La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gestió de la qualitat en el litoral.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gestió de la qualitat en el litoral."— Transcripción de la presentación:

1 Gestió de la qualitat en el litoral.
El litoral i l’activitat econòmica. Els ports esportius: noves oportunitats per un turisme sostenible Jordi Carmona Club Nàutic Estartit

2 1 amarrador cada 25 metres de costa
580 Km de costa de visitants places (hotels, campings, pensions, residències) 45 (43 ports esportius) instal·lacions nàutiques amarradors embarcacions esportives amb llicència 1 amarrador cada 25 metres de costa

3 Catalunya: UE: 46 hab/amarrador Estat espanyol: 308 hab/amarrador
Catalunya: 261 hab/amarrador Espanya: embarcacions amarradors Catalunya: Ports (15,7%) Amarradors (24,1%) Comunitat Autònoma amb més embarcacions i amarradors

4 Qualitat (servei, medi ambient, esport/formació)
Negoci producció indústries Nàutiques (2002): € (increment d’un 5 % anual) Activitat ports esportius a Catalunya: 559 llocs de treball directes i fins a 1300 durant l’estiu Facturació de € Noves oportunitats: Qualitat (servei, medi ambient, esport/formació) Estacionalitat (277 dies navegables ocupació d’un 70% hivern) Turisme nàutic sostenible

5 Turisme nàutic sostenible
Equilibri entre actiu/passiu medi ambiental Actiu: FLUX DE SERVEIS I BENS (presents i futurs) basat en la preservació de recursos naturals i ambientals INVERSIÓ, FORMACIÓ, ACTUACIÓ Passiu: RISC/DANY AMBIENTAL Disminució actiu, efectes comptables És una obligació financera?

6 GUANY O PÈRDUA OPORTUNITATS / COMPETITIVITAT QUANTIFICABLE
Balanç medi ambiental Eina de GESTIÓ Augment / disminució ACTIU Disminució / augment PASSIU GUANY O PÈRDUA OPORTUNITATS / COMPETITIVITAT QUANTIFICABLE ANALITZABLE PERSPECTIVA FINANCERA

7 Model de gestió basat en:
Qualitat de servei Oferta esportiva i formativa Medi ambient Política inversions Actiu Impacte positiu en el territori Economia i oportunitats Prestigi Qui paga els costos? usuaris Qui rep els beneficis? usuaris i residents territori Nàutica esportiva/Ports Equilibri territorial Sostenibilitat

8 CANVI IMATGE SOSTENIBILITAT FUTUR Nova ORIENTACIÓ ESTRATÈGICA
Eina Balanç Medi Ambiental Noves OPORTUNITATS / COMPETITIVITAT Objectius / Indicadors Qualitat de servei Oferta esportiva i formativa Medi ambient Política inversions CANVI IMATGE SOSTENIBILITAT FUTUR

9 Infrastructures existents
Punt net. Recollida selectiva de deixalles industrials i domèstiques. Altres punts de recollida domèstica distribuïts estratègicament pel port. Kits de lluita contra la contaminació en casos d’emergència. Gestor autoritzat

10 2.417 entrades/13.479 dies/40.437 pernoctacions
2003 2.417 entrades/ dies/ pernoctacions 2.411 alumnes escola de vela 218 alumnes crèdit navegació i ecologia 1200 litres hidrocarburs separats 2,9 Tn recollida selectiva dins el port 12 m3 residus voluminosos (ferro i fusta) Sensibilització/Comunicació ISO14001/EMAS Planta de tractament aigües de carenatge Qualitat de servei Oferta esportiva i formativa Medi ambient Política inversions

11 GESTOR AUTORITZAT (OLIS) CLAVAGUERAM (Aigües residuals)
Infrastructures Instal·lacions de bombatge d’aigües olioses de sentina i aigües residuals. GESTOR AUTORITZAT (OLIS) CLAVAGUERAM (Aigües residuals)

12 servei, medi ambient, esport/formació
USUARIS I TERRITORI

13 Polítiques orientades a: Previsions financeres medi ambient i
contingències medi ambientals (passiu medi ambiental) Equilibri pressupostari Reinversió guanys Qualitat de servei Oferta esportiva i formativa Medi ambient Política inversions

14 Vocació de servei Clubs Nàutics Concessions


Descargar ppt "Gestió de la qualitat en el litoral."

Presentaciones similares


Anuncios Google