La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Com poden créixer les pime en el context actual

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Com poden créixer les pime en el context actual"— Transcripción de la presentación:

1 Com poden créixer les pime en el context actual
Sant Joan Despí, 15 de novembre de 2013 Oriol Amat, UPF

2 Punts 1.Cicle de vida de les empreses 2.Fase d’alt creixement 3.Fase posterior a l’alt creixement 4.Empreses centenàries 5.Conclusions

3 Cicle de vida de les empreses
10900 603 104 51 Organitzacions que mantenen Creixement 1200 208 Excedent positiu Lideratge Idea-Visió Creativitat Innovació Qualitat Cost-Preu Marketing Cooperació Finançament Capital Organitzacions amb evolució més ralentitzada Organitzacions amb problemes importants Nº d’anys des de la creació de l’empresa Any Any Any 14 Pèrdues Font: Amat, O., Hernández, J.M., Fontrodona, J i Stoyanova, A. (2011): Les empreses d’alt creixement, Generalitat de Catalunya, GEM i elaboració pròpia

4 Estudi: Empreses d’alt creixement
Definició: Creixement anual mínim del 20% en tres anys seguits i mínim de 10 treballadors (Eurostat, 2007) Objectius de la recerca: -Identificar les fases del cicle de vida de les empreses -Factors clau de l’èxit o fracàs d’una empresa al llarg del cicle de vida -Factors que impulsen el creixement

5 Rellevància: empreses d’alt creixement en el període Grans generadores d’ocupació Font: SABI (consulta juny 2013) 2007 2008 2009 2010 2011 Nº empleats 51391 72858 86729 111277 133010 Increment 42% 19% 28% 20%

6 Fases de l’estudi 1999: Empreses d’alt creixement en 1994-1997
2009: Situació en 2007 de les empreses d’alt creixement 2010: Empreses d’alt creixement en 2013: Situació en 2011 de les empreses d’alt creixement Empreses d’alt creixement

7 Punts 1.Cicle de vida de les empreses 2.Fase d’alt creixement 3.Fase posterior a l’alt creixement 4.Empreses centenàries 5.Conclusions

8 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 % empreses que augmenten ingressos 49% 55% 32% 27% 43% 42% 56% % empreses amb beneficis 41% 46% 24% 20% 61% 58% 68% Benefici net / Vendes 3,7% 3,9% -2,6% 1,6% 2,8% 2,1% 2,7% Font: Elaboració pròpia amb dades de SABI (novembre 2013)

9 Cicle de vida de les empreses
10900 603 104 51 36 Organitzacions que mantenen creixement 1200 208 Lideratge Aposta per persones Retribució variable Orientació al mercat Innovació i qualitat Cooperació Marketing Internacionalització Capital Excedent positiu Lideratge Idea-Visió Creativitat Innovació Qualitat Cost-Preu Marketing Cooperació Finançament Capital Organitzacions amb evolució més ralentitzada Organitzacions amb problemes importants Nº d’anys des de la creació de l’empresa Any Any Any 14 Pèrdues Font: Amat, O., Hernández, J.M., Fontrodona, J i Stoyanova, A. (2011): Les empreses d’alt creixement, Generalitat de Catalunya, GEM i elaboració pròpia

10 de les empreses d’alt creixement
Factors clau d’èxit de les empreses d’alt creixement Finances prudents i creixement equilibrat: VADB Creació de valor Rendibilitat Capacitat de creixement Palanquejament Capitalització Rendiment Reinversió beneficis Beneficis Vendes 35%-13% Clients satisfets Nous productes Exportació Aprofitaria aquesta diapositiva per explicar el perfil de les gaseles del període Diversificació controlada Internacionalització Eficiència en despeses i actius Qualitat total Orientació al client Innovació 2,4%-0,7% 70%-5% 2,5%-1% Formació Incentius Implicació del personal

11 Claus: Innovació, internacionalització, professionalització, dimensió, flexibilitat, capitalització... 20% beneficis per al personal: implicació i incentiu a les idees I+D: 10-15% vendes 10 productes any 88% d’èxit (normal 60% fracàs) Dinamisme internacional 70 països, 90% vendes 11

