Cap a l’FCT en els cicles LOE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
Elaboració de Plans Individualitzats
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Àrea d’Afers Acadèmics
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
valors humans i socials
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
Com fer una presentació? Comunicació oral
LA VIDA DE LES PERSONES.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
· Tema seleccionat: Compartir.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Llengua catalana i literatura
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Transcripción de la presentación:

Cap a l’FCT en els cicles LOE El rei li va dir al petit príncep... A cadascú se li ha d’exigir el que cadascú pot oferir.

Una proposta per programar FCT en cicles LOE Empenta Oportunitat Resultats

perquè els cicles LOE ens apareixen com un ... Empenta Ens posen en marxa ... perquè els cicles LOE ens apareixen com un ...

que ens comença a cremar ...

Quan vegis les barbes del veí afaitar, ... i obeint la dita... Quan vegis les barbes del veí afaitar, ... posa les teves a remullar

que va sorgir en treballar el tema al grup de Q FCT oportunitat que va sorgir en treballar el tema al grup de Q FCT per tant, vàrem posar ...

Un munt de dubtes... Nou enfocament? RA? CA? ??????????? Al CRP de Martorell, de la mà d’en Feliu, ens va arribar una mica de ...

Vàrem fer una mica d’anàlisi... cal fer una programació de la FCT? com? quan? i després de donar-li “un parell de voltes” ... o algunes més ...

Programació general del mòdul ... van sortir tres “nivells”: Programació general del mòdul Programació general per cicle determinant les condicions necessàries pel seu correcte desenvolupament i fent referència a les activitats, resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació establertes al currículum. La programació es validarà pel departament de la família professional i la direcció del centre i podrà tenir vigència fins que es proposin canvis. Planificació anual (per curs) de la FCT Per exemple: nombre d’alumnat que hi ha al grup, les exempcions, alumnat que ja ha superat aquest mòdul amb anterioritat o demanen posposar-lo fins el curs següent, previsió de centres de treball... Programació individual de la FCT Programació-planificació individualitzada, que queda recollida en el conveni i en el “quadern” de pràctiques, on es relacionen, dates d’inici i final, horaris i el pla d’activitats pactat.

Resultats Vàrem necessitar una miqueta de cafè, te, xocolata, “coca d’en Lluis”, ... per acabar fent una proposta consensuada que pugui ser referència per a programar el mòdul de FCT dels cicles LOE. Posteriorment es van integrar les aportacions del grup de treball FCT-LOE.

La proposta de programació: Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació Referència curricular Activitats d’aprenentatge Adaptació de les curriculars Estratègies metodològiques Criteris de centre per l’organització de la FCT Criteris de la família professional Criteris específics del propi del cicle Avaluació, qualificació, recuperació Criteris i instruments per l’avaluació dels RA i per la qualificació i recuperació del mòdul Espais, equipaments, recursos Apartat addicional per indicar, si cal, bibliografia, recursos, condicions mínimes i/o adients que haurien de reunir determinats centres de treball o llocs específics de pràctiques, ...

Esperem que aquest document ens doni un punt de referència comú per poder afrontar la FCT dels cicles LOE amb ... èxit, qualitat i sobretot ...

(1) a totes les persones participants en l’elaboració d’aquesta proposta... (2) als companys i companyes que la puguin utilitzar... (3) a vosaltres... Gràcies!!!!!!

Les tres gràcies Raffaello (1504)