ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
Advertisements

Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002.
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
1 u n i t a t L’educador infantil.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
de qualitat a l’administració local
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Com poden créixer les pime en el context actual
LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació.
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Evolució dels perfils professionals a logística
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Gestió de la qualitat en el litoral.
Projecte d’Itineraris Formatius
AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR DE LA DIPLOMATURA DE TURISME
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Margin Management Concept
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El futur dels RRHH al sector públic
ESTRUCTURA MATRICIAL (Orientada al projecte)
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
IV JORNADES DOCTORIALS
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
“Els Managers fan el mateix arreu el món
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Grabeplast sales management
Emprenedoria i iniciativa emprenedora
El departament de Recursos Humans
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Transcripción de la presentación:

ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004

Situació actual de l’empresa i les organitzacions Canvi continu. Importància de la qualitat, tan en processos com en productes. Eficiència i eficàcia Necessitat de lideratge de la creativitat.   Mercat Global, internacionalització. Necessitat d’Innovar per guanyar competitivitat.

AGENTS MOTORS D’INNOVACIÓ I PROMOCIÓ ECONÒMICA EMPRENEDOR : Donar sortida al mercat d’una oportunitat de negoci INTRAEMPRENEDOR : Actitud proactiva recerca de noves línies de negoci afavorint el creixement sostenible de l’empresa.  

Perfils professionals GESTOR MEDIADOR IMPULSOR METODIC

Característiques personals - necessitat de reconeixement. L’impulsor Característiques personals - necessitat de reconeixement. - Cerca de prestigi. - Imaginatiu, creatiu. - Impulsiu, ràpids en la seva presa de decisions. - Alta càrrega emocional en la seva presa de decisions. - Molta confiança en sí mateix. - Individualista. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Característiques personals El Gestor Característiques personals - Orientat a les fites i objectius professionals. - Eficaços i pràctics. - Pensament lògic. - Pensament fred. - Valora el temps. - Capacitat de gestió de recursos. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Característiques personals El Mediador Característiques personals - Orientat a les persones. - Evita el conflicte. - Valora les persones per damunt del temps. - Altruista. - Estil democràtic de lideratge.

Característiques personals - Analític. El Metòdic Característiques personals - Analític. - Perseverant. - Perfeccionista. - Gran resistència al treball. - Gran sentit de l’ordre. - Necessitat de controlar totes les variables.

Errors de l’Impulsor com a emprenedor Deixar-se portar per idees romàntiques, pocs realistes. Sobreestimar els esforços. Creure en el producte per damunt de l'estratègia de venda. Falta de planificació (inclús de pla d’empresa). Previsions massa optimistes. Presa excesiva de riscos. Excessiu endeutament. Mort per èxit de l’empresa.

Errors del Gestor com a emprenedor Excessivament orientat al procés. Orientació endogàmica de la gestió i de la estratègia d’empresa. Pobre motivació de l’equip. Absència de lideratge de la creativitat. Manca d'orientació al client. Excessiva documentació i burocràcia. Manca de política de recursos humans.

Errors del Mediador com a emprenedor Planificació del temps deficient. Replantejament constant. Pèrdua dels objectius. Manca de pensament assertiu i dificultats per prendre decisions. Mala gestió dels clients. Acceptació de “morosos”.

Errors del Metòdic com a emprenedor Previsions massa conservadores. Orientació excessiva al producte. Manca de creativitat en la producció i/o de línies de negoci Manca de Lideratge proactiu. Problemes de lideratge en general Manca d’habilitats per a la venda. Manca de visió holística de l’empresa  

C/ JORDI GIRONA 29 ED. NEXUS II Telf. : 93.413.76.23 Contacte RAQUEL EGEA (FORMACIÓ) C/ JORDI GIRONA 29 ED. NEXUS II Telf. : 93.413.76.23 Mail : raquel.egea@upc.es