IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

Elaboració de Plans Individualitzats
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Vilafranca del Penedès
Antecedents (el context) Centre IATIC
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Treball col·laboratiu
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN PROJECTE DE MILLORA DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES A TRAVÉS DE LES EINES D’APRENENTATGE IES CAN JOFRESA Terrassa

L’INSTITUT Institut d’ESO i Batxillerat: 3 línies a 1r. i 2n. 4 línies a 3r. i 4t. 3 grups a Batxillerat Antic centre de Batxillerat amb 29 anys d’història. Alumnat provinent de 6 centres de primària. Claustre de 50 professors en plantilla

L’ALUMNAT Alumnat amb nivell socioeconòmic baix i molt poques expectatives acadèmiques. Aproximadament un 40% dels alumnes que arriben a l’Institut no tenen aprovat el Cicle Superior de primària. Tenim un 30% d’alumnat d’origen immigrant, majoritàriament provinent del Marroc i de països Llatinoamericans. També hi ha alguns alumnes d’ètnia gitana. Tenim un grup d’alumnes amb un bon nivell d’aprenentatge i amb ganes d’estudiar

CONTEXT DEL PROJECTE: PLA DE MILLORA Vist com a una oportunitat Compta en la seva elaboració amb la implicació i participació del Claustre Fases: Elaboració de la DAFO amb les aportacions individuals de tot el professorat Proposta i priorització de les estratègies més adequades per aconseguir els objectius a través d’una metodologia participativa (Metaplan) Concreció de les activitats per a cada estratègia a través de la creació de grups de treball voluntaris Desplegament i temporització d’aquestes actuacions a través de l`Equip Directiu i aprovat pel Claustre i el Consell Escolar.

PROJECTE PER A LA MILLORA DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES A TRAVÉS DE LES EINES D’APRENENTATGE Una de les estratègies per aconseguir el primer objectiu del Pla:La millora del resultats educatius. Actuacions que concretaven aquesta estratègia en el curs 2006-2007: 2. Disseny d’un programa de foment i dinamització de la lectura 1. Elaboració d’una programació completa de tècniques d’estudi per a tota l’etapa i distribució del contingut per matèries i cursos.

1. PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UNA PROGRAMACIÓ COMPLETA I CONSENSUADA DE TÈCNIQUES D’ESTUDI Recull de tot el material disponible en el centre, assumit per la coordinació del Pla de Millora Llistat de tècniques d’estudi generals per treballar des de la tutoria i tècniques específiques per introduir des de les diferents matèries i proposta d’una distribució per cursos Els Departaments valoren la proposta i decideixen quina tècnica assumiran des del Departament En Comissió Pedagògica es posa en comú les aportacions de cada Departament i s’aprova un primer document de treball

Cada Departament elabora la documentació de suport de la tècnica assignada i la fa arribar a la Coordinació del Pla de Millora que la unifica i li dóna una mateixa coherència. En un dels Claustres de final de curs es presenta el document provisional unificat amb la distribució per Departaments i cursos i la proposta de temporització del curs 2007-2008. A l’inici d’aquest curs en una sessió de Claustre es recorda tot el procés seguit i es reparteix el Document provisional per a ser revisat pels Departaments. En Comissió Pedagògica es valoren les propostes de modificació presentades pels Departaments i se n’incorporen algunes al Document. En el darrer Claustre de setembre s’aprova per unanimitat el Document definitiu de programació de les Tècniques d’estudi

EN AQUESTS MOMENTS... Els alumnes de 1r. i 2n. d’ESO tenen una hora setmanal de Tècniques d’Estudi assumida pels tutors per desenvolupar les tècniques generals. Cada Departament elabora activitats concretes per poder introduir la tècnica dins de la seva matèria. Des dels Equips Docents amb la col·laboració de l’Equip de Pla de Millora es coordina l’aplicació progressiva de la programació. La Comissió Pedagògica establirà criteris d’avaluació per aplicar des de cada matèria i poder valorar l’eficàcia de la programació.

2. PROGRAMA DE FOMENT I DINAMITZACIÓ DE LA LECTURA Biblioteca a l’aula Punts de lectura Club de lectura de centre

BIBLIOTECA A L’AULA Matèria de primer Objectius Metodologia Consolidar i crear els hàbits de lectura Adquirir la competència lectora i el gust per la lectura. Desenvolupar l’esperit crític i potenciar l’autonomia personal Metodologia Utilització de les biblioteques mòbils d’aula Valoració dels textos llegits Reflexió sobre la lectura Participació activa en la dinamització de la lectura

Punts de lectura Plafons de lectura situats a punts estratègics del centre. Participació dels alumnes: Confecció i construcció dels plafons Selecció de textos Programació d’activitats trimestrals

Club de lectura de centre Activitat voluntària adreçada a tots els membres de la comunitat educativa. Comissió organitzativa mixta Lectura d’un llibre cada trimestre Activitats: Pàgina web del centre, Passi d’una pel·lícula: “La vida es bella” Exposició a la biblioteca Xerrada: Amical de Mathaussen Tertúlia literària