12 Punts 1.Cicle de vida de les empreses 2.Fase d’alt creixement 3.Fase posterior a l’alt creixement 4.Empreses centenàries 5.Conclusions

13 Cicle de vida de les empreses
Organitzacions que mantenen creixement (2,76%) 10900 603 104 51 36 1 1200 208 Ambició i professionalització Innovació i qualitat Proporció capital/deute Marketing i internacionalització Dimensió Cooperació Succesió i gestió conflictes Excedent positiu Organitzacions amb evolució més ralentitzada (78,34%) Organitzacions amb problemes importants (18,90%) Nº d’anys des de la creació de l’empresa Any Any Any 14 Pèrdues Font: Amat, O., Hernández, J.M., Fontrodona, J i Stoyanova, A. (2011): Les empreses d’alt creixement, Generalitat de Catalunya, GEM i elaboració pròpia

14 Exemples de diferències en les empreses d’alt creixement
Vendes i beneficis augmenten Preguntes del questionari No Sí molt % de Recursos propis / (Rec.propis+Rec. aliens) 35,1% 50,9% 53,9% % Exportacions sobre Vendes 7,8% 20,8% 26,4% % I+D / Vendes 0,4% 2,0% 3,7% ¿Té certificació de qualitat? (% de sí) 17,0% 37,7% 55,6% % Devolucions de productes 1,4% 0,9% 0,6%

15 Exportació Variació ocupació 2011 Mitja empreses -6%
Empreses que exporten +2% Empreses que inverteixen en el exterior +14% Font: INE y COFIDES, 2012

16 Víes de creixement Productes nous Clients actuals Clients nous
Productes actuals Mercats nous 16

17 Límits en la reducció de costos
El 80% dels plans de reducció de costos fracassen. Causes: falta lideratge, tenacitat (Ernst &Young, 2009)

18 Dimensió

19 El problema de la manca de dimensió
CEC (2011) i CAREC (2013) - Cultura i entorn (control empresa, poca cooperació, idiomes, sectors madurs...) - Escasa inversió en R+D+i - Restriccions finançament (borsa, capital risc, crèdit bancari...) - Marc regulador - Escasa ambició

20 Dimensió Font: GEM 2006

21 Punts 1.Cicle de vida de les empreses 2.Fase d’alt creixement 3.Fase posterior a l’alt creixement 4.Empreses centenàries 5.Conclusions

22 Factors diferencials de les empreses centenàries
QUI? Actitud proactiva i flexible davant del canvi Visió a llarg termini Èxit en la succesió QUÉ FA L’EMPRESA? Innovació permanent Sector en creixement Orientació al client Producte diferenciat i marca potent COM HO FA L’EMPRESA? Molt capital Costos controlats Ingressos creixents Passió per la qualitat Elevada rendibilitat Excés de liquiditat Poc dividend

23 Punts 1.Cicle de vida de les empreses 2.Fase d’alt creixement 3.Fase posterior a l’alt creixement 4.Empreses centenàries 5.Conclusions

24 5. Conclusions Necesitat d’augmentar el nombre d’emprenedors
Entorn business friendly Innovació i avantatge competitiu Importància de les empreses d’alt creixement Problema de dimensió Claus de competitivitat: ambició, apostar per las persones, capitalització, I+D, qualitat, internacionalització, gestió conflictes…

25 Referències Amat, O. i Lloret, P. (2013): Avançant: claus de les empreses que sobreviuen i creixen, Profit, Barcelona. Amat, O., Hernández, J.M., Fontrodona, J. i Stoyanova, A. (2011): Les empreses d’alt creixement, Generalitat de Catalunya., Barcelona. Global Entrepreneurship Monitor (2013): Informe Executiu 2012.

26 Com poden créixer les pime en el context actual
Oriol Amat, UPF @oriolamat


Descargar ppt "Com poden créixer les pime en el context actual"

Presentaciones similares


Anuncios Google