La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El futur dels RRHH al sector públic

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El futur dels RRHH al sector públic"— Transcripción de la presentación:

1 El futur dels RRHH al sector públic
Fundació per a la motivació dels recursos humans Barcelona, 7 de novembre de 2002

2 Costa tant gestionar els recursos humans des de les administracions?
Francesc Solà Director General de Fira 2000 Ex-Gerent de la UPC

3 SI És tant difícil gestionar els RRHH a les administracions?
i aquest és el repte

4 La gestió, és gestió de persones tant a l’àmbit públic com al privat.
Singularitats al sector públic Prestació del servei en règim de monopoli Places, plantilles, RPT Manca d’incentius, en general Prima l’antiguetat, no la competència

5 Sentit patrimonial del lloc de treball
Sistema singular de provisió de llocs Lloc de treball de per vida Flexibilitat baixa o nul·la Ventall retributiu reduït Retribucions baixes més elevades, retribucions elevades més baixes

6 Més trets específics Rígid, poc flexible, massa homogeni Les regles de joc a les AAPP no són prou conegudes (dintre i fora) La gent no es vol moure Els propis treballadors fan el doble joc → Mantenir la norma, quan convé → Trencar-la quan queda curta

7 El nivell d’implicació es mesura per:
→ Si la institució funciona guanyo valor → Si la institució no funciona no en guanyo

8 públic vs. privat: una diferència fonamental
% temps dedicat a: Atraure i retenir persones que generen major valor afegit a l’organització Gestionar i resoldre (o disoldre) conflictes

9 L’èxit o el fracàs d’una organització depèn decisivament de la seva capacitat en atraure i retenir a persones compromeses Algunes preguntes: Estem atraient a les persones adequades? Les estem retenint? Promovem el seu desenvolupament? Fomentem la innovació i el reconeixement?

10 Un error massa extès Les AAPP projectem Imatge de servei públic
Utilitat pel ciutadà, client, usuari... Impostos ben invertits A fora, però no a dintre Procés d’identificació  existeix, però no es projecta tant cap a dintre com cap a fora

11 RRHH Administració de personal Disseny i implantació de polítiques
Relacions laborals

12 Algunes experiències a la UPC
A nivell institucional (Gestió del canvi) Pla estratègic Potenciar lideratges Contractes-programa (interns i extern) Implicació, responsabilitat Gestió de la qualitat Accountability Plans sectorials Impacte social

13 A nivell de RRHH Formació per a la Direcció (també als polítics)
La carta de compromís (per als caps) Avaluació personal i per unitat Processos de selecció: entrevistes, qüestionaris de competències, validació d’experiència, exercicis relacionats amb el que s’ha de fer Processos d’oposició: perfils específics Noves estructures organitzatives: NEO, Gabinets, Serveis... Desaparició paulativa de categories desfasades Coaching, monitoring Labolarització gradual D’administrador a gestor

14 La norma per la gestió de les persones: el sentit comú
Saber el que intentem fer Sempre hi ha una seqüència d’esdeveniments Les coses no es fan si ningú les fa Les coses mai surten com s’esperava Les coses són o no són Les coses s’han de veure des del punt de vista dels demés Fergus O’Connell Sencillamente Genial El sentido común de los negocios

15 Disseny de política i estrategia: un pla
Què fer? Disseny de política i estrategia: un pla Sabem a quin “negoci” ens dediquem? A qui va dirigit? Què se n’espera de nosaltres? Amb qui i amb què comptem?: recursos Humans Físics Econòmics

16 ../.. “Comercialitzar” els productes i serveis que oferim Armonitzar les expectatives i demandes de l’exterior amb els serveis que estem oferint Comunicar-ho a dintre i a fora

17 Algunes receptes (per a la discussió)
Estructurar l’organització al voltant de la política i l’estratègia La creació de valor públic, un element fonamental per millorar els processos d’implicació i identificació de la nostra gent No deixis que els que treballin a l’organització central es quedin sempre allà (cal anar a primera línia de trinxera) Posar-te sempre a la pell del client o ciutadà Estructurar l’organització a partir de la informació i la comunicació i no al voltant de la jerarquia Prendre riscos, transgredir la norma, vorejar la llei

18 En perpetuo estado de fricción es como se encienden las cerillas
Manifiesto Furero


Descargar ppt "El futur dels RRHH al sector públic"

Presentaciones similares


Anuncios Google