Règim disciplinari El menjador és un servei de l’escola per atendre les necessitats de les famílies que vulguin aprofitar-lo, així doncs, tots els/les.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

Campus Virtual.
Elaboració de Plans Individualitzats
Podeu posar una foto del vostre centre
Què és un pla Individualitzat ?
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Instruccions Accidents Esportius
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
III Jornada de transport sanitari
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Objectiu Educatiu Trienni
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
L’HANBOL.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
Reunió amb centres adscrits
La vulneració dels drets socials
PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
BENVINGUTS !!!!.
Pla de convivència Marc legal:
  Incidències Davant de qualsevol incidència es seguiran els següents passos: Les monitores parlaran amb ells/es i els faran fer les reflexions necessàries.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

  Règim disciplinari El menjador és un servei de l’escola per atendre les necessitats de les famílies que vulguin aprofitar-lo, així doncs, tots els/les alumnes que el facin servir han de conèixer i respectar la normativa. A l’hora de solucionar les problemàtiques que poden sorgir al menjador, s’ha de seguir un procés. Segons sigui la gravetat del conflicte, aquest serà atès pel monitor/a, coordinador/a i/o direcció del centre. Les sancions imposades als alumnes hauran de ser proporcionals: A la seva conducte. A la seva edat. A les circumstàncies personals, familiars i socials per les que estigui passant. Es considerarà falta aquell acte que trenqui la convivència ja sigui al menjador, l’esbarjo, o la realització d’activitats. FALTES El servei de menjador diferencia tres tipus de faltes a les actuacions incorrectes dels alumnes. Tipologia d’incidències probables (aquesta llista té un sentit únicament enumeratiu, per tant no es limitada).

Faltes molt greus: La destrucció greu i intencionada, a les dependències del centre, de material i objectes de membres de la comunitat educativa. Les actuacions i incitacions a actuacions perjudicials per a la salut. La sortida del recinte escolar sense l’autorització corresponent. L’agressió física o amenaces contra membres de la comunitat educativa. Qualsevol falta greu reincident.   Faltes greus: Els actes d’incorrecció o desconsideració (falta de respecte) amb els membres de la comunitat educativa. Alterar l’ordre i la convivència del grup classe i, en general, qualsevol altre activitat del centre. El deteriorament del material dels companys/es o del centre. Qualsevol falta lleu reincident. Faltes lleus: Incompliment de totes aquelles normes generals del menjador a excepció de les que fan referència als apartats anteriors. Desobeir les indicacions que pugui determinar cada monitor/a al seu grup en funció d’aquesta normativa.  

SANCIONS Falta lleu: Amonestació oral Privació del temps d’esbarjo, realitzant tasques educatives. Faltes greus i molt greus: Compareixença davant la Direcció. Comunicació a les famílies i entrevista. Reparació econòmica dels danys causats al material del centre, companys/es o monitors/es. Suspensió del dret a la plaça del servei de menjador per un període de temps o per tot el curs escolar. Privació del servei de menjador La 1ª falta molt greu: 3 dies. La 2ª falta molt greu: 1 setmana. La 3ª falta molt greu: 15 dies. A partir de la tercera falta molt greu, pot suposar la pèrdua total del dret al servei. NO ES POT TREURE A CAP ALUMNE EL DRET A LA PLAÇA DEL SERVEI DE MENJADOR SENSE L’APROVACIÓ DE LA DIRECCIÓ DEL CENTRE.  

INFORMES D’INCIDÈNCIES Quan es produeixi una falta lleu, el monitor/a o el coordinador/a farà informe escrit i ho anotarà al registre d’incidències. Quan es produeixi una falta greu o molt greu, el monitor/a ho comunicarà al coordinador/a i es farà un comunicat d’incidència escrit per a la família amb còpia a la Direcció del centre. També s’anotarà al registre d’incidències. A més, es farà una entrevista amb les famílies. El comunicat d’incidència ha de constar de: Nom i cognoms de l’alumne. Els fets imputats. La data dels fets. Nom i cognoms de qui redacta el comunicat d’incidència. Destinataris. Propostes de resolució. La valoració de la responsabilitat del nen/a especificant agreujants atenuants de la seva conducta. Les sancions aplicables, si cal. Aquest comunicat s’entregarà al tutor/a de l’alumne, en un sobre obert, perquè el faciliti a la família. El coordinador comprovarà que el comunicat sigui retornat al centre dintre del període establert (1 dia).  

