ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un mapa temàtic
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
I ARA, QUÈ PUC FER?.
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
DIADA DE La pau i la no violència.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Un test per pensar... Materials de
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Writer Fora dels límits!
Grups interactius a L’Esquitx
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació BATXILLERAT
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Departamento de Pedagogia Aplicada
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Convivència i Mediació Escolar
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano

CONTEXT Assignatura: “El nostre món. Els conflictes actuals” (optativa). Curs: 2014-2015 Nivell: 4t d’ESO Hores: 1 h/setmana Grup: 18 alumnes Tipus de centre: centre educatiu de baixa complexitat.

OBJECTIUS DE L’ASSIGNATURA Objectius principals: fer entendre als alumnes que els conflictes entre països han sigut una constant al llarg de la Història. conscienciar l’alumnat que Europa actualment és una mena “d’oasi de pau” però altres zones del món no. fer entendre als alumnes que els problemes dels “altres” també ens afecten a nosaltres.

OBJECTIUS DE L’ASSIGNATURA Altres objectius: conèixer la diferència entre crisi- conflicte-guerra, conèixer quines són les guerres actuals, conèixer com funciona el comerç d’armes (a qui beneficia..), etc.

COMPETÈNCIES TREBALLADES Tractament de la informació i competència digital, competència comunicativa lingüística i audiovisual, competència social i ciutadana, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència d’aprendre a aprendre.

CONTINGUTS Conceptes: conflicte, crisi i guerra. Per què hi ha guerres? Les guerres al llarg de la Història. Totes les guerres són justes? Localització actual de les guerres. Les guerres dels nostres dies. El paper de la tecnologia en les guerres actuals. El comerç d’armes. Empreses productores i països exportadors. Nosaltres enfront la guerra. L’opinió pública i la guerra.

ACTIVITATS Conflictes del futur Anàlisi d’un conflicte-crisi-guerra actual (en parelles) Elaborar un petit video informatiu sobre algun episodi del conflicte analitzat (en parelles)

ACTIVITAT. ELS CONFLICTES DEL FUTUR.

ACTIVITAT. ELS CONFLICTES DEL FUTUR.

ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE. AMÈRICA: EUA-Mèxic. Conflicte migratori + narcotràfic. Colòmbia-FARC. Procés de pau. ÀFRICA: Magreb (Egipte i Líbia). Somàlia. La pirateria. ORIENT MITJÀ: Iraq. Guerra contra EI. ÀSIA: Rússia-Ucraïna. Corea del Nord-Corea del Sud. Programa nuclear.

ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE. PAUTA: Elaborar un informe: localització en un mapa, origen i causes, desenvolupament, cronologia, bàndols enfrontats, objectius de cadascuna de les parts enfrontades, situació actual, perspectiva de futur, bibliografia o webgrafia utilitzada, el vostre punt de vista sobre el conflicte, etc. exposició oral davant la resta de companys, que a la vegada faran d’avaluadors dels seus companys.

ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE. Explicació clara i amb les seves pròpies paraules. Powerpoint ben fet (imatges/fotos) i ben estructurat. No han llegit. Treball ben documentat. Exposició objectiva. L’explicació no ha sigut avorrida, s’ha fet interessant. Exposició ben preparada. No hi ha faltes d’ortografia. Saben respondre a preguntes dels companys/professor. No donen l’esquena al públic. Imatges ben escollides. Alguna part explicada molt ràpidament. Excés de lletra. Donar l’esquena al públic. Nervis, inseguretat... Llegir molt. Un company/a intervé més que l’altre/a. No hi ha coordinació entre ells/elles. Faltava informació. L’exposició no és entenedora. Parlar fluix. Excés d’imatges. Tenir dubtes mentre s’explica. No estar concentrat quan s’exposa (riure, parlar amb altres companys/es). Fer comentaris que no venen al cas. Barrejar el català i el castellà. Comentar coses entre ells/elles mentre estan exposant. Mentre un/a exposa l’altre/a es distreu amb els companys/es. Falta de motivació a l’hora d’exposar.

ACTIVITAT. VIDEO. Aquesta activitat no ha tingut els resultats esperats.

VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA Alumnat: Assignatura entretinguda, enriquidora, pràctica i interessant, Consideren innovador treballar amb aquest tipus de continguts, El treball en parelles ha sigut positiu (colaboració i organització), Cal fer més exposicions orals. Es considera positiva l’avaluació entre iguals perquè permet valorar els companys i a la vegada aprendre d’ells.

VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA Professor: Valoració positiva: saben més del que diuen, en la majoria de les activitats hi ha hagut motivació, han sigut responsables amb la tasca encomanada, ara entenen una mica millor els conflictes que ens envolten. Els alumnes han construit informació, no només han estat simples consumidors de continguts

VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA Aspectes a millorar. Tot i ser una hora/setmana hi ha alumnes que l’han trobat pesada, Cal fer participar més els alumnes.

FI