assertiu

4 Model Assertiu Què fa? Què pensa? Què sent? Parla fluïda
Tranquil·litat Seguretat Relaxació del cos Expressió de sentiments, tant positius com negatius Defensa sense agressió Capacitat per discrepar obertament Saber acceptar errors Sap dir que no etc Les seves convincions acostumen a ser racionals i no distorcionades Saben expressar els seus sentiments Coneix i creu en uns drets per ell mateix i pels altres Bona autoestima No es senten superiors ni inferiors respecte als altres Satisfacció per les seves relacions Respecte cap a un mateix Sensació de control emocional Aclareix malentesos

5 Model passiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu baix
Poca fluïdesa en la parla Tartamudeig No mira als ulls Silencis Mans nervioses Incomoditat Postura tensa Inseguretat Mirada baixa Consideren que així no molesten als altres senten la necessitat de ser estimats i apreciats per tothom Són persones sacrificades Sensació constant de sentir-se incomprès, manipulat, de no ser tingut en compte Baixa autoestima Molta energia mental interna però poca externa Sentiment de culpa Sensació d’impotència Deshonestedat emocional Frustació Ansietat

6 Model agressiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu alt
Parla contant Interrupcions Utilització d’insults o amenaces Contacte ocular retardor Cara i mans tenses Postura que envaeix l’espai de l’altre Tendència al contratac Que només importa ell Si no es comporten d’aquella forma és perque són vulnerables Ho situen tot en termes de guanyar o perdre Pensen que la gent és dolenta i mereix ser castigada Autoestima baixa Ansietat creixent Soledat Sensació d’incomprensió Culpa Frustació Sensació de falta de control Ràbia constant Honestedat emocional

7 Estratègies per afrontar l’asseritivitat
Tenir un bon concepte de si mateix Planificar els missatges Ser educat Guardar les disculpes per quan siguin necessàries No arraconar als altres No recórrer a les amenaces Acceptar la derrota quan sigui necessari

8 L’assertivitat ha de ser utilitzada sempre com a eïna de comunicació i relació interpersonal
Permet: Frenar o desarmar a les persones que ens ataquen Aclareixen equívocs Els altres es senten respectats i valorats Vol ser considerada persona bona però no tonta


Descargar ppt "Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat"

Presentaciones similares


Anuncios Google