  Mesures urgents en cas d’accident Els monitors/es juntament amb el coordinador/a, en cas d’accident hauran de: Prendre les accions corresponents de forma consensuada amb el director/a del centre d’ensenyament i l’empresa. Informar telefònicament a les famílies dels alumnes afectats. Davant de qualsevol dubte, trucar al 112. Quan un nen/a usuari del menjador no es trobi bé, es trucarà a la família per comunicar-li el seu estat de salut i perquè el passin a buscar el més ràpidament possible. Mentre es vetllarà per la seva salut. En cas d'accident, es procurarà prendre la decisió més adient consultant amb els monitors ¡ coordinadora. En cas d'emergència medica, sempre es trucarà a la família per comunicar-li el fet succeït, per tal que es personi el més ràpidament possible al lloc on es troba el seu fill i es responsabilitzi de les actuacions medicoquirúrgiques a emprendre.   En cas d'accident greu, l'alumne serà traslladat, amb ambulància si es considera oportú. Automàticament, es comunicarà el fet a la seva família per tal que es responsabilitzin de les decisions medicoquirúrgiques que s'hagin d'adoptar.

Es recomana que el monitor referent de l’alumne en cas que no arribin els familiars al centre escolar, acompanyi a l’alumne en l’ambulància fins que arribin els familiars al centre mèdic. Informació  En tots els casos d’accident els responsables del menjador, faran un informe escrit pel centre i la família. Aquest informe quedarà anotat al llibre de registre d’incidències.   En els accidents greus i molt greus, es farà també un informe per l’empresa i es facilitarà el mes aviat possible. Medicaments  El personal del servei de menjador no pot donar cap medicament als alumnes sense tenir la recepta del metge i l’autorització dels pares, mares o tutors legals.    A la recepta i autorització ha de constar: Nom i cognoms de l’alumne. Data de la recepta. Durada del tractament. Dosi de la medicació. Nom, cognoms i D.N.I. de qui signa l’autorització. Data de l’autorització.  

Si no es porta aquesta autorització, amb totes les dades, no es donarà res a l’alumne. Pla d’emergència   Els usuaris del servei de menjador compliran les normes derivades del Pla d’emergència del centre. El centre facilitarà als monitors/res de menjador el pla d'evacuació ¡ les normes a seguir. El servei de menjador disposarà de farmaciola i del protocol d’acció en els diferents accidents que es produeixin.  

AL.LÈRGIES I INTOLERÀNCIES – DECÀLEG DEL MONITOR ESCOLAR( Disposar dels coneixements necessaris sobre les al·lèrgies, intoleràncies o malalties que afecten a l'alimentació. Sol·licitar Formació / informació al teu superior si tens dubtes a prop de la teva capacitació en relació a les dietes especials Els monitors nous han de rebre formació i informació clara sobre les dietes especials abans de fer-se càrrec de nens amb al·lèrgies o intoleràncies alimentàries Conèixer els efectes adversos d'una mala pràctica o un error amb la dieta especial i el pla d'actuació pautat en el centre en cas d'incident Conèixer quins nens del menjador tenen una dieta especial. Tot l'equip de monitors ha de conèixer i saber identificar tots els nens al·lèrgics, encara que no estiguin normalment sota la seva cura. Utilitzar estris de servei exclusius per a cada tipus de dieta i respectar el protocol de servei de dietes especials marcat al menjador. Supervisar sempre el contingut dels plats a servir a un comensal al·lèrgic. Ser l'últim filtre de control just abans que el nen ingereixi la seva dieta. PREGUNTAR SEMPRE en cas de dubte sobre el que podem o no servir. La comunicació amb cuina ha de ser clara i fluida. Si el dubte persisteix NO SERVIR Vigilar que el comensal al·lèrgic consumeix només els plats elaborats per a ell i que no ingereix menjar d'altres plats. Qualsevol incident o error, amb o sense conseqüències, ha de ser comunicat al superior de forma immediata