La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna

Presentaciones similares


Presentación del tema: "eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna"— Transcripción de la presentación:

1 eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
minerva gestió Benchmarking en Innovació I Jornada Tècnica: compartim el què fem Unió Catalana d’Hospitals, 15 de setembre del 2009 Lídia López, Tomàs Alonso, Óscar Barbancho, Lluis Burgués, Anna Jover, Ignasi Nicolas, Damià Pujol, Jordi Pujol i Pedro Sols

2 Índex 1 Antecedents 2 Per què innovar 3 La solució: minerva gestió
4 Conclusions

3 Pla Ètica Institucional
Objectius Essencials Sostenibilitat social Sostenibilitat econòmica Excel·lència en qualitat Missió Diagnosticar, tractar i tenir cura de la salut dels nostres malats Visió Ser l’hospital referent del nostre barri Valors Transparència i compromís ètic Tracte humà i personalitzat Vocació d’excel·lència Solidaritat amb les persones i l’entorn Plans Estratègics: 2003 – 2007 i Pla de Qualitat EFQM Acreditació Gestió Basada en Processos minerva (suport a la gestió) Pla Ètica Institucional Pla de Responsabilitat Social Pla de Millores Socials Comissió RS i GE MarketPlace

4 2003: Línia estratègica “Qualitat”
Antecedents 2003: Línia estratègica “Qualitat” Gestió d’objectius Processos Gestió documental (normatives, plans, procediments) plan Cicle de millora contínua act do Certificacions: Acreditació ISO EFQM Gestió dels resultats (indicadors) Check check

5 Per què innovar: 2008: alt volum Objectius: 421 Documentació: 405
Indicadors: 462

6 Per què innovar: situació inicial situació final eines informàtiques
word, excel, access, web 2.0 centralització d’informació unitat de qualitat minerva gestió gestió d’incidències i accions de millora no si accés carpetes personals i internet, i integració amb correu electrònic circuit manual informatitzat visualització d’estats actualització difícil fàcil consulta autogestió burocràcia alta baixa

7 La solució: minerva gestió

8 Planificació del projecte
2007 2008 2009 gener ‘07 novembre ‘08 maig ‘09 setembre ‘09

9 Per a implantar els diferents mòduls es van seguir les següents fases:
Fases del projecte Per a implantar els diferents mòduls es van seguir les següents fases: prova pilot en un entorn reduït implantaci ó a tot l’Hospital desenvolu pament informàtic de l’aplicació detall de la solució i anàlisi funcional estudi previ de les necessitats a cobrir Durant tot el projecte s’ha comptat amb la col·laboració de persones de les següents àrees: Unitat de Qualitat Unitat de Comunicació Unitat de Sistemes d’Informació athenea solutions Àrea Assistencial Àrea de Desenvolupament de Persones Àrea Econòmica

10 minerva tasques: flux crear la tasca
assignar-la al tècnic corresponent incidència consulta suggeriment objectiu crear tasques relacionades planificar resoldre la tasca

11 minerva tasques: resultats
Des que es va posar en funcionament el gener del 2007 s’han gestionat un total de tasques, dividides en les tipologies: Documentació Mèdica i Arxiu 17011 Reparació i Conservació 15326 Ordres de Treball 14834 Informàtica 14092 Manteniment preventiu 8628 Programació de quiròfans 5108 Objectius Hospital Plató 1214 Compres i Inversions 933 Proveïdor informàtic 808 Farmàcia 377 Processos de Suport al Client 341 Procés Atenció Quirúrgica 315 Obres, reformes i trasllats 107 Diagnòstic per imatge 98 Protecció de dades (LOPD) 56 Procés Atenció en Hospitalització 46 Procés Atenció Ambulatòria 43 Hi ha hagut 680 persones de l’Hospital que han creat alguna tasca on-line, i hi ha 152 tècnics encarregats de la seva gestió.

12 llistat de tasques de l’usuari
minerva tasques: funcionalitats llistat de tasques de l’usuari

13 informació d’una tasca
minerva tasques: funcionalitats informació d’una tasca

14 planificació de tasques relacionades
minerva tasques: funcionalitats planificació de tasques relacionades

15 estadístiques i informes de l’ús de l’aplicació
minerva tasques: funcionalitats estadístiques i informes de l’ús de l’aplicació

16 crear i definir l’indicador
minerva indicadors: flux crear i definir l’indicador validar l’indicador toca informar un nou resultat? introduir el nou resultat l’Hospital el pot consultar comunicar el resultat als subscriptors i valorar-lo

17 minerva indicadors: resultats
Des de que es va posar en funcionament el novembre del 2008 s’han gestionat un total de 500 indicadors, dividits en les tipologies: Procés Suport al Client 97 Direcció Àrea Assistencial 95 Suport Àrea Assistencial 62 Procés Atenció Quirúrgica 55 Direcció General 50 Direcció Recursos Humans 46 Procés Atenció en l'Hospitalització 44 Direcció Àrea Econòmica i Patrimonial 25 Serveis Quirúrgics 11 Procés Atenció Ambulatòria Procés Atenció Urgent 4 Els indicadors són gestionats on-line per 131 persones de l’Hospital: 64 responsables d’indicadors, 16 validadors i 114 subscriptors.

18 llistat dels indicadors de l’usuari
minerva indicadors: funcionalitats llistat dels indicadors de l’usuari

19 definició de l’indicador
minerva indicadors: funcionalitats definició de l’indicador

20 resultats d’un indicador
minerva indicadors: funcionalitats resultats d’un indicador

21 consulta d’informes (Business Intelligence)
minerva indicadors: funcionalitats consulta d’informes (Business Intelligence)

22 consulta d’informes (Business Intelligence)
minerva indicadors: funcionalitats consulta d’informes (Business Intelligence)

23 minerva documents: flux
crear el document editar-lo amb l’ajuda dels col·laboradors validar el document l’Hospital el pot consultar toca revisar el document? crear una nova versió

24 minerva documents: resultats
Des que es va posar en funcionament el maig del 2009 s’han creat un total de 748 documents, dividits segons els tipus: procediment 463 resum reunió 88 contracte 84 procés 38 informació 18 normativa pla 16 manual usuari 11 consentiment 10 memòria 1 plantilla Els documents són gestionats on-line per 184 persones de l’Hospital: 107 responsables de documents, 90 validadors i 72 subscriptors.

25 cerca i consulta d’un document
minerva documents: funcionalitats cerca i consulta d’un document

26 creació d’un nou document
minerva documents: funcionalitats creació d’un nou document

27 consulta d’un document
minerva documents: funcionalitats consulta d’un document

28 edició on-line del document
minerva documents: funcionalitats edició on-line del document

29 minerva comunicació: funcionalitats
comunicats interns

30 minerva comunicació: funcionalitats
bloc

31 Conclusions VOLUNTAT PER ANAR MÉS LLUNY Lideratge Formació
Canvi cultural Delegació de responsabilitats Implicació dels professionals Treball en equip Constància VOLUNTAT PER ANAR MÉS LLUNY

32


Descargar ppt "eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna"

Presentaciones similares


Anuncios Google