Principis de l’entrenament

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Advertisements

FITNESS UN HABIT DE VIDA SALUDABLE
La resistència Concepte:
Mètodes d’entrenament de la força
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
Planing d’Entrenament Nadal 09-10
L’adaptació a l’esforç físic
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Què hem estat fent aquests anys?
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
UD 1. Activitat Física i Entrenament
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
ESTRÈS i ANSIETAT.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Entrenament de la resistència
ENTRENAMENT.
Pobla de Segur, 2010 Jordi Canals
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Presentació de la Guia per a la identificació i
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
L’Absentisme Laboral a la Indústria Catalana. 64 experiències
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Educació Infantil i Primària
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
les competències bàsiques
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Promoció de la salut i programació sanitària
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Transcripción de la presentación:

Principis de l’entrenament Concepte Preceptes científics que regeixen la planificació i execució del procés d’entrenament, fent atenció als processos d’adaptació biològica. Objectius Ordenar sistemàticament els passos i fases dels processos d’adaptació Determinar les línies directrius dels mètodes d’entrenament

Principis de l’entrenament Relacionats amb l’estímul Relacionats amb els sistemes als que es dirigeix Relacionats amb la resposta a l’estímul Varietat Continuitat Reversibilitat Modelació Sobrecàrrega Adequació Multilateralitat Especialització Individualització Participació activa

Principi de la varietat Els estímuls aplicats en els programes d’entrenament cal que siguin variats, per tal d’evitar la monotonia i l’adaptació estàndard Variació en: espais materials exercicis activitats ... Els mitjans d’entrenament utilitzats volum intensitat densitat descans Els nivells de càrrega de l’estímul

Principi de la continuïtat Cal que els estímuls d’entrenament es repeteixin de manera continuada per tal d’aconseguir millores en el rendiment Com? encadenant cicles per assegurar la continuïtat dels efectes entrenants continuïtat lògica i psicològica. mesurant i controlant els intervals de descans evitant les aturades innecessàries

Principi de la reversibilitat L’absència d’estimulació provoca la pèrdua de les adaptacions aconseguides Consideracions millores ràpides, pèrdues ràpides millores lentes, pèrdues lentes la C.F. es perd a ritme del 10% per setmana d’inactivitat es requereix el triple del temps per recuperar la resistència perduda per la inactivitat de manera general es requereix el doble o triple del temps per recuperar el nivell de C.F.

Principi de la modelació Els continguts de l’entrenament han de ser un model de les característiques de l’activitat per la que s’entrena (posicions, estructura del treball, volum, intensitat, complexitat de les tasques, ...) MODEL TÈCNIC GENERAL CARACTERÍSTIQUES INDIVIDUALS MODEL TÈCNIC INDIVIDUAL + =

Principi de l’increment progressiu de la càrrega Només l’augment gradual i progressiu de les càrregues aconseguirà una millora en el nivell de condició física. Suma d’adaptacions adaptació estímul estàndard efecte = - + temps

Principis de l’entrenament Relacionats amb l’estímul Relacionats amb els sistemes als que es dirigeix Relacionats amb la resposta a l’estímul Varietat Continuitat Reversibilitat Modelació Sobrecàrrega Adequació Multilateralitat Especialització Individualització Participació activa

Principi de l'adequació La càrrega ha de ser adequada al tipus i característiques de la capacitat que volem desenvolupar Els efectes entrenants són específics en relació a l’estímul que s'utilitza en les tasques d’entrenament. Per això cal adequar-les a: els sistemes energètics sol·licitats als grups musculars implicats les accions i situacions motrius les condicions ambientals de l’activitat o esports pels quals s’entrena

Principi de la multilateralitat Qualsevol entrenament especialitzat cal que tingui una base centrada en l’entrenament polifacètic i variat. Etapes de l’entrenament Alt rendiment Edat Entrenament especialitzat Desenvolupament multilateral

Relació entre multilateralitat i entrenament especialitzat

Principi de l'especialització Després d’una base d’entrenament multilateral la millora del rendiment es centrarà en la especialització de l’entrenament. Tipus de preparació física 1. Preparació física general (P.F.G.) 2. Preparació física específica (P.F.E.)

Relació entre la PFG i la PFE i el volum total d’entrenament per edats

Principis de l’entrenament Relacionats amb l’estímul Relacionats amb els sistemes als que es dirigeix Relacionats amb la resposta a l’estímul Varietat Continuitat Reversibilitat Modelació Sobrecàrrega Adequació Multilateralitat Especialització Individualització Participació activa

Principi de la individualització Per tal de tenir una bona adaptació l’aplicació de càrregues he de tenir en compte les característiques de l’individu Característiques en relació a: la resposta adaptativa l’edat i el sexe el nivell de condició física habilitats tècniques al nivell psicològic, intel·lectual i d’aprenentatge experiència esportiva, ...

Regles per atendre la individualització Anàlisi de la capacitat de rendiment en base a: L’edat cronològica Els anys d’entrenament Capacitat individual de treball i rendiment Estat de salut i nivell d’entrenament Activitat extra-esportiva i recuperació Somatotipus i personalitat Adaptar la càrrega externa a la capacitat individual de rendiment Considerar les característiques orgàniques específiques en l’entrenament de persones de sexe femení