OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Durada dels estudis = 2000 hores
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
El viatge de Primària a Secundària
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Història i Cultura de les Religions
Dispositiu Local d’Inserció
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
les competències bàsiques
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Interacció escola - entorn.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
Caixes de descobriment
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Serveis Socials Generals
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Tallers 2n. Trimestre
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi d’etapa. Afavorir el coneixement de l’ESO. Resoldre dubtes i preguntes Positivitzar la nova situació.

Etapa de PRIMÀRIA Objectius: 6 cursos acadèmics (edat 6-12 anys) 3 cicles: inicial, mitjà i superior. Objectius: * Adquirir una BASE COMUNA que els permeti assegurar el seu desenvolupament personal i social (proporcionar elements bàsics de cultura). * Desenvolupar la capacitat d’esforç, de treball i d’estudi. * Adquirir i desenvolupar les habilitats i les competències relatives a l’expressió i comprensió oral i escrita.

Etapa de SECUNDÀRIA Objectius: 4 cursos acadèmics (edat 12-16 anys) 2 cicles (1r,2n – 3r,4rt) Objectius: * Preparació per accedir a la FP específica de grau mig o al Batxillerat. * Preparació per la incorporació a la vida laboral. * Adquirir una formació per fer front als deures i exercir els drets com a ciutadans. Objectiu general ESO: que adquireixin eines per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir en la societat.

Com ajudar els alumnes en la nova etapa? Assessorament Informació Canvis d’etapa Adolescència Com ajudar els alumnes en la nova etapa? Assessorament Informació

C a n v i s ENTORN: Edifici, companys, professorat... SOCIALS: Relació amb els pares, amics, professors Importància de les amistats Altres interessos: extraescolars, amics... PSICOLÒGICS: Etapa de desconcert, rebel·lió Fenomen “voler ser grans abans d’hora” Grans (6è Primària)  Petits (1r ESO) FÍSICS: Canvi hormonal Existència de diferències de creixement METODOLÒGICS: Més matèries, més deures, treballs en grup... 1 professor per matèria

ADOLESCÈNCIA Canvis d’humor sense motiu aparent Inici de la maduració sexual Fenomen dels ídols Necessiten sentir-se socialment independents Conductes no desitjades. Períodes de rebeldia

Assessorament i Informació TRASPÀS d’INFORMACIÓ de l’escola a l’institut. TRACTAMENT DIVERSITAT Adaptacions curriculars Plans Individualitzats Treballs cooperatius / Desdoblament grups.  Figura del TUTOR/A