DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT Carme Palmés Rosa Cabré Rosa Mata Maite Corral CREDA Baix Llobregat – Curs 2010-2011
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT Intervenció en llenguatge a l’escola Intervenció logopèdica alumnes amb trastorns associats Intervenció amb alumnes amb pèrdua auditiva
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT Intervenció en llenguatge a l’escola Educació infantil. Trastorns de llenguatge Estimulació global de llenguatge. BLOC4. Jocs de representació. Intervenció dins l’aula. Retards i trastorns en la comunicació, la parla i el llenguatge. La logopèdia en l’atenció de les necessitats educatives especials. Programa d´estimulació pel desenvolupament fonològic dins l aula i/o petit grup. El desenvolupament del llenguatge a l´escola. El nen com aprenent del llenguatge
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT Intervenció logopèdica alumnes amb transtorns associats Enfocament inici intervenció logopèdica amb alumnes amb dificultats per a la interacció. Intervenció logopèdica amb nenes amb problemes motrius. Intervención con alumnos con diagnóstico de trastorno generalizado del desarrollo. Sistemes alternatius i augmentatius de com. Para persones amb TEA. Intervención psicopedagógica en el aspectro del autismo (TEA).
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT Intervenció amb alumnes amb pèrdua auditiva Bases per a la intervenció logopèdica amb alumnes DA. EI 3-6 anys. L'atenció dels alumnes sords en el marc escolar.
Trastorns de llenguatge Educació infantil. Trastorns de llenguatge Document per avaluar el perfil comunicatiu i lingúístic d’ alumnes en edat d´educacio infantil. DOCUMENT FITXA
Estimulació global de llenguatge. BLOC4 Concreció d’algunes situacions educatives del programa d’estimulació global del llenguatge estret del llibre “L’ús del llenguatge a l’escola”. DOCUMENT FITXA
Jocs de representació. Base teòrica sobre els jocs de representació. Recull de l’experiència concreta d’un centre . DOCUMENT FITXA
Intervenció dins l’aula. Anàlisi del curriculum d´infantil i aplicacions pràctiques per situacions de racons joc a Educació Infantil. DOCUMENT FITXA
Retards i trastorns en la comunicació, la parla i el llenguatge. La logopèdia en l’atenció de les necessitats educatives especials. Descripció de retards i trastorns en la comunicació i el llenguatge. Directrius bàsiques per a la resposta educativa. DOCUMENT FITXA
Programa d´estimulació pel desenvolupament fonològic dins l aula i/o petit grup. Resum del programa del desenvolupament fonològic recollit al llibre “L’ús del llenguatge a l’escola” . DOCUMENT FITXA
El desenvolupament del llenguatge a l´escola. Material elaborat per la formació impartida a mestres d’Educació Especial. Bases teòriques dels aspectes desenvolupats al llibre “L’ús del llenguatge a l’escola” i propostes pràctiques. DOCUMENT FITXA
El nen com aprenent del llenguatge. Material per presentar a famílies, que ofereix informació i estratègies sobre el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge. DOCUMENT FITXA
Enfocament inici intervenció logopèdica amb alumnes amb dificultats per a la interacció. Recull de materials i referències a l’entorn de les dificultats de la interacció i la comunicació. DOCUMENT FITXA
Intervenció logopèdica amb nens amb problemes motrius. Recull de dades teòriques a l’entorn dels nens amb afectacions motrius . Implicacions educatives. Eines avaluatives pel seu abordatge logopèdic. DOCUMENT FITXA
Intervención con alumnos con diagnóstico de trastorno generalizado del desarrollo. Eina per l’assessorament i intervenció en comunicació i llenguatge adreçada a la intervenció amb alumnes amb TGD. DOCUMENT FITXA
Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació per a persones amb TEA. Material que facilita informació sobre els aspectes relacionats amb els trastorns comunicatius i lingüístics de l’espectre autista. Descripció de sistemes augmentatius de la comunicació. DOCUMENT FITXA
Intervención psicopedagógica en el espectro del autismo (TEA). És un material d´assessorament als centres enfocat en els criteris d´escolarització, el tractament psicoeducatiu amb tècniques d´intervenció, d´aprenentatge i conductuals DOCUMENT FITXA
Bases per a la intervenció logopèdica amb alumnes DA. EI 3-6 anys. Criteris d’intervenció logopèdica amb l’alumnat amb DA de la Franja de EI. DOCUMENT FITXA
sords en el marc escolar. L'atenció dels alumnes sords en el marc escolar. Informació general sobre les PA i les seves implicacions a l’entorn escolar. DOCUMENT FITXA