L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

JOSEP MARIA ESTEVE GIBERT
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Pare Claret és un regal per a tots
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’AVALUACIÓ A PRIMÀRIA, des de la perspectiva de l’alumnat
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Descobrint un tresor amagat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Grups interactius a L’Esquitx
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Objectiu Educatiu Trienni
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
“El perfil de mestre i professor”
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Les taules de multiplicar
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Què passa amb ’examen final?
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Departamento de Pedagogia Aplicada
Concreció de la resposta educativa en el PI
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Aula Oberta IES Arnau Cadell
EL QUADRAT LES MARIETES.
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
III Jornada de transport sanitari
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018

TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2 PRIMERA SESSIÓ SEGONA SESSIÓ TERCERA SESSIÓ Avaluar, per a què? Es pot avaluar sense aprendre? Es pot aprendre sense avaluar? Avaluar més, qualificar menys QUARTA SESSIÓ Avaluació competencial, una avaluació compartida

OBJECTIUS DEL TALLER 1.Conèixer el contingut i les finalitats de l’ordre d’avaluació de l’educació primària. 1.Reflexionar sobre la pròpia pràctica en la gestió de l’avaluació dels aprenentatges dels alumnes i compartir- la. 1.Canviar o consolidar algunes de les pràctiques d’aula per a la millora dels aprenentatges de tots els alumnes. 1.Transferir els coneixements adquirits i les experiències realitzades a la resta de docents de la nostra escola. 3

METODOLOGIA □Lectura prèvia i vídeo introductori. □Presentació amb el contingut clau de cada sessió. □Pràctica per a realitzar-la al taller. □Pràctica per a realitzar-la a l’aula. □Per saber-ne més. um/inf_pri/cape/aval/index 4

Què vull aprendre amb la realització d’aquest taller? PRÀCTICA 0

Avaluar, per a què?

1. Què vol dir avaluar? 2. Per què parlem ara de competències? 3. Quins canvis implica avaluar per competències?

Vídeo Neus Sanmartí

Idees clau ➔ Quan l’avaluació serveix per aprendre és gratificant. ➔ L’avaluació és el motor de l’aprenentatge. No es pot aprendre sense avaluar. ➔ L’alumne és el protagonista de l’avaluació. La correcció només pot fer-la qui s’ha equivocat. ➔ Els bons aprenents són molt autònoms, són capaços de decidir què han de fer per millorar. ➔ La nota és la certificació del que hem après. Els nens poden qualificar-se.

Com ens agradaria que ens avaluessin? PRÀCTICA 1 ANOTA LES IDEES AL MURAL...

Avaluar és un procés en tres etapes: 11

12 Conceptes clau de l’avaluació per a l’aprenentatge Els aprenents Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin S’involucren en les tasques escolars i prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels errors i saben autoregular-se Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo 12

1. Què vol dir avaluar? 2. Per què parlem ara de competències? 3. Quins canvis implica avaluar per competències?

Si voleu canviar la metodologia, canvieu primer l’avaluació

15 Philippe Perrenoud titulava un article dient: “No em toqueu la meva avaluació!” Perquè si la toqueu ho he de canviar tot! (què ensenyar, com fer la gestió de l’aula, com seqüenciar els aprenentatges, com promoure’ls, com plantejar la relació amb les famílies…) PERRENOUD, P. (1993). Touche pas à mon évaluation! Pour un approche systémique du changement. Mesure et évaluation en éducation, 16 (1, 2),

COM ÉS AQUESTA AVALUACIÓ COMPETENCIAL? DES DE LA TEORIA… Revisió de documents DES DE LA PRÀCTICA Pràctiques d’aula o d’escola 16

LEMES DE L’AVALUACIÓ L’avaluació ha de servir per apoderar els infants per tal que puguin millorar. L’avaluació té sentit quan serveix per aprendre. 17

Com ajudar als alumnes a revisar les activitats que fem a l’aula? PRÀCTICA 2

Què treballarem a la propera sessió? Es pot avaluar sense aprendre? Es pot aprendre sense avaluar? 1. Com fer una avaluació més autèntica 2. Què vol dir aprendre? 3. Avaluar per continguts o per competències?